kan punto jamet arizona trekken?

Gestart door pollie, november 26, 2014, 07:07:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pollie

Beste forumleden

Gaat het volgens jullie lukken om met een fiat punto ELX uit 2002:


Brandstof benzine
Cilinders 4 in lijn
Kleppen/cilinder 2
Brandstofsysteem singplepoint injectie
Cilinderinhoud 1242 cc
Maximaal vermogen 44 kW/60 pk bij 5000 tpm
Maximaal koppel 102 Nm bij 2500 tpm
Maximaal trekgewicht 1000 kg

een vouwwagen (jamet Arizona) te trekken?

abbes008

Tuurlijk, vouwwagen max 750 kg. Je zult niet altijd vooraan rijden vanaf het verkeerslicht. In de bergen kan het wat lastig worden en wellicht gevaarlijk. Maar heb dit jaar ook polo's en punto's gezien met vouwwagens en caravans.
Groeten,

Erik

solex

Citaat van: pollie op november 26, 2014, 07:07:46 PM
Beste forumleden

Gaat het volgens jullie lukken om met een fiat punto ELX uit 2002:


Brandstof benzine
Cilinders 4 in lijn
Kleppen/cilinder 2
Brandstofsysteem singplepoint injectie
Cilinderinhoud 1242 cc
Maximaal vermogen 44 kW/60 pk bij 5000 tpm
Maximaal koppel 102 Nm bij 2500 tpm
Maximaal trekgewicht 1000 kg

een vouwwagen (jamet Arizona) te trekken?

Hoi

Dat gaat prima.
Onze vorige vw heb ik opgehaald (100km) met een opel combo die nog eens vol zat met gereedschap enz...
Motor heeft hetzelfde vermogen (vermoedelijk is het blok van fiat zelfs)en ging prima ook bij diest waar het wat heuvelachtig is.
Mvgr

Als je schrijffouten vind mag je die houden.

bensi

Zet hier http://www.caravantrekker.nl  even alle gegevens van de combi in en je krijgt een redelijk overzicht van de mogelijkheden en de onmogelijkheden.
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

sanderv

Ik denk dat de grote vraag is, of je er mee de bergen in wil. Er zijn comfortabeler combinaties denkbaar, maar de Punto zal dat best trekken. Steile hellingen gaat een ander verhaal worden. Ooit met een voor onze auto zware caravan gereden (qua verhouding een vergelijkbare combi), dan merk je wel dat bv op de snelweg heuvelop er geen marge meer in zit. Even het gas intrappen om om een kruipende vrachtwagen voorbij te rijden kun je dan wel vergeten. Dat is gewoon aansluiten en mee kruipen.

vic36shorty

Nou ja als dat alles is dan kruipen we wel richting zuid Spanje met onze suzuki wagon r

vic36shorty

En ja voor degene die zeggen die is gek.
Heel goed gezien ben prettig gestoord

bensi

#7
Citaat van: vic36shorty op november 26, 2014, 08:49:16 PM
En ja voor degene die zeggen die is gek.
Heel goed gezien ben prettig gestoord
:H  Leuk toch .............. Mijn vrouw heeft ook een Wagon R, heb wel eens gedacht om eens te proberen om de CC er achter te hangen om te kijken hoe dat gaat.
Volgens autoweek mag zo'n Wagon 1000 kg trekken  :?
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

vic36shorty

Wat dacht je van een roadmaster ideal zie profiel foto

vic36shorty

En ja dat gaat uitstekend wacht maar op het klapweekend

poldertoerist

@ts

60pk is mss niet over de top, maar voor een vouwwagen wel voldoende. het koppel zit mooi daar waar je het het meeste gebruikt. een berg op is anticiperen maar ook dat kun je leren!

Fijne vakantie alvast!

Adventure Awaits

Tago Herman

Onze eerste klapper hing in 1986 achter een Opel Kadett D type, met een 1200 cc motor met 54 !!! pk.
Met deze combinatie zijn we op heel veel plekken in Frankrijk geweest, ook in de bergen.
Ja, soms moest je geen haast hebben, maar we zijn altijd overal gekomen.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

cahummel

Ik heb 4 jaar lang met een Astra 1.4 station gereden met onze Alpen Kreuzer erachter. Auto had 60 pk, maar heb er nooit problemen mee gehad in de bergen. Gewoon op tijd terugschakelen en gas erop houden. Ik zou het gewoon doe met de Punto, gaat waarschijnlijk prima. Het koppel mag er wezen, en is lekker laag in de toeren, dus het zal prima rijden!

Yella

Het grootste probleem is niet het kunnen. Je zult vooral een grote hindernis zijn voor auto's achter je die vervolgens gevaarlijk capriolen gaan uithalen om dat voort kruipende ding voorbij te komen. Met de sterk toegenomen vermogens heb je in notime een hele sliert achter je zitten.  30 jaar geleden waren de vermogens ook in verhouding tot die tijd. OK, je hebt recht op je plek op de weg. Maar of het wenselijk is. Want wat denk je van die grote truck die volbeladen sneller bergop gaat dan jij en je zowat op de bumper zit? Tot voor 2 jaar terug deden wij het met een auto met wel 86 pk en 132 Nm. Ik vond het echt niet leuk zo'n grote bumper van een vrachtwagen in je binnenspiegel. Ik ben daarom erg blij met de huidige (ook niet ruim bemeten) diesel van 92 pk en 230 Nm.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

KlapJoeri

#14
Kleine auto's kunnen best veel de berg op trekken hoor! Zelfs een dubbelas caravan!
Kijk maar!
https://www.youtube.com/watch?v=gQSTMYNqBW8


ohja hij moet alleen niet afslaan  :O  :O  :O  :#  :#
The cold never bothered me anyway.....