Recente berichten

#41
Techniek / Re: Tent en zeilmakerijen in N...
Laatste bericht door Mopo - oktober 20, 2025, 01:56:11 PM
Tentfactory Groningen.
3 tunnels gemaakt over slijtage plekken op het dak van onze Holtkamper Spacer. Eigenaar denkt goed mee en levert vakkundig werk af. Top!
#42
Trekauto / Re: Achter welke elektrische a...
Laatste bericht door Stiebe - oktober 20, 2025, 12:42:42 PM
Ik ben sinds 2 weken in het bezit van een Skoda Elroq 60kw. Mijn eerste elektrische auto en tot nu toe een heerlijke auto, echter..... het rijbereik is bij 80% geladen ca. 270km. Wanneer ik tot 100% laad dan kom ik ca 320km ver. Dat wordt volgende zomer we wat vaker stoppen met de klapper er achter. Ben benieuwd hoe ver ik kom volgeladen en een Campooz van 750kg....
#43
Campooz / Re: Campooz Lazy Jack - tentdo...
Laatste bericht door Ziria - oktober 20, 2025, 09:44:10 AM
Duidelijk, bedankt voor het advies!

(en sorry voor de late reactie, zat een vakantie tussen  :))
#44
Projecten / Re: Aanpassingen Aero 2024 (Of...
Laatste bericht door yjb - oktober 20, 2025, 09:21:36 AM
Citaat van: Seyude op april 29, 2025, 05:19:13 PMEén van de grootste wensen was toch nog steeds zonder vaste aansluiting kunnen kamperen, maar wel de luxe van de windforce en elektra kunnen hebben. Daarom heb ik een EcoFlow Delta Pro in de vouwwagen gezet. Gemak dient de mens, dus ik wil niet dit ding, wat best zwaar is, steeds moeten tillen en verplaatsen.



Ik zit ook naar een Delta 2 te kijken, maar ik zie verschillende berichten dat de Delta 2 erg veel lawaai maakt, klopt dat, ik vraag me af of ik er last van heb als deze onder ons bed staat.
En hoe zit het met de warmte ontwikkeling?
#45
Kortingen / Re: € 200 korting voor álle le...
Laatste bericht door Alex - oktober 19, 2025, 09:28:45 PM
Nou vele veilige kilometers toe gewenst.
#46
Kortingen / Re: € 200 korting voor álle le...
Laatste bericht door kimopo - oktober 19, 2025, 03:41:28 PM
Omdat de Piccolo in Oldenzaal niet beschikbaar was hebben we die 17 oktober bij Folt in Leusden getest.
Leuke ervaring erbij en Erik en ik hebben onze berekening klaar liggen die dankzij de vouwwagenclub korting nog leuker is WW

En doordat ik wat oud goud in de vorm van incomplete oorbellen en 2 ringetjes in 'n kastje had liggen was er na verkoop daarvan nog 'n stukje vulling voor de fietsspaarpot.

Veel plezier met kijken en wie weet lonkt het idee om zelf een proefrit te gaan maken.
De clubkorting geldt per fiets dus wie weet is het ook wat voor jullie  :)

#47
Vragen algemeen. / Re: Dichte (losse) voorwand Ca...
Laatste bericht door KlapAgain - oktober 17, 2025, 11:14:22 AM
Citaat van: Koenta_kinte op oktober 17, 2025, 10:59:14 AMKan... Maar dan nog, check de rits aan de luifel. Als je pech hebt is die merkloos en dan moet je dus ook die vervangen om er überhaupt iets in te ritsen.

Volgens mij hebben ze de gaasvoorwanden al omdat die bij de gekochte malawi zitten.
#48
Vragen algemeen. / Re: Dichte (losse) voorwand Ca...
Laatste bericht door Koenta_kinte - oktober 17, 2025, 10:59:14 AM
Citaat van: KlapAgain op oktober 12, 2025, 02:03:39 PMIs het niet mogelijk om de gaasvoorwanden als basis te gebruiken en daar met nieuw tentdoek de gaasdelen afdekken (dichtstikken)? Of met transparant vinyl, zodat het licht blijft.

Kan... Maar dan nog, check de rits aan de luifel. Als je pech hebt is die merkloos en dan moet je dus ook die vervangen om er überhaupt iets in te ritsen.
#49
Cabanon / Re: Malawi 2.0 ervaringen, tip...
Laatste bericht door Jon - oktober 17, 2025, 01:20:12 AM
Wat drogen betreft: we hebben onze CCC ooit kletsnat in de stalling geplaatst, niet strak, maar los uitgeklapt. Wat dekzeil op de vloer zodat het doek niet vies zou worden. Na twee dagen alles droog en ingeklapt.  
#50
Cabanon / Re: Malawi 2.0 ervaringen, tip...
Laatste bericht door FriedelP - oktober 16, 2025, 02:26:31 PM
Wat licht betreft, kan ik je niet helpen. Wij gebruiken eigenlijk zo weinig mogelijk licht. Gewoon een lampje op oplaadbare batterijen dat je ergens hang of zet op tafeltje, in voortent eventueel met een stevige magneet. Verder hoofdlampjes. Maar dat zal zo te lezen niet meteen de beste oplossingen zijn voor jullie.

Wat drogen betreft, met onze Safari wat wel een totaal andere wagen is, hebben we voor de zekerheid op de bedden altijd wel een plastiek gelegd, een bouwzeil of schildersplastiek. Diverse keren nat opgebroken, maar nooit water op die plastiek gezien achteraf. Echter dat is een dubbelklapper en dus een totaal ander soort wagen. Daar althans geeft de plastiek in de eerste plaats een gevoel van zekerheid. Ik vermoed dat dus niet direct nodig is, maar het is een kleintje om te doen en kost niet echt iets en geeft je een beter gevoel van zekerheid.

Hoeft de voortent voor het drogen opgesteld te worden? De stokken moeten niet drogen, enkel de tent. Het kan een optie zijn om deze niet aan te ritsen en op tuinmeubels open te leggen om zo te drogen en een keer om te draaien. Als dat appart thuis kan, waarom niet. Geen haringen nodig en je bent er bij om het op te volgen. 

2,5 uur is voor een dergelijke wagen inderdaad wel lang. Echter bij het lezen van je post heb ik het gevoel dat een groot deel van die tijd ook kruipt in inrichten. Ik leid dat af aan de wijze waarop je verlichting voorzien is, maar kan me vergissen. Je gaat deels tijdwinst halen uit meer geroutineerd worden en op elkaar ingespeeld zijn, maar in jullie geval mogelijk nog meer door wat te schrappen in inrichting en meer te kijken hoe kan ik het als één geheel uit bak ingericht klaar zetten, of minder dingen moeten ophangen en zo meer. Zoeken naar inrichtingen en wijze waarop die minder werk vraagt.