Afmetingen imperial

Gestart door Holiday Mike, mei 26, 2014, 08:14:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

arjanvl1

Netjes hoor!  Dat wiebelen blijf je houden denk ik.  Misschien op te lossen met een kruis in het midden?

Frankie

Citaat van: arjanvl1 op juni 16, 2014, 10:31:44 PM
Netjes hoor!  Dat wiebelen blijf je houden denk ik.  Misschien op te lossen met een kruis in het midden?
Nee. Dat zijwaarts wiebelen kan eruit gehaald worden door het midden van de liggers op een zo laag mogelijk punt te verbinden met de staanders, zodat er een driehoek ontstaat. Maar die verbinding kan alleen maar hoog gelegd worden, omdat-ie anders tegen het zeil aan ligt. En een hoog liggende (dus korte) verbinding tussen de ligger en de staander blijft wel vrij van het zeil, maar levert minder stevigheid op.

Holiday Mike

Citaat van: Frankie op juni 16, 2014, 10:50:08 PM
Nee. Dat zijwaarts wiebelen kan eruit gehaald worden door het midden van de liggers op een zo laag mogelijk punt te verbinden met de staanders, zodat er een driehoek ontstaat. Maar die verbinding kan alleen maar hoog gelegd worden, omdat-ie anders tegen het zeil aan ligt. En een hoog liggende (dus korte) verbinding tussen de ligger en de staander blijft wel vrij van het zeil, maar levert minder stevigheid op.

Klopt zelfs de verbinding tussen de liggers en staanders
Moet kunnen bewegen anders is de kans op breken
Daarmee lever je stabiliteit in

Een driehoek creëeren had ik 2 opties voor uitgedacht
Een buis evenwijdig aan staander dan langs ligger en weer naar staander
Zo behoud ik ruimte onder ligger echter is bewerkelijker bij opbouw en bevestiging
Van het geheel is optisch niet zo charmant
Wil voorkomen dat je het van 100 meter ziet dat het eigenbouw is

Of idd trek duw stang vanaf ligger naar staander
Hier geld hoe groter driehoek hoe sterker verbinding
Mits de trek duwstang niet doorbuigt anders driehoek kleiner
Houden.

De tijd die het kost het geheel te monteren op de bak telt ook mee
Allerlei extra buizen en schroeven neemt tijd
Maar ja veiligheid gaat natuurlijk voor
En gemoedsrust tijdens reizen

Zit denk eerste rit enkel in spiegels te kijken 

Holiday Mike

Citaat van: arjanvl1 op juni 16, 2014, 10:31:44 PM
Netjes hoor!  Dat wiebelen blijf je houden denk ik.  Misschien op te lossen met een kruis in het midden?

Tnx.
Heb nooit bewust naar originele gekeken
Dus geen enkel idee wat die doen

Holiday Mike

Zoiets moet het maar worden
Een buis van de ene naar de andere kant is weer veel buis erbij en de gebogen boccten brengen neit de stevigheid die een stang zoals op de foto brengt.....
we gaan weer de schuur in eerdaags  :P

Frankie

Citaat van: Holiday Mike op juni 17, 2014, 09:38:33 AM
Zoiets moet het maar worden
Dat is 'm :J
Wat ik me afvraag: waarom heb je de ligger via één bout aan dat plaatje vastgemaakt en dat plaatje vervolgens weer met twee boutjes  via de afstandsbusjes aan de beugeltjes?
Waarom niet de functie van de ligger en het plaatje combineren en die ligger rechtstreeks via de afstandsbusjes aan de beugeltjes bouten?

Holiday Mike

Citaat van: Frankie op juni 17, 2014, 10:14:00 AM
Dat is 'm :J
Wat ik me afvraag: waarom heb je de ligger via één bout aan dat plaatje vastgemaakt en dat plaatje vervolgens weer met twee boutjes  via de afstandsbusjes aan de beugeltjes?
Waarom niet de functie van de ligger en het plaatje combineren en die ligger rechtstreeks via de afstandsbusjes aan de beugeltjes bouten?

snap je vraag volledig!
klein beetje hoogte winnen, mochten we nog meer onder het zeil willen vervoeren. had de zijbuis iets hoger moeten houden eigenlijk was wat lastig te meten in het begin..... :(
Afstandbusjes zijn voor krachtverdeling nu komt niet alle kracht op de M10 op de aangelaste moer. nu zit hij op 3 plekken aan de beugel ipv 1 op 2 plekjes aangelaste moer. Is dus voor stevigeheid.

En bij ontmantelen van het geheel hoef ik nu per ligger maar 1 bout iedere kant los te halen. Kan ik eerder  bier
zo kan het geheel op de buis blijven en hoef ik niets te verstellen/uitlijnen oid.
En dan kan het geheel in 3 delen los naast  elkaar gezet worden neemt op de kampeer plek minder ruimte in.

Frankie

Ah, snap! Had niet door dat de moer aan de beugel gelast was. Verstandig overigens om zelfborgende moertjes te gebruiken.  I:

Holiday Mike

Citaat van: Frankie op juni 17, 2014, 11:02:40 AM
Ah, snap! Had niet door dat de moer aan de beugel gelast was. Verstandig overigens om zelfborgende moertjes te gebruiken.  I:

begrijpelijk!
ja overige moet met veer ringen of splitpen :J

Holiday Mike


Holiday Mike

Voel nog wel wat.
Sprak gisteren collega en die melde dat die van hun heel erg beweegt
Denk wel dat ik veel in spiegel zal kijken

Holiday Mike

Even de fietsen erop 8)

Ga ze denk niet rechtop zetten voegt niets toe

Frankie

#27
Citaat van: Holiday Mike op juni 19, 2014, 08:43:17 PM
Even de fietsen erop 8)

Ga ze denk niet rechtop zetten voegt niets toe
Zou ik zeker niet doen, want dan vangen ze meer wind. En dat kost alleen maar meer brandstof. En hoe hoger de fietsen staan, des te groter wordt ook de kracht op de imperiaal in de bochten.

Scheelde het erg veel in de stabiliteit,  die verbindingsstangen tussen de liggers en de staanders?

Holiday Mike

Citaat van: Frankie op juni 19, 2014, 09:00:16 PM
Zou ik zeker niet doen, want dan vangen ze meer wind. En dat kost alleen maar meer brandstof. En hoe hoger de fietsen staan, des te groter wordt ook de kracht op de imperiaal in de bochten.

Scheelde het erg veel in de stabiliteit,  die verbindingsstangen tussen de liggers en de staanders?

Ja idd liggend is dus beter. Tnx

Hij is stabieler nu
Wil aan de achterste ook doen
Nu enkel voor 2 dus achter ook nog ff.
En dan weer kijken

Holiday Mike

Even nieuwe draadeinden gemaakt met borg gat
De bak schoongemaakt in de grond en vet ertussen
De delen die kunnen roesten in de grond gezet

Een plaat geregeld voor tussen de bovenliggers
Nieuw 2e-hands fietsje want mn zoon heeft de banden nu echt door geslipt
Hij kwam met geknalde band thuis
De auto nog ff grote beurt


Nog wel ff wat klusjes maar dan zijn we er klaar voor