Gewicht vw

Gestart door Wkmp, maart 21, 2012, 12:42:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dirk willem

Hoe komen jullie nu aan dit gewicht, je verteld dat jullie veel lichte spullen meenemen , en dan kom je nog aan dit gewicht.
Hoe lang gaan jullie dan nemen je veel spullen mee fietsen extra gasflessen zware stoelen hoe groot is het gezin en ja waar ga je heen naar de zon of blijf je in d ebuurt.

Al met al ben ik er nog nooit over heen of ook maar in de buurt geweest we zijn met zijn 3 en en gaan altijd naar Italie, geen fietsen mee hebben een Jametic, ja ja met uitbouw

dorus_jolan

Dat snap ik ook niet idd.
Wij halen het bij lange na niet en wij zeulen redelijk wat mee en bijna niets lichtgewicht.

swapevent

als je alleen je neuswiel op de weegbrug zet heb je ook je kogeldruk  :O

in de praktijk zal een paar kilo over het maximum niets uitmaken, echter stel dat er iets gebeurt dan kan de verzekering dit wel als aanleiding zien en moelijk gaan doen qua uitkering hiervoor

Frankie

Citaat van: swapevent op april 10, 2012, 12:17:22 PMin de praktijk zal een paar kilo over het maximum niets uitmaken, echter stel dat er iets gebeurt dan kan de verzekering dit wel als aanleiding zien en moelijk gaan doen qua uitkering hiervoor

De vraag is wel, als er werkelijk sprake is van een behoorlijk ongeluk en de inhoud van de vouwwagen ligt verspreid over tientallen meters snelweg tussen de eigendommen en vervoermiddelen van tientallen andere verkeersdeelnemers, of men die belading precies gaat meten.

gaan

Grote verschillen in belading tussen links en rechts levert meer ongelukken op dan 10 kilo overbelading.
En dat is nou net met een weegbrug niet te meten, of je moet hem per wiel eropzetten.

Ik vraag me ook vak af hoe nauwkeurig een weegbrug is, verschil tussen aankomst en vertrek van een vrachtwagen zal wel goed gemeten kunnen worde, maar hoe nauwkeurig is de brug geeikt en wat is de mogelijke afwijking.

Die dingen zijn gemaakt voor tonnen of honderden kilo's en dan komen wij met een klapper en willen dan weten of hij 725 of 728 kilo is  ::)

Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

Dat kan je bij een weegbrug opvragen. De ijkingspapieren moeten aldaar aanwezig zijn. Meestal zal dit over hele kilogrammen gaan wat voor het klap- en caravanvolk nauwkeurig genoeg is.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

cahummel

Ik kan me herinneren dat je vroeger bij de milieustraat in Zwolle ook een weegbrug had om te wegen hoe zwaar je auto voor afval weggooien en na was, je mocht per jaar een vast aantal kilo's grofvuil gratis wegbrengen, daarboven moest je betalen. Zo'n weegbrug zal dan toch ook geschikt moeten zijn voor auto's (en dus ook wel klappers want zoveel verschil in die gewichtsklasse is er niet), maar ook voor vrachtwagens.

Ik denk dat het wel kan, maar vraag me af hoe zinvol het is om iedere keer je klapper te wegen. Onze AK is nooit te zwaar beladen: klaptafel, gasfles, 2 stoelen en wat kleding en eventueel twee fietsen en het fietsenrek weegt samen echt geen 200 kilo. Snap dan ook niet hoe mensen hun klapper dan zo spectaculair kunnen overbeladen. Ten eerste: wat neem je dan in ' s hemelsnaam allemaal mee, en ten tweede: waar laat je dat dan. Onze klapper is vol met bovenstaande spullen

Wel de kanttekening erbij dat Alpenkreuzers redelijk bekend staan om hun hoge laadvermogen, dus misschien ligt het wel daaraan dat wij het idee hebben dat je hem praktisch niet kunt overladen.

Daarnaast over de discussie over wel of niet meenemen van kogeldruk in het totaalgewicht: het doet er voor het gewicht wat op de banden van je vouwwagen drukt wel toe, want daardoor kun je net die 50 of 75 kilo meer meenemen, maar die banden hebben meestal ook draagkracht over, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Het gewicht is mijns inziens alleen belangrijk voor wat je auto mag trekken, en dat zal bij de meeste combi's wel geen probleem zijn.

gaan

#22
Misschien een handig lijstje wat ik via google heb gevonden.

http://caravanhandboek.biod.info/lijst/wweegtw.htm

Sorry, heeft wel met caradingesen te maken en sommige dingen zie je niet zo gauw bij een klapper (zoals een dakairco) maar ik had even geen zin om de bel over te typen.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

gaan

Tel maar eens op wat je allemaal meeneemt wat boven het leeg gewicht van de klapper is.

Kan stiekem nog tegenvallen, haringen, reservewiel, disselbak moet je ook meetellen want die horen ook niet bij het leeggewicht!!!!
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

CEO

En vaak klopt het opgegeven leeggewicht al niet omdat de fabrikant anders meet dan wij logisch vinden: voortent, stokken etc.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

wkmp1

Citaat van: cahummel op april 17, 2012, 01:25:12 PM
Ik kan me herinneren dat je vroeger bij de milieustraat in Zwolle ook een weegbrug had om te wegen hoe zwaar je auto voor afval weggooien en na was, je mocht per jaar een vast aantal kilo's grofvuil gratis wegbrengen, daarboven moest je betalen. Zo'n weegbrug zal dan toch ook geschikt moeten zijn voor auto's (en dus ook wel klappers want zoveel verschil in die gewichtsklasse is er niet), maar ook voor vrachtwagens.

Ik denk dat het wel kan, maar vraag me af hoe zinvol het is om iedere keer je klapper te wegen. Onze AK is nooit te zwaar beladen: klaptafel, gasfles, 2 stoelen en wat kleding en eventueel twee fietsen en het fietsenrek weegt samen echt geen 200 kilo. Snap dan ook niet hoe mensen hun klapper dan zo spectaculair kunnen overbeladen. Ten eerste: wat neem je dan in ' s hemelsnaam allemaal mee, en ten tweede: waar laat je dat dan. Onze klapper is vol met bovenstaande spullen

Wel de kanttekening erbij dat Alpenkreuzers redelijk bekend staan om hun hoge laadvermogen, dus misschien ligt het wel daaraan dat wij het idee hebben dat je hem praktisch niet kunt overladen.

Daarnaast over de discussie over wel of niet meenemen van kogeldruk in het totaalgewicht: het doet er voor het gewicht wat op de banden van je vouwwagen drukt wel toe, want daardoor kun je net die 50 of 75 kilo meer meenemen, maar die banden hebben meestal ook draagkracht over, dus daarvoor hoef je het niet te laten. Het gewicht is mijns inziens alleen belangrijk voor wat je auto mag trekken, en dat zal bij de meeste combi's wel geen probleem zijn.

Ik lees 2 stoelen/fietsen en wat kleding , dus ik neem aan 2 personen ?!

Doe dan even je gewicht maal 2 , ik ga met z'n vieren.

Groet Werner