Overstap jametic malawi

Gestart door Bertrotterdam, mei 25, 2019, 09:55:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

Bertrotterdam

Na 15 jaar in 2 jametic vakantie gehouden te hebben overwegen wij de overstap naar een Malawi. Hoe ervaren jullie kwaliteit en opzetten? Wij zijn met zijn 2en en klappen ca 15x per jaar.

Drikusniet

Wij hebben zelf eerst de odyssee gehad en zijn overgestapt naar de Malawi 1.0. De basis staat sneller, ook al omdat je het kuipzeil kunt laten zitten. De luifel hebben we een extra gaatje in, en zetten die met 3 stokken en spanband snel erbij op. Ook die laten we eraan zitten.
Wil je het hele frame van de luifel er in, dan kost het wel meer tijd (voor de 2.0 met de boog is dit volgens mij niet zo, maar daar kunnen anderen vast iets over zeggen)

Kwaliteit is beter als Jamet, en dit model wordt ieder jaar wel ergens verbeterd.

Koenta_kinte

Wij hebben onze Malawi 1.0 nu 4 jaar en wij zijn zeer tevreden. Er zijn wat handigheidjes om te weten en we hebben ooit een poot kapot gehad, maar dat is door De Wit opgelost. Wij hebben met luifel en voortent, geheel opzetten duurt ff, maar alleen de luifel of voortent is wel redelijk snel.
Dit jaar gaan we wat afspan elastiek vervangen, dat is wat uitgedroogd, maar dat mag ook. Fijne wagen!
De 1.0 is volgens mij niet meer nieuw te krijgen, de 2.0 vinden wij minder mooi en praktisch, maar dat is voor iedereen anders.

muis

Ik zou zeggen,  kom komend weekend naar het klapweekend in Zeewolde.  Daar zijn een Malawi 1 en Malawi 2.0 beide aanwezig.  Je kunt dan vragen stellen,  ideeën opdoen etc