Verkeerde banden?!

Gestart door Stiebe, februari 20, 2019, 04:38:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Stiebe

Citaat van: Stiebe op februari 21, 2019, 10:12:36 PM
BoneF,

Geen idee welke eronder zaten. Die zijn achter gebleven bij de Wit.....

Ik heb even gekeken. Nu heb ik 145/70 R13 78N Max load 425kg 320kPa
Begonnen met een klein tentje, toen een bungalowtent, vervolgens een Tago Super Comfort, even afgedwaald naar een Adria 435PH, daarna een nieuwe Cabanon Malawi 2.0, en op dit moment een nieuwe Campooz Lazy Jack 2020 Camping/Trekking.

BoneF

Toevallig staat de mijne nu ook voor de deur.
Hier liggen er 145/70 R70 84N Max load 500kg bij 375 kpa onder.

MB89

Citaat van: BoneF op mei 26, 2019, 05:24:21 PM
Toevallig staat de mijne nu ook voor de deur.
Hier liggen er 145/70 R70 84N Max load 500kg bij 375 kpa onder.

R70? Nog even goed kijken.

dickp

Waarom zou de snelheidsindex trouwens zo krap zijn (N=140km/h)? Even inhalen op de Franse tolweg en je rijdt op of over de maximumgrens.
Ik zou een veiligheidsmarge van 20 of 30 km boven de maximumsnelheid logischer vinden.
Een autoband heeft dat wel. Die kan al gauw tot 190 of meer, terwijl je dat never nooit zal rijden.
Of zie ik iets over het hoofd?

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk


sanderv

Citaat van: dickp op mei 26, 2019, 07:08:20 PM
Waarom zou de snelheidsindex trouwens zo krap zijn (N=140km/h)? Even inhalen op de Franse tolweg en je rijdt op of over de maximumgrens.
Ik zou een veiligheidsmarge van 20 of 30 km boven de maximumsnelheid logischer vinden.
Een autoband heeft dat wel. Die kan al gauw tot 190 of meer, terwijl je dat never nooit zal rijden.
Of zie ik iets over het hoofd?

Sent from my Redmi 4X using Tapatalk

Dat de loadindex dan ongeveer evenredig mee omlaag gaat. 145 70 R13 is ook als autoband te krijgen, dan is het een 71T. 5 Stappen hoger in de speedindex, 3 stappen lager in de loadindex.

BoneF