Nieuw merk - Easy Caravanning

Gestart door RDDR, juli 08, 2019, 11:48:50 AM

Vorige topic - Volgende topic

RDDR

Alleen vond ik de Briota een vernieuwendere en beter indeling hebben met een fatsoenlijk bed ipv van die zitkussen ombouw toestand (en ik spreek uit ervaring: ligt voor geen meter)

klapper.

Citaat van: Alex op juli 30, 2019, 09:00:04 AM
Ook van de zelfde bedenkers.

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk

Dan is de nieuwe versie kleiner. Bij de vorige versie had je een vast bed wat ik aantrekkelijk vind (comfortabeler matras). Ik ben wel nieuwsgierig wat de opties worden. Ik hoef niet zonodig binnen te zitten.

Jon

Niet mijn ding, als ik bijvoorbeeld door leeftijd iets makkelijkers zou willen, dan zou een Shelter tot de mogelijkheden behoren(kan de motor in :))
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Theu

Citaat van: Jon op juli 30, 2019, 03:00:23 PM
Niet mijn ding, als ik bijvoorbeeld door leeftijd iets makkelijkers zou willen, dan zou een Shelter tot de mogelijkheden behoren(kan de motor in :))
Ik ben voor!!
Vakantie met de motor mis ik echt.

Kamperen met de CC Flexi T&T. Niet omdat het moet, maar omdat het kan....

G.Suelmann

Vind hem wel mooi maar ben bang dat dit wederom geen lang leven beschoren is.
Krijg een beetje dat Opera gevoel: Te duur en te luxe voor een vouwwagen en ook weer geen caravan.

http://www.vouwwageninfo.nl/opera-vouwwagen.html
Live today to create a memory for tomorrow...

C5CCV

Een opera kostte destijds 50K; deze zal ergens bij 12,5K beginnen

M.i. is er zeker een markt voor; zeker met het oog op het veranderende wagenpark

G.Suelmann

Citaat van: C5CCV op juli 30, 2019, 09:58:51 PM
Een opera kostte destijds 50K; deze zal ergens bij 12,5K beginnen

M.i. is er zeker een markt voor; zeker met het oog op het veranderende wagenpark

Niet helemaal correct. De slechtst verkopende versie was de Softline (vanaf 19K). Er zijn nog wel een paar Baselines verkocht (25K).
De prijs/kwaliteit bepaald in welk segment je komt en of er dus markt voor is.

Vervolgens wil men, idd vanwege het veranderende wagenpark, steeds lichtere caravans terwijl deze door zijn gewicht geen al te groot laadvermogen krijgt/heeft.
Live today to create a memory for tomorrow...

C5CCV

Dan zit ik er wat betreft de opera naast (zie het nu ook op Google); laatst bij de VWS nog over staan te praten, ze hadden een gebruikt exemplaar te koop staan. Heb ik het waarschijnlijk niet goed opgevangen.

RDDR

Vandaag weer wat info op de site: blijkbaar komt er in ieder geval een op maakt gemaakte luifel / tent bij, die ook hard  nodig is als je het mij vraag. Hoop dat die dusdanig slim is gemaakt dat de hele zooi snel staat, inclusief luifel. Blijf echter het slapen: zodra je daar een echt bed van maakt (met lattenbodems en matrassen, is er binnen geen zitruimte meer.
Ik denk echt dat er een slimmere oplossing mogelijk is, waarbij je lichaam en hoofd op een echt matras ligt er achter een kleine 2 persoons tafel komt die je kan gebruiken voor het voeten deel 's nachts.

KeithWM

Citaat van: Urgje op juli 16, 2019, 10:37:52 AM
Ik vond onze ideeën beter dan wat ik zie.....
Is er ergens een topic met "onze ideeën"? Ben benieuwd!

RDDR

Na vorige week had ik nog goede hoop op een geniale constructie van een tent voor erbij. Maar die staat nu dus ook online.
Past erg mooi in het lijnenspel, maar geeft je een luifel van zo'n 1,80 meter diep. Nou niet echt iets om naar uit te kijken. Als tent is hij wel OK eigenlijk, maar dan mis je weer een fatsoenlijke luifel. Ook vraag ik me af hoe snel deze tent staat.

klapper.

Citaat van: RDDR op augustus 12, 2019, 09:46:52 AM
Na vorige week had ik nog goede hoop op een geniale constructie van een tent voor erbij. Maar die staat nu dus ook online.
Past erg mooi in het lijnenspel, maar geeft je een luifel van zo'n 1,80 meter diep. Nou niet echt iets om naar uit te kijken. Als tent is hij wel OK eigenlijk, maar dan mis je weer een fatsoenlijke luifel. Ook vraag ik me af hoe snel deze tent staat.

Helemaal mee eens, ik mis een grote leefruimte. Ja dan moet je binnen gaan zitten. Die vorige Briota vond ik mooier qua indeling. We zullen zien wat voor opties er nog bij komen. Op gevoel zou ik nu al eerder kiezen voor een Holtkamper Nano die met luifel retesnel staat.

RDDR

Inmiddels staat de configurator online en ik moet zeggen dat de prijs me nog mee valt. Kaal vanaf 13.000 Euro, ik heb wat zitten spelen met de configurator en kom tussen de 15.500 (wat ik op zijn minst zou willen) en 17.000 (helemaal los op alles wat ik interessant vind) uit. Je kan nog wat hoger komen als je kindertenten toevoegt, maar dan moet ik eerst kinderen regelen. Dus voor ons niet interessant.

klapper.

Ik mis een grote zonne-regenluifel.....

RDDR