Roest op draagbalkjes voor keuken

Gestart door muis, oktober 16, 2012, 11:08:58 PM

Vorige topic - Volgende topic

muis

Wij draaien vanuit de vouwwagen 2 balkjes uit waar de keuken op steunt als hij ingeklapt is. 1 van de 2 is aan het roesten. Wie heeft hier ervaring mee of een idee om dit op te lossen?

CEO

'gewoon' als metaal behandelen. Bij onze boten (Scouting) deden we altijd kaalhalen, owatrol erop en daarna aflakken. Owatrol bindt eventuele roest die achter is gebleven, is superdun en lelijk oranje (dat laatste is geen voordeel :o).

If you choose not to decide, you still have made a choice!

cahummel

Je kunt ook fertan gebruiken, ik smeer dat op mijn auto als die roest, gewoon de losse roest verwijderen, fertan erop smeren, twee dagen laten intrekken, dan afspoelen met water (en vooral NIET meer schuren want dan werkt het spul niet), en dan aflakken in de gewenste kleur

bensi

Schoonschuren, spuiten met grond lak en daarna met hamerite lak, roest nooit meer.  ;)
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

papajur

Als het echt doorgerot is kun je ook nieuw kokertjes plaatsen?
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

retteketed

Zou een aluminium koker lukken?
Of gegalvaniseerd metaal.
Beide voor een paar euro's bij een metaalbedrijf te regelen

muis

Had het er met Ed nog even over. Ik ben iets vergeten. Er is een keer vocht uit een vochtvreter op gekomen (er tussen gelopen)

Denk idd dat vervangen de beste optie wordt, mocht iemand toch nog iets weten hoor ik het natuurlijk graag :J