Hulpveren

Gestart door bosi, mei 21, 2012, 03:58:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

Alex

Bestaat er eigenlijk iets universeel want ik weet niet hoelang onze toyota het nog uithoud.
Dan zou het mooi zijn als je dan de hulpveren kunt verhuizen naar de nieuwe auto.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

villeke

Citaat van: Alex op juli 02, 2012, 01:05:01 PM
Bestaat er eigenlijk iets universeel want ik weet niet hoelang onze toyota het nog uithoud.
Dan zou het mooi zijn als je dan de hulpveren kunt verhuizen naar de nieuwe auto.

zoals ik al zei: koop een landrover (of equivalent)  :H :H :H
nooit meer last van :#
sleep je de vw zo naar de top van de mont blanc :K :K

Alex

Dat zeg je wel ik ken een landrover bezitter die niet veel geluk heeft met zijn karretjes dus ik blijf liever bij een Toyota.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

villeke

Citaat van: Alex op juli 02, 2012, 01:23:50 PM
Dat zeg je wel ik ken een landrover bezitter die niet veel geluk heeft met zijn karretjes dus ik blijf liever bij een Toyota.

maar hij heeft vast geen last van drempels  :#

wijnand

Citaat van: Ccindy op juli 02, 2012, 08:40:41 AM
Ik ben heel benieuwd hoe onze Octavia Combi zich zal gedragen met de vouwwagen erachter. Ik heb bijna 3 jaar geleden bij de dealer hulpveren laten plaatsen omdat ik met geen mogelijkheid met 2 fietsen op de Twinny Load over verkeersdrempels kon rijden. Daarna scheelde het wel iets, maar ik had niet het idee dat het echt wezenlijk verschil uitmaakte. Ik moet bijv. nog steeds stapvoets over een drempel rijden als er 2 fietsen op staan, anders knalt nog steeds de trekhaak op de drempel. Of is dat normaal?
Hebben jullie toevallig een nieuwe Octavia gekocht van na de facelift? Daar schijnen de stekkerdozen lager van gemonteerd te zijn vanwege een iets anders gevormde achterbumper. Kijk maar eens op het Skodaforum, daar zijn diverse topics over gestart. Maar ook dan zou het met hulpveren veel beter moeten gaan. Onze Octavia zakte behoorlijk naar beneden bij belasting, maar met de hulpveren blijft 'ie mooi recht:

Dit is vorig jaar na drie weken Italie, gefotografeerd bij de Oostenrijkse grens.

villeke

@wijnand: ziet er mooi strak in lijn uit. Welke kogeldruk was van toepassing?

wijnand

Ongeveer 50kg. In de disselbak staat de jerrycan voor drinkwater. Die gebruik ik om de kogeldruk te verhogen/verlagen.

En omdat ik het niet kan laten, ook nog een plaatje van de andere kant  :#

villeke

mooie combi. ik zie dat jou Oct ook uit 2005 komt. Die van mij ook. Sinds dit weekend met MAD hulpveertjes voorzien. Zaterdag eens kijken hoe de Roadmaster er achter hangt. Afgelopen weekend was ik zeer tevreden hoe het er uit zag met een kogeldruk van 55 kg. Ik zal eens kijken of ik ook een fotootje kan posten.

wijnand

Dank je! De hulpveren heb ik destijds door de Skodadealer laten monteren en zijn voor zover ik weet ook van MAD. Ben benieuwd wat bij jou het resultaat is!

villeke

we gaan zaterdag echt op vakantie (kan niet wachten!!  :J :J), ik zal mijn ervaringen nog delen.

mars

Citaat van: Alex op juli 02, 2012, 01:23:50 PM

Goed gezien Alex, ik ken er ook een paar met alleen maar problemen, problemen , problemen.  Nee, geen uitdagingen...... :# :#

bosi

Citaat van: wijnand op juli 02, 2012, 09:53:19 PM
Dank je! De hulpveren heb ik destijds door de Skodadealer laten monteren en zijn voor zover ik weet ook van MAD. Ben benieuwd wat bij jou het resultaat is!

De MAD verensets zijn het bekendst (en dus ook het duurst) en toen ik dus bij mijn skoda dealer kwam voor hulpveren wilde zij ook alleen de mad veren monteren want Car Suppurt kende zij niet. Zelfs toen ik aandrong dat ik toch echt de gelijkwaardige maar goedkopere Care Support set wilde, hebben zij geweigerd. Ik heb ze toen zelf besteld en met een handige garage kennis van me in een klein uurtje gemonteerd (in de garage zou zelf, zou het beslist niet meer dan een half uurtje kosten).
En wat schets mijn verbazing kort nadat ik de hulpveren zelf had gemonteerd kreeg ik alsnog een telefoontje van de skoda dealer dat zijn toch bereid waren om de Car support verenset te bestellen en te monteren, zo zie je maar weer, de duurste variant hoeft niet altijd de betere te zijn.

villeke

Vandaag vertrokken naar de zandstuve in rheeze. Ben niet ontevreden hoe de vw achter de auto hing. Kogeldruk was mi net iets te hoog (62 kg). Maar de hulpveertjes doen hun werk goed. Goede rit gehad.

Gertjan De Meern

Goed dat jullie zo tevreden zijn over de hulpveren. Bij ons worden ze aankomende donderdag gemonteerd. Kunnen we volgende week zondag rustig op vakantie!  :)

Guido

Hoe meten jullie de kogeldruk ?