Afvoer keuken Jamet (en Trigano)

Gestart door TallGuy212, mei 16, 2013, 10:28:53 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

hurenkam

Citaat van: TallGuy212 op mei 17, 2013, 03:27:21 PM
Ik wilde dit voor zijn en in de keuken een permanente afvoer maken die door de onderkant van de bak keuken gaat en niet door de achterkant. Maar een iets langere slang gaat natuurlijk ook wel werken. Ik zal er nog even op studeren voordat ik de gatenzaag in de keuken zet.
Heb ik ook overwogen, weet echter niet goed hoe dat het beste voor elkaar te krijgen dan... als je naar omlaag gaat, zitten toch de laatjes in de weg? Naar opzij zit het bovenste laatje nog steeds in de weg..., je kunt de bovenste lade eruit laten, dan kan je eerst naar rechts en dan omlaag. Mij leek geen van dat alles een goede optie.
Wat ik nog overweeg is of ik naar achteren niet een iets handigere (korte, vaste) aansluiting kan maken (verzonken, anders kan de keuken niet meer aan de wagen hangen), waar gemakkelijk een slang aan te koppelen is, dan hoef ik niet telkens de slang uit de la via het gat naar achteren eruit te prutsen. Is toch een beetje onhandig zoals het nu zit.

Ccindy

Citaat van: hurenkam op mei 17, 2013, 08:43:24 PM
Wat ik nog overweeg is of ik naar achteren niet een iets handigere (korte, vaste) aansluiting kan maken (verzonken, anders kan de keuken niet meer aan de wagen hangen), waar gemakkelijk een slang aan te koppelen is, dan hoef ik niet telkens de slang uit de la via het gat naar achteren eruit te prutsen. Is toch een beetje onhandig zoals het nu zit.

Ik vind de huidige constructie ook niet handig. Zal de buurman eens laten kijken of hij nog wat leuks kan verzinnen als alternatief.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

TallGuy212

Je kunt achter de laatjes naar beneden, maar dan moet je wel een uitsparing in de laatjes maken. Ik heb wat ideeen, ga er eens een paar uurtjes naar kijken.

CEO

Shit, ik lees dit net te laat... De kar is helaas vanmorgen weer de stalling in gegaan. Maar terzake:

Ik heb de bijgeleverde slang doorgesneden en er een koppelstukje in gemonteerd. Nu kan de slang vrij hangen in de wagenbak, maar niet boven de kratjes met kleding: daarvoor hangt hij te laag. Eventuele laatste druppels vallen in de wagenbak. Wel hangt de slang hoog genoeg om zonder problemen de keuken aan de wagenbak te hangen.

Als we ons kamp opslaan, koppel ik het afgesneden deel van de slang aan het koppelstukje: nu kan het afvoerwater, spetterloos, in de afvoeremmer lopen.

Kosten koppelstukje: 2 EUR oid.

Zelf heb ik ook een vast deel van de afvoer overwogen, maar bleek te complex om netjes uit te voeren. Ik denk dat na verloop van tijd de vaste delen door trillingen een grotere kans op lekkage hebben dan flexibele slangen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

hurenkam

Citaat van: CEO op mei 21, 2013, 09:05:16 PM
Ik heb de bijgeleverde slang doorgesneden en er een koppelstukje in gemonteerd. Nu kan de slang vrij hangen in de wagenbak, maar niet boven de kratjes met kleding: daarvoor hangt hij te laag. Eventuele laatste druppels vallen in de wagenbak. Wel hangt de slang hoog genoeg om zonder problemen de keuken aan de wagenbak te hangen.
Dit klinkt ook interessant... zal morgen eens checken of het gat achterin voldoende naar rechts zit, maar ik vrees dat naar achteren toe de slang tegen de bankjes in de wagenbak aan gaat komen.

CEO

In de Trigano Odyssée zit tussen de bankjes (of, het scherm wat rond de wielkast gemaakt is) en de keuken een ruimte van bijna 5 cm. De slang hangt daar gewoon tussen dat scherm en de keuken.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

FiPe

#21
Ik heb voor de 4x4 CP de afvoer zodanig verbouwt dat de keuken aan de kar kan blijven zitten en dat ik toch de spoelbak kan gebruiken.
Het eerste deel van mijn project betreft tempo 100 vignet plaatsen en het tweede deel gaat over de afvoer.
Zie: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=9230.0