Ideale opzethoogte van de RM Family S (2003)

Gestart door villeke, juli 01, 2012, 08:51:06 PM

Vorige topic - Volgende topic

villeke

Bedankt! voor die tip over de slikranden  :H :H :H :H

RonaldB

Kleine toevoeging voor de mensen met een oudere RM Family S.
Ideale hoogte volgens Goirle van een 1997 type is 85 cm! Ik zal wel aan AD vragen welk jaar het van 85 naar 90 cm is gegaan.

Van_looney

volgens mij heeft Ronald antwoord gekregen:

Hallo Ad,

We hadden een klein misverstand: ik had een paar dagen terug geschreven (ideal maar ik bedoelde ideale). Nou ja geen probleem hierbij de vraag anders geformuleerd

Hallo Ad,

Nog een vraag over de beste opzet hoogte. Ik had gelezen dat een 1997 model Family S de ideale hoogte heeft van 85 cm en dat een 2003 model Family S een ideale hoogte heeft van 90 cm. Bij welk bouwjaar is het veranderd van 85 naar 90 cm en wat was daar de reden van.
Alvast bedankt.

Groeten Ronald
Beste Ronald Als u een zg.Ideale heeft klopt het antwoord wat ik u eerder gegeven heb. Heeft u echter toch een FAMILY S. De hoogtes hebben te maken met grotere wielen en hogere wagenbakken. Deze zijn voor bouwjaar tot 97 anders dan na 97. 90 cm is het geworden tot 2004 Na 2006 is dit 94 cm geworden. m.v.g. Ad. Roadmaster Goirle.

RonaldB

Thanx Van_looney, scheelt me weer een berichtje... :>

Taan

Citaat van: Mr Roadmaster op juli 01, 2012, 10:05:49 PM
Tip
Eerst de bak op hoogte zetten  en dan pas de keuken verwijderen.
door dat het gewichjt van de keuken eraf gaat komt de bak ook omhoog... :#

Ik had de laatste vakanties wat moeite om de wagen hoog genoeg te krijgen. Dit resulteert in weinig mogelijkheid om te spannen (het tentdoek hangt bijna op de grond) en hoofdstoten in de keuken. Daardoor ben ik er nog eens over aan het nadenken. Ook over deze opmerking die Richard ook maakte in Renswoude. Eigenlijk is dat toch niet logisch?
Als je de wagen zo licht mogelijk maakt komt hij uit de veren en hoger op zijn wielen te staan. Daardoor zou je hem toch ook hoger op moeten kunnen zetten? Ik heb dit de laatste vakantie geprobeerd, dus alle belading eruit en de keuken er af, maar het werd er niet beter van. Hoe kan dat nou?

We denken erover om volgende keer de uitschuifstokken van de wagenbak op de 2e klikker te zetten ipv de eerste. Hebben jullie dat wel eens geprobeerd?

Ik kreeg ook meteen het idee dat ik de wagen voortaan beter een tikje achterover kan zetten. Dan komt de voortent hoger en kan ik wellicht net onder de keukenuitbouw doorlopen.

verdo

Dag,

Wij zijn dit jaar voor heteerst met de roadmaster op pad gegaan. Thuis heb ik het opzetten geoefend en heb me scheel gedraaid aan het neuswiel. Om de goede hoogte van ruim 90 cm. te bereiken heb ik eerst de dissel zo laag mogelijk gezet en ben daarna gaan draaien en draaien en draaien... Het neuswiel heb ik 3 keer versteld en heb daarbij telkens de poten gebruikt. uiteindelijk kon ik de wagenbak nier meer waterpas stellen omdat de uidraaibare poten te weinig lengte hadden en de ondergrond ongelijk was.

Ik ben opnieuw begonnen en heb de wagen een stuk minder hoog gezet. In mijn enthousiasme heb ik de hoogte  niet meer gemeten.

Op vakantie ging het opzetten een stuk vloeiender. De wielen waten net niet / net wel van de grond. Zodra de wielen wel van de grond gaan, vind ik het opdraaien wel erg zwaar omdat dan het gewicht van de hele wagen op het neuswiel rust. Ik denk dus dat je de wagen niet te ver moet laten zakken. Wat zijn jullie ervaringen?

Groeten,

Arco