voor- en naseizoen

Gestart door kikkertje, juni 12, 2014, 02:08:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

kikkertje

wij hebben een trigano chantilly, en tot nu toe alleen zomers mee weggeweest.
toch lijkt een voorseizoensplaats ons ook wel wat. alleen: hoe hou je t warm? hoe kan je de vouwwagen goed afsluiten? zijn er hier die daar ervaring mee hebben?

we orienteren ons momenteel op een opvolger voor de trigano. maar twijfelen of weer een vouwwagen of toch een caravan. voordelen van een caravan lijken ons dat het warmer is, beter af te sluiten, makkelijker als je verder weg reist en een enkele overnachting moet maken. maar een vouwwagen bevalt ons ook erg goed, misschien toch op zoek naar een die makkelijker op te zetten is? (we hebben nu een oudje van een jaar of 15.)

graag jullie ervaringen of tips. alvast bedankt

Qwaqa

Citaat van: kikkertje op juni 12, 2014, 02:08:26 PM
toch lijkt een voorseizoensplaats ons ook wel wat.
Doen wij ook en ons bevalt het zeer goed. We halen zo alles uit de vouwwagen en we hebben al heel wat weekendjes met een vakantiegevoel gehad dit jaar.

hoe hou je t warm?
Met een goede kachel en fleecedekens 's nachts. Op dit forum is heel wat geschreven over kacheltjes en koude nachten. Onze ervaring is dat het heel goed gaat.

hoe kan je de vouwwagen goed afsluiten?
Voor als je er niet bent bedoel je? Dat kan niet. Zelfs al zou je een slot er op doen dan kan iemand zich zeer eenvoudig toegang verschaffen. Geen waardevolle spullen achterlaten.

Hou er wel rekening mee dat je de luifel af moet breken als je weg gaat. Bij de Cabanon is dat heel weinig werk, dus niet zo'n probleem.

Ccindy

Citaat van: Qwaqa op juni 12, 2014, 02:57:36 PM
Hou er wel rekening mee dat je de luifel af moet breken als je weg gaat. Bij de Cabanon is dat heel weinig werk, dus niet zo'n probleem.

Wij hebben een luifel met zijwanden die met haringen vaststaat en standaard door 3 stormbanden wordt vastgehouden. Die kun je prima laten zitten denk ik dan. Of vergis ik me?
http://www.jamet.nl/file555.jpg?name=09_dakota.jpg
Don't be afraid to fail, be afraid not to try