Kraken en piepen

Gestart door matt, juni 12, 2017, 09:00:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

matt

Wij staan met onze vouwwagen Tabora in het westen van het land, het waait hier nogal stevig.
Nu kraakt en piept de wagenbak nogal, staat strak afgespannen.
Van dat kraken en piepen vooral s'nachts last van.
Zou hij soms te strak staan of moet ik iets met de buizen doen, licht inspuiten met siliconenspray ?
Of hoort dit er gewoon bij.

Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk

Hemertje

kraken en piepen is nu eenmaal het bewegen van het geheel door de wind, maar ben blij dat het kraakt en piept, wanneer het krak zegt ben je verder van huis

matt

Dat krak ben ik helemaal met je eens, hij staat ook als een huis.
Gaat ook maar iets heen en weer en kraakt al.
Kraakt / kreunt in de buizen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 9 met Tapatalk

xray

denk dat het gewoon het werken van de buizen/frame/bak is. Zou oppassen met siliconenspray volgens mij vindt je tentdoek dat niet zo fijn......

Drikusniet

Heb je de steunen van de wagenbak op plankjes staan en nog een keer nagedraaid? Onze wagen begon daar ook altijd na een tijdje mee, maar na bovenstaande was dat over.

matt

Steunen zitten big foots onder, maar zal ze nog een keer aandraaien.
We hadden dit probleem vorig jaar ook in Frankrijk, stond zo'n föhnwind en ook dat hinderlijk gekraak.
Maar denk dat het echt uit de buizen komt, gaan maar iets heen en weer en kraken dan.
Voorluifels, zijn dikken buizen, geen last van.

muis

Je kunt de buizen en scharnieren  heel licht insmeren met siliconenspray op een doekje.  Als er witte aanslag op je buizen zit is autopoets de oplossing. 

sannie75

Ik herken het gekraak en gepiep niet, maar omdat wij de buizen wat stroef vonden schuiven hebben we ze wel met wat siliconespray ingespoten.  Goed nagewreven met een droge doek, werkt prima!

matt

Het is toch een bewolkte niet zo'n warme dag, nog weer verder aan het speuren geweest, maar kraken komt uit deze schuiven/ klemmen.
Hoop dat de foto erbij staat.

muis

Dat kun je met siliconenspray doen.  ( eerst op een doekje om het tentdoek te beschermen. )  :J :J