Recente berichten
#31
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - juni 25, 2026, 03:24:12 PMCitaat van: Hoog op juni 25, 2026, 03:02:34 PMZaterdag gaan we even gluren in 2 vouwwagen winkels, maar ik had nog een andere gedachte. In plaats van gelijk een dure vouwwagen te kopen of een 2e hands die nagenoeg is wat we zoeken, om dan maar een vouwwagen te kopen die heel goedkoop is en enigszins lijkt op wat we zoeken. Oud, maar wel in de opzet dat we denken dat fijn is.Ik vindt dat helemaal geen rare gedachten.
De kavango heeft op dit moment onze voorkeur, maar naar mijn weten is de trigano odyssee in basis dezelfde tent. Hoeveel anders is de trigano odyssee van 2005 van de kavango van nu? Hij is veel luxer en veel extras en nieuw enzo, maar kwa ruimte med bed en voortent is volgens mij hetzelfde. Die tenten staan voor onder de 1000 euro op marktplaats. Dan hebben we voor de komende vakantie een vouwwagen om te proberen en kunnen we in het najaar kijken waar we korting te regelen valt of iets 2e hands.
Is dat een rare gedachte?
Ik had vroeger met mijn ouders al gekampeerd met een vouwwagen maar de rest van het gezin niet. Hadden even meer flexibiliteit nodig vanwege gezondheid van mijn schoonvader ook. Toen hebben we ook tweede hands een oudje aangekocht voor 350 euro. We zijn daar twee jaar mee weg geweest en de kinderen vonden kamperen toen erg fijn vanwegen alle vriendjes op de camping en zo meer. Na twee jaar hebben we dan een nieuwe gekocht en de oude weer weg kunnen doen voor 350 euro. Dit was de periode 2014-2016 dus die 350 euro zal nu niet meer haalbaar zijn denk ik.
Vindt dat dus zeker een goede optie. Je gaat op die manier ook nog zaken ontdekken waar je belang aan kan hechten waar je eerst niet aan denkt en dat meenemen in je uiteindelijke keuze. Vanuit onze ervaring zou ik het zelf eerder aanraden dan afraden.
#32
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door danny0604731 - juni 25, 2026, 03:07:00 PMDe Aart Kok Livingstone vond ik ook een leuke vouwwagen, dat bed is echt gigantisch inderdaad.
Het is wel echt het verschil tussen de 1-2-3 vouwwagens (Kavango, Flexi) of de wagens met 1 bed, waarbij je een tentje aanritst, zoals de Livingstone. Willen we de 2 hoge bedden of 1 bed...
[/quote]
denk ook verder in de toekomst....willen de kids als ze ouder zijn in een eigen tentje? Als dat het geval is dan ben je met de Livingstone een heel stuk minder groot in footprint en ben je ook flexibeler in kleinere plekken op meerdere campings....De wagen die we nu hebben slokt veel ruimte op om te staan en daardoor vallen best veel campings af....mede ook omdat ik niet haring aan haring wil staan hoor☺. Maar wat ik wil zeggen dat als je een berg geld uitgeeft kijk dan aub door de eerste jaren en ook door naar de toekomst...Of je geeft je geld twee of drie keer uit
en dat laatste is ook mijn persoonlijke ervaring
Het is wel echt het verschil tussen de 1-2-3 vouwwagens (Kavango, Flexi) of de wagens met 1 bed, waarbij je een tentje aanritst, zoals de Livingstone. Willen we de 2 hoge bedden of 1 bed...
[/quote]
denk ook verder in de toekomst....willen de kids als ze ouder zijn in een eigen tentje? Als dat het geval is dan ben je met de Livingstone een heel stuk minder groot in footprint en ben je ook flexibeler in kleinere plekken op meerdere campings....De wagen die we nu hebben slokt veel ruimte op om te staan en daardoor vallen best veel campings af....mede ook omdat ik niet haring aan haring wil staan hoor☺. Maar wat ik wil zeggen dat als je een berg geld uitgeeft kijk dan aub door de eerste jaren en ook door naar de toekomst...Of je geeft je geld twee of drie keer uit
en dat laatste is ook mijn persoonlijke ervaring
#33
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - juni 25, 2026, 03:02:34 PMZaterdag gaan we even gluren in 2 vouwwagen winkels, maar ik had nog een andere gedachte. In plaats van gelijk een dure vouwwagen te kopen of een 2e hands die nagenoeg is wat we zoeken, om dan maar een vouwwagen te kopen die heel goedkoop is en enigszins lijkt op wat we zoeken. Oud, maar wel in de opzet dat we denken dat fijn is.
De kavango heeft op dit moment onze voorkeur, maar naar mijn weten is de trigano odyssee in basis dezelfde tent. Hoeveel anders is de trigano odyssee van 2005 van de kavango van nu? Hij is veel luxer en veel extras en nieuw enzo, maar kwa ruimte med bed en voortent is volgens mij hetzelfde. Die tenten staan voor onder de 1000 euro op marktplaats. Dan hebben we voor de komende vakantie een vouwwagen om te proberen en kunnen we in het najaar kijken waar we korting te regelen valt of iets 2e hands.
Is dat een rare gedachte?
De kavango heeft op dit moment onze voorkeur, maar naar mijn weten is de trigano odyssee in basis dezelfde tent. Hoeveel anders is de trigano odyssee van 2005 van de kavango van nu? Hij is veel luxer en veel extras en nieuw enzo, maar kwa ruimte med bed en voortent is volgens mij hetzelfde. Die tenten staan voor onder de 1000 euro op marktplaats. Dan hebben we voor de komende vakantie een vouwwagen om te proberen en kunnen we in het najaar kijken waar we korting te regelen valt of iets 2e hands.
Is dat een rare gedachte?
#34
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Alex - juni 25, 2026, 10:59:16 AMDank je voor de terugkoppeling.
Zo heb je voor weinig geld weer wat aan je koelbox.
Zo heb je voor weinig geld weer wat aan je koelbox.
#35
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Dalton - juni 25, 2026, 10:13:38 AMZojuist de sensor vervangen, en hij lijkt weer goed te werken
Hopen dat hij weer jaren mee kan . De vorige sensor heeft het 9jaar volgehouden (vervangen door Dometic)
Hopen dat hij weer jaren mee kan . De vorige sensor heeft het 9jaar volgehouden (vervangen door Dometic) #36
Tips & Tricks / Re: Verkeersbelasting voor vou...
Laatste bericht door FriedelP - juni 25, 2026, 12:32:14 AMte veel regionaliseren geeft dergelijke resultaten hé. Men verkoopt dat aan de burger als dat het dan veel goedkoper gaat zijn omdat er geen geld naar het andere gewest zou gaan. Niet dus, je moet alles op kleinere schaal nog eens extra organiseren en dat kost dus een pak meer geld en dat moeten die regio's ook ergens halen. Onder meer hier dus.
Sommige dingen zijn logisch dat ze regionaliseren, zoals onderwijs. Is erg cultureel afhankelijk of totaal verschillend in de gewesten, maar dingen zoals verkeer en anderen kosten meer bij regionalisering en een versnipperd beleid leid dan ook tot slechter beleid.
Ben zelf al genoeg door overheden federaal en regionaal ingehuurd om daar nu een goede kijk op te hebben en dat leid inderdaad soms tot deze absurde maatregelen. Valt ook niet op voor het grote publiek omdat dit dingen zijn die de pers niet halen, dus worden ze ook minder politiek op afgerekend.
Sommige dingen zijn logisch dat ze regionaliseren, zoals onderwijs. Is erg cultureel afhankelijk of totaal verschillend in de gewesten, maar dingen zoals verkeer en anderen kosten meer bij regionalisering en een versnipperd beleid leid dan ook tot slechter beleid.
Ben zelf al genoeg door overheden federaal en regionaal ingehuurd om daar nu een goede kijk op te hebben en dat leid inderdaad soms tot deze absurde maatregelen. Valt ook niet op voor het grote publiek omdat dit dingen zijn die de pers niet halen, dus worden ze ook minder politiek op afgerekend.
#37
Tips & Tricks / Re: Verkeersbelasting voor vou...
Laatste bericht door metalpe - juni 25, 2026, 12:23:58 AMHoe absurd is dat.
Mijn boottrailer is >750 kilo. Die moet elke 2 jaar naar de keuring én ik betaal er jaarlijks wegentaks en belasting voor. Ik rij er letterlijk elk jaar 6km mee. Dure KM's zijn dat.
Mijn gewone aanhangwagen, die elk jaar een keer of 10 naar het containerpark gaat, 100km dus,.daar hoeft het niet voor.
En de vouwwagen die elk jaar 5000km in het buitenland rijdt, en ongeveer 20km in België, moet voor die 20km ook nog eens betalen?
Wat een soep toch weer. Hoe ingewikkeld maken ze het...
Ik begin er niet aan. Ik vertrek altijd door NL en ben dus na 10 km dit apenland uit.
Mijn boottrailer is >750 kilo. Die moet elke 2 jaar naar de keuring én ik betaal er jaarlijks wegentaks en belasting voor. Ik rij er letterlijk elk jaar 6km mee. Dure KM's zijn dat.
Mijn gewone aanhangwagen, die elk jaar een keer of 10 naar het containerpark gaat, 100km dus,.daar hoeft het niet voor.
En de vouwwagen die elk jaar 5000km in het buitenland rijdt, en ongeveer 20km in België, moet voor die 20km ook nog eens betalen?
Wat een soep toch weer. Hoe ingewikkeld maken ze het...
Ik begin er niet aan. Ik vertrek altijd door NL en ben dus na 10 km dit apenland uit.
#38
Trigano / Re: Stroompunten in onze Triga...
Laatste bericht door GuustFlater89 - juni 24, 2026, 09:18:01 PMPrecies wat ik ook heb gemaakt. Bevalt uitstekend die Neutrik stekkers. Niet die lelijke blauwe CEE bakken
#39
Trigano / Re: Stroompunten in onze Triga...
Laatste bericht door Alex - juni 24, 2026, 07:44:34 PMZiet er niet verkeerd uit.
#40
Trigano / Re: Trigano Alpha, hoe dik mag...
Laatste bericht door LeoSylvia - juni 24, 2026, 07:23:00 PMMochten er nog mensen zijn die een goed passende topper zoeken, ik zag bij Amazon meerdere betaalbare toppers in de maat 150x200.