Witte kentekenplaat met NL Eurovignet

Gestart door FiPe, november 14, 2016, 05:05:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

FiPe

Leuk om te melden is dat wij afgelopen zomer?? door noord Noorwegen getrokken hebben.
Op de autobahn van Osnabruck naar Bremen/Hamburg zijn wij, ondanks de tempo 100 ontheffing, toch door de politie aangehouden.
Naast controle papieren en verzekeringen werden ook de schokdempers, antislipkoppeling en de banden gecontroleerd.
Dankzij de 2 jaarlijkse BOVAG onderhoudsbeurt waren, met uitzondering van de reserveband, de banden vervangen omdat deze productiejaar 2009 hadden.
Wij zijn met een waarschuwing, te oude reserveband en geen NL Eurovignet op de vouwwagen, er vanaf gekomen.

Kort geleden bij de aanschaf van een nieuwe auto heb ik een witte kentekenplaat met NL Eurovignet https://www.wittekentekenplaat.nl/shopexd.asp?id=15 erop aangeschaft.
Deze komt niet voor bij https://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Soorten-kentekenplaten-.aspx
Wie kan mij vertellen of ik nu wel of niet strafbaar ben bij het voeren van deze kentekenplaat op mijn vouwwagen en fietsendrager?

martijn82

Naar mijn mening witte kenteken plaat met witte nl sticker er op zou goed moeten zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Yella

Hoe ziet die plaat er dan uit? op bedoelde site zie ik geen voorbeeld. Ze kunnen je wel alles wijs maken. Heb ook nog nooit een witte kentekenplaat gezien met NL of euro teken er op.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

Volgens mij bestaat er geen officiële witte plaat met euro vignet...
Waarom worden die anders niet standaard uitgegeven!?

Chrisje

Volgens mij mag je die platen niet voeren. Alleen de gewone witte met zwarte letters en een NL sticker op de vouwwagen.

wijnand

Ik heb dat ooit eens uitgezocht bij de RDW (ik vond zo'n witte plaat met een eurosticker er op ook wel mooi). Antwoord was helder: een witte plaat met eurosticker komt niet voor in het lijstje met goedgekeurde platen en dus maak je kans op een bekeuring. Een geheel witte plaat met zwarte letters/cijfers en een NL sticker op de kar voorkomt bekeuringen.

olaf

Volgens mij is hier al eerder over gedebatteerd op het forum en was de uitkomst ook dat er officieel geen witte kentekenplaat is met eurovignet.
Ik heb het bedrijf een bericht je gestuurd of het toegestaan is om de witte kentekenplaat met NL/EURO aanduiding te voeren.
Zodra ik antwoord heb zal ik dat hier melden
Ik heb nog steeds een extra plaat nodig omdat de plaat die we hebben vast zit aan de klapper.

The need for the many outweigh the needs of the few

Theu

Op alles wat ik aan mijn trekhaak kan hangen heb ik kentekenplaat klemmen zitten. Die kosten ongeveer €6,- en kunnen altijd mee. Is volgens mij makkelijker en goedkoper dan 2 of 3 extra kentekenplaten. En als er dan een andere auto komt heb ik weer maar 1 nieuwe plaat nodig. En als iemand mijn aanhanger wilt lenen kan zijn plaat daar heel makkelijk op.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

olaf

Citaat van: Theu op november 14, 2016, 07:08:56 PM
Op alles wat ik aan mijn trekhaak kan hangen heb ik kentekenplaat klemmen zitten. Die kosten ongeveer €6,- en kunnen altijd mee. Is volgens mij makkelijker en goedkoper dan 2 of 3 extra kentekenplaten.
Klopt had ik op de vorige klapper ook zitten. Maar de klapper leverancier heeft deze vast gezet en vind ik op zich prima. De plaat kan er niet zo 123 afgehaald worden als we onderweg geparkeerd staan of er afvallen tijdens het rijden.
Een 2e plaat kost  rond de 15 euro dat gaat nog wel.
The need for the many outweigh the needs of the few

reeseend

Om dit te voorkomen heb ik vorig jaar juist een nieuwe plaat gekocht met een blauwe NL-Sticker.
Tot op heden geen problemen ondervonden hiermee.

mars

wijnand

Dan hebben jullie tot nu toe geluk gehad. Als je zo'n diender treft als FiPe ben je wel het haasje...

Jos Montana

Volgens mij voldoe je hiermee volledig aan de eisen!

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Frankie

Dit is volgens mij inderdaad een incorrecte plaat. Ik denk niet dat je er mee of erom van de weg gehaald zult worden, maar bij zo'n algehele verkeerscontrole waar politie, belasting, douane en RDW bij betrokken zijn ben je denk ik wel degelijk het haasje. Maar ja. Hoe vaak komt dat voor.

Gait