Welk formaat gasfles past er in het keukentje van de RM family S

Gestart door Linnepin79, juni 25, 2014, 11:32:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

Linnepin79

Wie weet welk formaat gasfles er in het keukentje van de RM Family S past?
Wij hebben nu nog een grote groene staan, maar waarschijnlijk moeten wij deze omruilen tegen een kleine blauwe.
Nu zag ik dat daar ook verschillende maatvoeringen in zijn. Wie weet welke er in past?

Gr,
Lindsay

Goolse Klapper

Volgens mij past de blauwe fles in de keuken. Wij gebruiken de groene gasfles die we naast de keuken zetten. In de nieuwe modellen past ook de groene gasfles.

Yolanda

Daar ben ik weer!!!  :#

Ik heb een blauwe 907. Niet omdat ik dat graag wilde, maar omdat mijn vader een oude had ingeruild voor een nieuwe. Zelf ben ik tevreden met een 904. Je doet erg lang met zo'n gasfles en zo'n grote is ook weer extra gewicht. Volgens mij kun je groen niet inruilen voor blauw. Op marktplaats bied men lege aan voor ongeveer 10 euro, dan hoef je deze alleen in te ruilen voor een nieuwe.

Linnepin79

Perfect! Dank jullie wel weer voor de reacties. Ik ben er erg blij mee!!!

peremaki

Als je op marktplaats kijkt, kun je ook gevulde of half volle op de kop tikken voor een koopje. Heb dit weekend een 709 met nog 2.6kilo gas gekocht voor 35  euro

Taan

Een 907 (2,75kg) is standaard, maar daarvan is het gas vrij duur. Daar staat tegenover dat je er makkelijk 2 jaar op kan koken en dat je ze overal in Europa kunt omruilen.

Een Twiny of een Benegas van beide 5kg past ook. De eerste is ook vrij goed te ruilen in zuid europa.

Ik zou kiezen voor een Campinggaz in de keuken en je groene gasfles om te skottelen, verwarmen, koelen, back-up enz.
Die moet je dan wel regelmatig checken en vulllen/ruilen, want in het buitenland is dat slecht mogelijk.

Henk CC

Je kunt ook een 2.5kg groene fles kopen. Deze vulling kost een fractie van de blauwe fles, en gaat net zolang mee. Je koopt de fles en vervolgens kun je 10 jaar vooruit. Ik weet niet wat ik er 4jaar geleden voor heb betaald, maar en vulling kost iets van €6.00. Legt ook aan de hoeveelheid gas.
Henk

olaf

Ik heb 2 gebruikte 907 gekocht en deze bij Obelink geruild voor € 19,95 p/s
Doe er ongeveer 3 jaar mee.
The need for the many outweigh the needs of the few

sanderv

Citaat van: Henk CC op juni 26, 2014, 03:55:55 PM
Je kunt ook een 2.5kg groene fles kopen. Deze vulling kost een fractie van de blauwe fles, en gaat net zolang mee. Je koopt de fles en vervolgens kun je 10 jaar vooruit. Ik weet niet wat ik er 4jaar geleden voor heb betaald, maar en vulling kost iets van €6.00. Legt ook aan de hoeveelheid gas.
Henk

Heb ik ook gedaan, ondanks dat ik bij mijn ouders zo een 907 kon oppikken. Heb deze van 2,5 kg gekocht, zelfs exact deze, was ten tijde van de foto de laatste:

http://www.gasflesvandelaar.nl/aanbod

3 tientjes, dat betaal je op sommige plaatsen tegenwoordig al voor de vulling van een 907. Dat campingaz-systeem is zich mi een beetje uit de markt aan het prijzen. Komt bij dat onze Camplet ook op 50 mbar aangesloten mag worden waarmee de pitten zich iets beter kunnen meten met de benzine-Colemans die we bij ons hebben voor het buiten koken. Bovendien zijn er voor DIN-flessen veel beter beveiligde koppelingen te koop. Heb nu een dubbel membraam met slangbreukafsluiter, overdrukafsluiter en manometer als lektester. Is voor campingaz allemaal niet te krijgen helaas.

Ben alleen nog op zoek naar een messing schroefkap om tijdens het transport de fles extra te kunnen afsluiten.