Spanning op deur wagen bak.

Gestart door Paulvh, juli 27, 2014, 08:19:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paulvh

Net op weg terug naar Nederland. Met onze Jamet. Maar ik heb het volgende  probleem. De wagen stond waterpas maar stond niet goed en ik kreeg hem ook niet goed. Bij nat weer was de deur van de wagenbak niet meer te sluiten. Wat doe ik nu toch fout?

mars

Vouwwagen afspannen als de deur gesloten is..
Doek werkt bij nat/droog.
Scheerlijnen ff lossen, deur sluiten en opnieuw afspannen.

Paulvh

Dat is nu het rare de wagen opgezet met deur gesloten maar zonder afspannen gebeurt dit al.

CEO

Ik zet altijd bij de deur de twee hoek-elastieken naar het midden van de deur. De grondpen sla ik tot onder het maaiveld, zodat je er niet over struikelt. Dan nog staat er soms enige spanning op de deur. Zowel bij de Louisiana als bij de huidige wagen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Paulvh

Vandaag, op de terugweg langs de dealer te Heerhugowaard. Het verhaal verteld en hij wilde de zaak graag bekijken. Dus of het bezwaarlijk was om hem daar te laten staan en de bagage over te hevelen naar de auto. Dat was voor mij natuurlijk ook geen probleem. Ook ging hij kijken voor de oplossing van het neus wiel wat bij aankomst bij de camping uitelkaar lag. Gelukkig lag de zwengel 5meter van de vouwwagen die nog voor het inchecken bij de receptie stond. Dus kon daar nog met neuswiel de vouwwagen op zijn plek manouvreren. Bij de terugreis naarhuis het neuswiel maar in de auto gelegd.

RonvanTilburg

ik ben ook al aan mijn derde neuswiel toe bij onze jamet. Ik ben er nu wel eindelijk achter waar het fout gaat :>
De megane ervoor ligt laag op de weg, en dan pakt hij toch rm een hobbeltje mee ook al merk het niet in de auto.

Paulvh

#6
Vandaag de dealer gesproken. En het resultaat? Er zijn foto's gemaakt van het tentdoek en doorgezonden naar Jamet, met de vraag voor een oplossing.  Eea blijkt niet goed te zijn. Ik heb alle vertrouwen in de dealer dat het opgelost gaat worden.

boswachter

Dat van het neuswiel is ook mij overkomen. "Ecologisch" betere auto's liggen lager bij de weg. Daarbij komt een nummerplaat in de bumper wat in een nog lager gemonteerde trekhaar resulteert. Daarnaast was de dealer de zeer aan te raden hulpveren bij de trekhaak mee te nemen.....

Paulvh

Citaat van: boswachter op september 11, 2014, 06:44:14 PM
Dat van het neuswiel is ook mij overkomen. "Ecologisch" betere auto's liggen lager bij de weg. Daarbij komt een nummerplaat in de bumper wat in een nog lager gemonteerde trekhaar resulteert. Daarnaast was de dealer de zeer aan te raden hulpveren bij de trekhaak mee te nemen.....
Wat nu precies met het neuswiel gebeurt is, dat weten we niet. De Dacia Logan ligt redelijk hoog. Maar de borgpen van de slinger was eruit. Waarschijnlijk is het trillen de oorzaak. Belangrijker is het tentdoek wat te krap is baart mij meer zorg.

Paulvh

En er is nieuws! En wodt ik daar blij van nou ja en nee. Het tentdoek is idd te krap. Er zijn ook meer gevallen bekend. Er stonden nog een Louisiane en een Dakota met het zelfde probleem. Wat is de oplossing? We wachten op het antwoord van de fabriek binnen nu en twee weken. Of ze gaan op transport naar de fabriek of de dealer krijgt nieuw doek geleverd en moet deze dan vervangen. In ieder geval de wagen moet leeg dus waar laat je de boel? Gelukkig heeft de stalling een kuubkist voor mij dus ook dat komt goed.

muis

wat fijn dat het duidelijk is nu, goed opgepakt door de dealer :J

Paulvh

Oh de dealer valt weinig tot eigenlijk niets te verwijten. Heel schappelijk geweest en nog steeds. Maar meer eerlijke en openlijke communicatie fabriek/importeur naar klanten dat is nog een verbeterpunt. Zelf werk ik op de afdeling sales/marketing. En juist eerlijk communiceren bij problemen is een punt die op het moment van problemen niet leuk is maar later zich drie dubbel vertaald in positieve sales.