Wel niet stormband vastzetten

Gestart door Ninabeentjes, juli 28, 2017, 08:40:07 AM

Vorige topic - Volgende topic

Ninabeentjes

Ben benieuwd of jullie altijd de middelste stormband van je Sunliner of Suncruiser opzetten?
Deze zit zo in de weg bij het naar binnen gaan maar tot nu toe hebben wij hem steeds gebruikt.
Hoe doen jullie dit? Kan je zonder?

Baze

Hebben hem eigenlijk gewoon gespannen. Heb wel de lijn lekker ver weg gespannen. Scheelt ook veel.

Linda123

Ik heb het nagevraagd bij de wit in Schijndel daar adviseren ze om geen stormband over de tent te spannen. Is niet goed voor de tent en als je de zijkanten vast zet dan zou dit voldoende moeten zijn.

Baze

Volgens mij worden ze al fabrieks af als "stormvast" verkocht.

sannie75

Citaat van: Linda123 op september 02, 2019, 07:19:47 PM
Ik heb het nagevraagd bij de wit in Schijndel daar adviseren ze om geen stormband over de tent te spannen. Is niet goed voor de tent en als je de zijkanten vast zet dan zou dit voldoende moeten zijn.

Bij De Cabanon's/Europacampers heb je geen gewone scheerlijnen maar een soort spanbanden. Dit zijn geen stormbanden die je over de tent doet maar de normale afspanpunten.

Bij onze aflevering bij de Wit werd ons gezegd eerst de wagebak neerzetten, met de spanbanden, zodat je als je de voortent eraanritst niet de wagenbaktent voorover trekt.

Wij hebben zowel bij de voortent (met luifel) als bij de luxe luifel hebben wij altijd alle 3 de spanbanden gebruikt