Wel of geen bermkeuken?

Gestart door PetraL, oktober 07, 2013, 07:53:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ccindy

Citaat van: PetraL op oktober 07, 2013, 09:25:21 PM
Wij zijn niet zo van die handige hobby bobs. ::)
Maarrrr mss kan ik het wel vragen aan iemand.

Waarschijnlijk kun je die wielen gewoon bij de dealer bestellen, maar wij hebben ze voor onze Dakota voor weinig bij iemand op Marktplaats laten maken. Ideaal! Je rijdt de keuken gemakkelijk even naar een andere plek.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Mieke

Ik zou niet zonder bermkeuken kunnen. Wij waren eentje gewoon, hebben daarna een jaar zonder gezeten en ik vond het een ramp. Al dat gezeul met tassen, borden en pannen, inpakken, uitpakken, ::) vuurtje hier, vuurtje daar, ik werd er gek van. Maar ja ik kijk er duidelijk anders tegenaan want wij hebben een all-in keuken ( de white box van Holtkamper) met koelbox en vuur ingebouwd en dat wil jij duidelijk niet.

Appeltje

Net als Mieke hebben wij ook een whitebox Holtkamper keuken. Ik zou hem niet willen missen. Buiten het feit dat daar ons hele servies inclusief gasfles en pannen in staat tijdens de reis is ie ontzettend makkelijk in gebruik. We hebben wel gemerkt dat we de keuken graag binnen hebben staan, maar wij draaien de wieltjes uit en rijden hem zo van de dissel naar binnen.  8)
"Home is where the Holtkamper is"

retteketed

jaren gekampeerd met een dewaard-tent.
geen keuken, alles los op een rekje, servies en bestek in een curverbox, samen met de pannen.
aparte box voor kruiden, aparte box voor het eten.

dus een kookkist gemaakt, handig alles in één.....
toen een klapper gekocht, dit samen met de kookkist ook handig, echter in de kookkist het op en af tillen begon z'n tol te eisen.
was dus niet makkelijk bij het trekken met de klapper.

nu het eerste jaar ervaring met een (aangepaste) greenbox....oef wat heerlijk.
alles bijelkaar en bereikbaar ook bij tussenstops, niet meer sjouwen en zeulen...

och als je wat jong bent lukt dat sjouwen wel, maar ergens en eens gaat het kraken.... :X
dus...geniet van het sjouwen en prutsen zolang het kan, maar ik kan je aangeven dat eenmaal een bermkeuken het heerlijk kamperen is. :K

Herman A. Kuiper

Afgelopen winter een cocoon S gekocht bij HK maar zonder bermkeuken. Hun keukens waren ons te kostbaar en bevielen ons niet qua opbouw en indeling. Zelf een flightcase laten maken op maat voor onze koelbox die er in moest en verder zelf afgebouwd volgens onze overige wensen. Alleen een 3-pits kookplaat (exact dezelfde als HK gebruikt) en geen spoelbak.
Afwassen doen we toch bijna altijd in de afwasruimte van de campings. Kookplaat is uitneembaar en hangt dan voor aan de bermkeuken boven de dissel. In de ruimte onder de kookplaat (als deze in de kist zit) is ruim voldoende plek voor alle keukenspullen. De gasfles (LPG) nemen we toch altijd los mee. Koken doen we dus ook altijd buiten onder de luifel. We hebben in al die ruim 35 jaren dat we kamperen nog nooit in de tent gekookt.
De hele bermkeuken kwam (zonder koelbox, want die hadden we al) op ? 30% van de prijs van de goedkoopste bermkeuken van HK. De keukenkist is dus iets smaller dan de bermkeuken van HK zodat het opengeklapte deksel ook niet tegen het tentdoek aankomt.

Herman

PetraL

Citaat van: Herman A. Kuiper op november 11, 2013, 11:09:57 PM
Koken doen we dus ook altijd buiten onder de luifel. We hebben in al die ruim 35 jaren dat we kamperen nog nooit in de tent gekookt.

Denkt dat het bij ons ook zo gaat zijn :-).

Mieke

@PetraL: Wij koken met de bermkeuken ook altijd buiten onder een luifeltje. Het ene sluit het andere niet uit. De bermkeuken staat op de dissel en dus buiten onze vouwwagen tent. We zouden hem binnen kunnen zetten maar dat is tot nu toe nog nooit gebeurd.

PetraL

Dat is anders dan bij de Mercury.
Maar wij zijn er al uit hoor, de Mercury is besteld MET bermkeuken, wel zonder apparatuur.

Mieke

Ik had de vraag niet goed begrepen, ik wist niet dat het specifiek over een de mercury ging. Kan je bij de Mercury de keuken niet buiten zetten dan? Een bermkeuken zonder apparatuur zou ik dan ook weer niet willen :N Maar dat is puur persoonlijk. Wij hebben in al die jaren misschien ooit eens 2x binnen gekookt bij onweer of hevige regen, maar als het dan toch zo slecht is gaan we wel even uit eten ;)

PetraL

De keuken zit/staat niet op de dissel.

Ik vind het fijner om een los gasfornuis te hebben, en een wasbakje gaan we toch niet gebruiken. Dus vandaar onze keuze.

Paulvh

De Jamet is incl keuken, dus daarover dus geen vraag wel of geen keuken. Maar aangezien ik alleen met kinderen op vakantie ga wel direct besloten om er wielen onder te laten plaatsen. Alleen zeulen met de keuken leek mij geen goed plan. Bij het testen bleek alleen dat ik even hulp van de oudste moest hebben om de keuken los van wagen te krijgen. Maar toen was de keuken aan de rol. Ideaal gewoon. Wel even wennen die luxe van een keuken  :)

PetraL

Citaat van: Paulvh op november 12, 2013, 10:48:03 PM
De Jamet is incl keuken, dus daarover dus geen vraag wel of geen keuken. Maar aangezien ik alleen met kinderen op vakantie ga wel direct besloten om er wielen onder te laten plaatsen. Alleen zeulen met de keuken leek mij geen goed plan. Bij het testen bleek alleen dat ik even hulp van de oudste moest hebben om de keuken los van wagen te krijgen. Maar toen was de keuken aan de rol. Ideaal gewoon. Wel even wennen die luxe van een keuken  :)

:-)

Mieke

Citaat van: PetraL op november 12, 2013, 07:27:16 PM
Ik vind het fijner om een los gasfornuis te hebben, en een wasbakje gaan we toch niet gebruiken. Dus vandaar onze keuze.
Wasbakje zit er bij ons ook niet op, gebruik ik toch ook niet maar ik zou de ijskast dan weer niet kunnen missen.

bensi

Wij hebben de afgelopen jaren (met veel plezier) met de Smitveld gekampeerd, ook zonder keuken dus en dat ging uitstekend. Alhoewel het opbouwen van de vouwkeuken met alles er op en eraan wel wat tijd kostte en alles behoorlijk wat bagage ruimte opslokte.
Vooral dat laatste is nu met de keuken van de CC verleden tijd. Wat gaat er een hoop spul in die keuken zeg, dat scheelt echt een hoop ruimte.
En als ik die keuken zo zie (in de garage) vind ik het nu toch wel erg comfortabel hoor, klep open en klaar staat alles.  :>
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

nikkel1964

Citaat van: bensi op november 13, 2013, 08:32:44 AM
En als ik die keuken zo zie (in de garage) vind ik het nu toch wel erg comfortabel hoor, klep open en klaar staat alles.  :>

En juist zo handig voor onderweg of op een overnachtingscamping: alles bij de hand, alles staat klaar  :J Avondeten kan dan ook wel in een snackbar of restaurant, maar 's ochtends een kopje koffie of thee brouwen en een vers broodje smeren is ook wel erg aantrekkelijk. Ik heb het ook jaren zonder keuken gedaan, zou nu niet meer zonder willen....