Klapband onderweg

Gestart door akiwalker, juli 12, 2017, 10:32:29 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

xray

Citaat van: groothuis27 op augustus 01, 2017, 11:22:01 PM
Als je hem aangekoppeld weegt en hij weegt 600 kg op de as zo gezegt dan weegt hij 600 kg en heb je voor het totaal gewicht niks temaken met de kogeldruk!  ( deze komt bij de auto op waarbij de Max. Kogeldruk bepaald word Door het laagste Max. , dus als bijv. Je auto 75 kg mag hebben maar je vouwwagen Max. 50 kg dan is deze laatste bepalend , dus Max. Kogeldruk in dit geval 50 kg ).

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Klopt maar is het niet zo dat als je de VW afgekoppeld zou wegen die kogeldruk er wel bij komt? Dus als ze het totale gewicht willen wegen ze de VW moeten afkoppelen en dan wegen? Denk dat ze in de praktijk de aslasten wegen van de auto (?) en de VW maar dat weet ik niet nooit een controle gehad.
Dus eigenlijk zou ik de auto ook een keer moeten wegen als die vakantie klaar is..... Maar denk dat ik wel in de marges blijf met de auto......

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


groothuis27

Ze wegen hem aangekoppeld,  en anders trekken ze de kogeldruk eraf als ze hem op een complete weegbrug zetten . Maar volgens mij als ze onderweg meten doen ze dat met weegplaaten,  hele weegbrug neem je niet zomaar mee .

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk


Yella

Maarre als oom/tante agent je vraagt het spul af te koppelen en op een weegbrug zet en je net over je gewicht heen gaat. Wat doe je dan? Heb je duidelijke wettelijke regels bij je welke de juiste is? en hoe zit dit in het buitenland? En hou ook het max. totaalgewicht in de gaten. Want wat de auto mag hebben is ook niet oneindig.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

meeder

Het meest eenvoudige is gewoon om 5 dingen te doen.
1) vouwwagen onder de MTM houden.
2) kogeldruk onder de maximum waarde van de vouwwagen en auto houden.
3) auto onder de MTM houden.
4) combinatie onder het maximum treingewicht van de auto houden.
5) onder het maximale trekgewicht van de auto blijven.

Als je bovenstaande volgt zal je nooit hoeven discussiëren met oom agent, ook niet in het buitenland.

Yella

dAt is allemaal nogal logisch die 5 punten en heb ik altijd goed in acht genomen. Mijn opmerking was meer wat sarcastisch bedoeld omdat er wordt beweerd dat je het kogelgewicht mag aftrekken van het totaal gewicht van de vouwwagen. dat komt op mij niet erg logisch over. Totaalgewicht is in mijn ogen ook echt totaalgewicht van de vouwwagen. Ga dat maar eens uitvechten met een Tsjechische agent die je niet verstaat. Agenten in het buitenland zijn minder lief dan wat er hier rond loopt.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

xray

Citaat van: Yella op augustus 03, 2017, 02:34:37 PM
dAt is allemaal nogal logisch die 5 punten en heb ik altijd goed in acht genomen. Mijn opmerking was meer wat sarcastisch bedoeld omdat er wordt beweerd dat je het kogelgewicht mag aftrekken van het totaal gewicht van de vouwwagen. dat komt op mij niet erg logisch over. Totaalgewicht is in mijn ogen ook echt totaalgewicht van de vouwwagen. Ga dat maar eens uitvechten met een Tsjechische agent die je niet verstaat. Agenten in het buitenland zijn minder lief dan wat er hier rond loopt.
Precies wat ik ook bedoel punt 1 is het MTM van de VW aanhouden maar die wordt vaak aangekoppeld gewogen en dat zal bij een controle ook zo zijn waarschijnlijk omdat ze dan de aslasten wegen. Vandaar dat ik dacht dat ik dan de kogeldruk bij het gewicht optel en dan het MTM heb van de VW.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Klapband

Als je de combinatie gaat wegen, dan neem je daarvan toch een rapportje mee als je op reis gaat? Voorkom je een groot deel van de discussie mee.
Wat is jouw klapband?

meeder

Het weegbriefje meenemen is altijd een goed idee inderdaad.
Maar loopt het allemaal wel zo'n vaart?
Ik denk niet dat wij ooit ook maar in de buurt van het maximum gewicht van onze vouwwagens zijn gekomen, met onze caravan die 930kg leeg weegt en 1300kg mag wegen komen we rijklaar voor de vakantie niet boven 1150kg uit.
Dit is met twee personen natuurlijk, dat scheelt wel wat.

xray

Citaat van: Klapband op augustus 06, 2017, 11:28:47 AM
Als je de combinatie gaat wegen, dan neem je daarvan toch een rapportje mee als je op reis gaat? Voorkom je een groot deel van de discussie mee.
Ik heb hem één keer gewogen toen die vol zat voor de mei vakantie dus dat briefje heb ik inderdaad digitaal want ik weet dat ik onder het maximum zit dus geen probleem hier. Maar of dat ding deze zomer of volgend jaar nog iets waard is  als je hem laat zien en ze wegen wat anders denk het niet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


sanderv

Ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.