Zee zoute Cocoon schoonmaken?

Gestart door prutsky, juli 24, 2018, 10:29:20 AM

Vorige topic - Volgende topic

prutsky

Na een weekje met windkracht 4 a 5 bft op 50 meter van het Deense strand en zee te hebben gestaan is onze Cocoon nogal met zout bedekt.
Als we thuis komen wil ik de tent eens goed afspoelen met water.
Zal ik dan wel of niet een borstel gebruiken?
Heeft er iemand nog tips?

Jon

Ik zou de tent goed afspoelen en verder niets, zout heeft de eigenschap op te lossen in water.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Yella

En vergeet het chassis niet. En als je een Alu keuken hebt, ook die goed schoon maken. Zout vreet enorm in op Alu en staal.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Fotist

Ik zou de tent en chassis eerst goed nat maken met de tuinslang met sproeikop. Even wachten zodat het zout de tijd heeft op te lossen, en dan goed afspoelen.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Penhoorn

Ik zou lange tijd de spullen afspoelen met gewoon water. Spoelen-spoelen en spoelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

boswachter

Ik zou kijken of je met bronwater kunt spoelen, ik heb begrepen dat kraanwater niet goed is voor de tent, en bovendien is "waterverspilling" nu echt taboe....

Jon

Citaat van: boswachter op juli 24, 2018, 08:17:21 PM
ik heb begrepen dat kraanwater niet goed is voor de tent...
Hoezo? Ivm kalk?
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

muis

Citaat van: boswachter op juli 24, 2018, 08:17:21 PM
Ik zou kijken of je met bronwater kunt spoelen, ik heb begrepen dat kraanwater niet goed is voor de tent, en bovendien is "waterverspilling" nu echt taboe....
als regenwater goed is,  zal kraanwater ook geen probleem zijn.  Als je een hogedrukreiniger hebt kun je die ook gebruiken,  wel gepaste afstand houden en meer op de sproeistand  :J

Met de droogte van dit moment is kraanwater idd wel een dingetje

Yella

Citaat van: muis op juli 25, 2018, 12:25:05 AM
als regenwater goed is,  zal kraanwater ook geen probleem zijn.  Als je een hogedrukreiniger hebt kun je die ook gebruiken,  wel gepaste afstand houden en meer op de sproeistand  :J

Met de droogte van dit moment is kraanwater idd wel een dingetje
Op je dorre gazon. 2 vliegen in 1 klap.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

prutsky

We zijn nog niet thuis dus dat water komt over twee weken wel. Aankomend weekend wellicht nog een buitje die het eerste zout wegspoelt.

boswachter

Ik heb ooit ergens gelezen dat kraanwater niet goed zou zijn, maar weet niet meer waar (in een van de vlekkendraadjes) Regen is uiteraard het beste.

Penhoorn

Mijn vorige vakantieonderkomen was jarenlang een De Waard tent. Ik heb daar ook wel eens plekken opgehad van zout, hard en dergelijke.
De oplossing was het langdurig spoelen van de tent en kan kon gewoon met kraanwater. Gewoon de tuinslang langdurig op de tent zetten.
Zoals ok al eerder in dit draadje aangaf.

Spoelen-soepelen-spoelen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

marcmuts

Gewoon in de herfst een keer laten natregenen en anders gewoon de tuinsproeier erop als de droogte voorbij is.

Spiegelbeeld

Regenwater of bronwater?
Geen verschil, alleen de prijs is anders. De marketingmachine wil ons graag anders doen geloven, maar het is echt hetzelfde, op die prijs na natuurlijk.....

Wachten op regen (....) en dan lekker nat laten regenen en de bak met de tuinslang afspoelen.