onze watervoorziening in de livingstone

Gestart door linda75, april 28, 2016, 08:08:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

linda75

Nalv de mooie watervoorziening van Frankie in zijn livingstone is mijn man ook enthousiast geworden over een waterpunt in de vouwwagen. Het rechter kastje ( lade) in de keuken onder de koelbox vonden we een vrij nutteloze lade en daarom had mijn man besloten om hier een waterpunt te maken. Na avondjes tekenen en brainstormen heeft hij nu zo'n contructie bedacht dat we en een water toe en afvoer krijgen en extra kastruimte in de keuken.. twee vliegen in een klap.

aan de hand van de foto's zal ik het proberen uit te leggen

het gaat om de rechter lade, hier nog in originele staat

als je de lade open maakt heeft hij aan de linkerkant een vast plaat gemaakt met deur. de plaat kan blijven zitten omdat  aan de linkerkant van de koelbox genoeg ruimte is en hij dus naar binnen kan schuiven. Er kon geen heel deurtje gemaakt worden ivm stabiliteit. de deur zit nu gelijk aan de tweede lade vh ladeblokje wat in het midden van de keuken zit. Een greepje en verder aflakken moet nog gebeuren. ( en ondertussen zit er ook geen hoogteverschil meer in)

de rechterkant van het kastje kan niet mee naar binnen geschoven worden. deze wordt naar beneden geklapt. zit dus wel vast in de lade maar dient omhoog geklapt te worden. onder de plaat kan je tijdens transport evengoed wat spulletjes kwijt. voor extra stabiliteit is er een gleufje uitgefreesd waardoor hij klem komt te zitten met de wagenbak

een los plankje wordt op de bodem gelegd

een extra lat houdt de stevigheid.

los boven op deze contructie komt een groene bak met daarin een beukenplaat waarin de waskom en kraan zit. er zit genoeg ruimte tussen de bak en de rechterkant van de lade zodat hier de watertoevoer en afvoer slangen doorheen kunnen. aan de rechterzijde naast de lade komt op de grond straks twee zwarte jerrycans te staan. in de watertoevoerjerrycan komt dan het pompje te zitten. Aan de onderkant vd lade heeft mijn man van een oude tafelpoot een ondersteunende poot gemaakt. de groene bak valt in de constructie en zit dan vast op zijn plek.  We zitten nu in de finishing touch. lakken en afwerken. als het klaar is zal ik foto maken van het eindresultaat

het enige wat dus los meegaat is de bovenkant ( groene gedeelte ) net waskom en de plank voor in het kastje. Hiervoor heb ik een opberghoes kunnen kopen bij obeling. dus deze kan zonder schade op te lopen in de wagenbak. de jerrycans zullen we aan de buitenkant van de wagen plaatsen in zgn beugels

Theu

Mooi gemaakt! En een leuk en duidelijk verhaal! :)106]

sanneman

Heel erg mooi gemaakt!
Gaan jullie vast heel veel plezier aan beleven!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Frankie

Mooi hoor. Dit lijkt me overigens een optie die voor Aart kok als optie wel interessant kan zijn, want er is aan de vouwwagen zelf niets veranderd. En hij past op zowel het nieuwe als het oude model keuken.  :J

Zeldenrust

Zambezi River Camp Cross-road 2016

linda75

Ik wilde idd niet dat er veel aan de wagen werd geschroefd ed. Stel dat je de wagen ooit wilt verkopen kan hij iig terug naar de originele wagen.ik ben erg blij met mijn extra keukenkastje.
En als aart kok zoiets uit gaat vinden prima.. Wij hebben het origineel😆 net zoals Esvo momenteel voor ons nu een expandable maakt voor de oudere type wagens. Wie weet zet aart kok dat ook Door maar hebben wij iig de primeur

Diep

Knap gedaan hoor. Wat ik niet snap (maar ken de keuken ook niet) is wat je in de originele situatie aan het kastje hebt.
Er zit toch een koelbox achter, of kun je alleen iets plats onder de koelbox schuiven?
Niet te min lijkt me dit een super oplossing (en die van Frankie trouwens ook).

linda75

HIJ IS AF!!!   en wat zijn we er blij mee ( lees, vooral mijn man)

Diep: het klopt dat je normaal maar een paar platte spulletjes in de laadje kwijt kunt omdat de koelbox de ruimte in beslag neemt. Daarom vond mijn man dit ook  de meest ideale plek. Nu heeft hij en stromend water en extra kastruimte gerealiseerd

We hebben wat filmpjes gemaakt voor het idee ( en let vooral niet op zijn blije fluit bij het testen  8))

In elkaar zetten: https://youtu.be/K335HmtxJ2Y

Uit elkaar halen: https://youtu.be/8h1rUOtPJ5s

Testen: https://youtu.be/DHpVB_26UDE

sanneman

Wauw!

Yona

Holtkamper Aero 2022 • Cabanon Mercury deluxe 2016-2021 • Baco 4000 tent 2014-2015 • Daarvoor vliegen naar waar het maar warm is.

Matthijs_164

KlapJoeri

Mooi gemaakt!
Voor de eerlijkheid moet je ook het aansluiten van stroom, schoon water en vuil water op het filmpje laten zien ;)

Alles bij elkaar genomen is het toch allemaal weer werk wat bij het opzetten en opruimen bij komt.
Wij volstaan met 2 PET-flessen koud water die dagelijks ververst worden, we hebben het kraantje wat we in de Cabanon onmisbaar vonden nog geen dag gemist in de Zambezi...
The cold never bothered me anyway.....

Theu

AnnevdB

Zonder wasbak maar met extra aanrechtblad vind ik t ook een super oplossing voor meer kastruimte en werkblad :)

linda75

De watertoevoer en afvoer komen in twee jerrycan die rechts naast de kast op de grond komen te staan. De stroom zit daar ook (stekkerdoos)en qua meerwerk.  Incl water halen denk 10 minuten😊 dat is het mij wel waard. En idd de extra kastruimte vind ik erg prettig want dat is niet superveel ivm de koelbox. Wij zijn er blij  mee en trots op😂