Haringen in de "waterkeringen"...

Gestart door Iphoneoln, juli 28, 2013, 06:24:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

Iphoneoln

Hallo,

Wellicht twee topics in één maar goed...Wij hebben sinds afgelopen zaterdag een fonkelnieuwe Trigano Odyssee GL, na een aantal jaren met een familietent op stap te zijn geweest. Dit weekend direct gaan proberen op een boerencamping, en dat was fantastisch!!!

Er kwam bij ons steeds dezelfde vraag naar boven, nadat we vanacht onweer, regen en wind hebben getrotseerd; op de flappen onderaan het tentdoek (wat ik zo mooi waterkeringen heb genoemd) zitten een soort ronde plastic dopjes. Het tentzeil loopt erin door, maar er zou een haring doorheen passen.

De vraag: "Is dit de bedoeling...?

Benieuwd naar de reacties..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

bosi

Ja hoor daar kunnen gewoon pen haring doorheen. Bij ons zaten een aantal van die met een kunststof ring versterkte gaatjes nog dicht.  Gewoon voorzichtig met een haring door prikken. Voordeel om de slikranden vast te zetten is dat  de wind niet er onder kan slaan en regen naar buiten wordt weggeleid.

Sent from my GT-I8190 using Tapatalk 4 Beta

elenp

Dat vroegen wij ons nou ook al af! Weer wat geleerd :-)
Louise

Verstuurd van mijn Nexus 7 met Tapatalk

CEO

Inderdaad, bosi heeft helemaal gelijk. Bij de nieuwere Odysées niet heel erg nodig, omdat je al een ingeritst grondzeil hebt. Zelf spannen we ze wel strak af, zodat eventueel water er niet op blijft staan, dat scheelt weer met schoonmaken (hoewel het haringen-meppe ook werk is, maar in mijn ogen leuker werk).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Iphoneoln

Dank voor de snelle reacties...!!!

Olaf

Sent from my iPad using Tapatalk HD

spikehome

Wat ze ook veel doen is zandzakjes op de randen leggen.
Is nog meer werk:)

Vooral Fransen doen dat die langere tijd staan.
van trigano naar holtkampers naar een shelter

Akky

bij vouwwagens met ingeritst grondzeil inderdaad niet nodig, maar wij doe het ook nadat we tijdens de zomervakantie regelmatig een egelfamilie op bezoek kregen in de voortent. Want die wandelden dus zo naar binnen (Jamet Louisianne uit 1995) en begonnen aan onze voorraad crackers.....
En dan 's nachts wakker worden en denken: wat ritselt daar toch zo in de voorraadkast?????? :-)

buzzin

haha...ik krijg flashbacks naar een vakantie dat een vriend van me 's nachts in z'n boxershorts achter de egels aan ging om z'n eten terug te krijgen  :H

Ik maak de randen ook altijd vast met pen haringen, en als die op zijn met rotspennen (zijn ook rond).
Opzetten duurt toch even, en dan wil ik het ook afmaken :)
Overigens kan ik alleen maar aanraden om het ook te doen met een kuipgrondzeil, heb al eens meegemaakt dat de wind onder het grondzeil sloeg.....geeft zo'n troep als alles door elkaar ligt in de voortent.

Yella

Citaat van: Akky op april 24, 2014, 10:56:54 AM
bij vouwwagens met ingeritst grondzeil inderdaad niet nodig, maar wij doe het ook nadat we tijdens de zomervakantie regelmatig een egelfamilie op bezoek kregen in de voortent. Want die wandelden dus zo naar binnen (Jamet Louisianne uit 1995) en begonnen aan onze voorraad crackers.....
En dan 's nachts wakker worden en denken: wat ritselt daar toch zo in de voorraadkast?????? :-)
Of de hond van de campingeigenaar die ook best koekjes lekker vindt. Kwamen we achter en sinds die tijd altijd de rits van de ingang helemaal tot onder toe dicht.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Akky

:H :H :H :H
ik zie het al helemaal voor me!!!!