Bagageruimte country dekzeil

Gestart door jgense, september 16, 2012, 03:11:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

jgense

Hoi

Wie kan me wat vertellen over bagageruimte van de country?
Hoor ook dat mensen een dekzeil er over heen kopen en dan nog iets tussen de harde deksel en dekzeil proppen,
kun je dan veel kwijt en is dat het doel van dekzeil?

Gr
Jeroen

Muilwijk

Je propt het niet tussen het dekzeil en de wagen...
Het dekzeil gaat over het bagagerek heen en de complete wagen.
De ruimte in het bagagerek kun je dus gebruiken voor de bagage.
Het dekzeil is bedoeld om de wagen te beschermen tegen weer en wind, en ook
om eventuele bagage droog te houden.
Zoals al in het andere topic genoemd is, past hier een hoop onder, tafel, stoelen, grondzeilen, tapijt etc.
Hoeveel liter dit is, durf ik niet te zeggen, heb de wagen niet voor de deur staan...
Zelf twijfelen we nog om dit zeil aan te schaffen, bij ons past alles voorlopig nog onder het bed.

jgense

Dank je,als ik he goed begrijp zit er onder dat bagagerek best veel loze ruimte ook als er fietsen op staan.
Ik weet niet of de valley zonder keuken is...of zonder keuken te verkrijgen is.

Citaat van: Muilwijk op september 16, 2012, 04:12:40 PM
Je propt het niet tussen het dekzeil en de wagen...
Het dekzeil gaat over het bagagerek heen en de complete wagen.
De ruimte in het bagagerek kun je dus gebruiken voor de bagage.
Het dekzeil is bedoeld om de wagen te beschermen tegen weer en wind, en ook
om eventuele bagage droog te houden.
Zoals al in het andere topic genoemd is, past hier een hoop onder, tafel, stoelen, grondzeilen, tapijt etc.
Hoeveel liter dit is, durf ik niet te zeggen, heb de wagen niet voor de deur staan...
Zelf twijfelen we nog om dit zeil aan te schaffen, bij ons past alles voorlopig nog onder het bed.

jgense

Je hebt gelijk, valley is zonder keuken te verkrijgen.

wijnand

Citaat van: jgense op september 16, 2012, 06:54:11 PM
Dank je,als ik he goed begrijp zit er onder dat bagagerek best veel loze ruimte ook als er fietsen op staan.
Bij de Combi Camp kun je ook fietsendragers krijgen die in het bagagerek worden gemonteerd (dus niet er op). Voordeel daarvan is dat de fietsendragers kunnen blijven zitten bij uitklappen.

amontillado

Had dit ook al in een ander topic gepost, maar eigenlijk past het hier beter..

Hierbij maar eens een praktijklijstje van de bagageruimte van een combi camp country.
Model: Combi Camp Country 2012, IQ
Bezetting: 2 Volwassenen, 2 Kinderen (3 en 2 jaar)

In de wagenbak (dus onder bed) zit het volgende:
- Voortent
- Gastencabine
- Boogluifel
- Alle stokken + Haringen
- Grondzeil
- Tentzeil
- Luchtbed voor zijtent (140x200)
- 4 Slaapzakken
- 2 verstelbare campingstoelen
- 2 normale campingstoelen
- 1 relax stoel (zo'n grote ligstoel)
- 2 opvouwbare kinderstoeltjes
- Campingtafel (oprolbaar model)
- Defa kast DLX schuin 140x57
- 2 Extra dekens voor als het kouder is
- Bezem
- 2 Pompen voor luchtbed (1 x electrisch en 1 voetpomp)
- Opblaasbare zembad en een .. .. .. walrus

Er is nog best wat ruimte over maar vind het wel lekker dat ik niet hoef te passen en meten.

Disselbak
- 2 gasflessen: 1 x 2.5 kg DIN, 1 x Campingaz 907 (en uiteraard de 2 bijbehorende gasdrukregelaars)
- Water
- Electrische kabels en snoeren
- Electrisch kacheltjes
- Gaskacheltje
- Keggen + Verschillende plankjes
- Emmer
- Gereedschap (schroevendraaiers, tang, tie-wraps, ducktape !!)
- Blusdeken
- Poederblusser

Keuken
- The usuals: Bestek, Pannen, Borden, Bekers, Bakjes, Vergiet
- Afwasteil
- Verlichting
- Senseo machine
- Keukenshort
- Eten en drinken

Op de deksel heb ik 4 fietsen, verder niks. Fietsendragers blijven er inderdaad opzitten bij het klappen zoals wijnand al aangaf

ps.. is een schaamteloze kopie van mijn post in een topic op het CC forum (en op dit forum)

Candace

Wat amontillado al zegt, op de site van de cc club,algemene vragen, bagageruimte , staan de waslijsten wat er in en op de cc gaat. Wij hebben een ccc met dekzeil, bij ons gaat op de deksel, 2 inklapbare stoelen,tafel,tenttapijt+grondzeil,2 SI bedden van de kinderen. Onder het bed,2 stoelen,2 krukjes,wc,emmers,kachel,4 grote slaapzakken,2 lage curverbakken,zijstukken van de ccc,luifel,zeil,etc.

jgense

Dank je wel maar stel jij wilt nog 3 fietsen mee,zou dat ook nog kunnen in jouw situatie?

Citaat van: Candace op september 16, 2012, 10:45:24 PM
Wat amontillado al zegt, op de site van de cc club,algemene vragen, bagageruimte , staan de waslijsten wat er in en op de cc gaat. Wij hebben een ccc met dekzeil, bij ons gaat op de deksel, 2 inklapbare stoelen,tafel,tenttapijt+grondzeil,2 SI bedden van de kinderen. Onder het bed,2 stoelen,2 krukjes,wc,emmers,kachel,4 grote slaapzakken,2 lage curverbakken,zijstukken van de ccc,luifel,zeil,etc.

nikkel1964

Citaat van: jgense op september 17, 2012, 07:21:35 AM
Dank je wel maar stel jij wilt nog 3 fietsen mee,zou dat ook nog kunnen in jouw situatie?

Dat wordt heel erg lastig, dan zou je moeten denken aan een wagen zonder disselbak en dan de fietsen op de dissel. Als het zeil over de wagen zit, kun je geen fietsen meer op de deksle kwijt.

jgense

Dank je wel
Dat is dan wel weer een nadeel.
Dan heb je nog niet veel aan bagagerek wanneer de fietsen er op staan.

Citaat van: NielsP op september 17, 2012, 07:58:24 AM
Dat wordt heel erg lastig, dan zou je moeten denken aan een wagen zonder disselbak en dan de fietsen op de dissel. Als het zeil over de wagen zit, kun je geen fietsen meer op de deksle kwijt.

nikkel1964

Citaat van: jgense op september 17, 2012, 08:28:03 AM
Dank je wel
Dat is dan wel weer een nadeel.
Dan heb je nog niet veel aan bagagerek wanneer de fietsen er op staan.

Het kan wel, een paar fietsen en dan nog een hoop bagage op het deksel. Je krijgt dan alleen het standaard dekzeil er niet meer overheen. Dus op dat punt moet je kiezen. Natuurlijk kun je bagage ook op andere manieren beschermen tegen regen etc. zodat je ?n fietsen ?n spullen daar kunt plaatsen. Overigens is het "officieel" geen bagagerek, het is het rek waar het deksel op steunt in open geklapte toestand ;-)

nikkel1964

Aangezien het over bagage gaat, voeg ik dit punt hier maar even toe...  :P

De CC kent vanaf modeljaar 2011 ook een soort 'pack-and-go' systeem waarbij je de wagenbak kunt inpakken zonder de tent op te zetten. Echter, bij de CC betekent dit dat w?l het bagagerek opzij geklapt moet worden (of je moet heel sterk zijn...) waardoor je nog altijd een breedte van 3,5 - 4 meter nodig hebt op straat of je oprit. Bij andere wagens til je alleen het deksel omhoog, net als bij een 'normale' aanhanger.

Zelf heb ik dit systeem niet (en het ook nog nooit gemist moet ik zeggen), maar mocht je het wel willen dan is ook dit een puntje van aandacht.

Walterus

Amontillado heeft het Pack en go systeem, maar naar wat ik van hem begrepen heb werkt het alleen als de luifel en gastencabine niet aangeritst zijn .

nikkel1964

Citaat van: Walterus op september 17, 2012, 12:32:16 PM
Amontillado heeft het Pack en go systeem, maar naar wat ik van hem begrepen heb werkt het alleen als de luifel en gastencabine niet aangeritst zijn .

Zou goed kunnen, dat doek zit dan natuurlijk in de weg.

Candace

Citaat van: jgense op september 17, 2012, 07:21:35 AM

Wij nemen nooit fietsen mee. Maar als je dat zou willen, daar is al antwoord opgegeven. Als wij op vakantie gaan, staan wij eigenlijk nooit lang op een camping(ongeveer 3 campings in 2 weken) en als je dan veel op de deksel doet,gaat dat weer ten kosten van het in en uitklappen. Maar dat is voor iedereen anders, en wat voor keuze je maakt. Ik fiets thuis elke dag, dan ben ik even blij dat met de vakantie de fiets in de garage kan blijven staan ;)