jamet jametic dekzeil

Gestart door claudia2, juni 11, 2020, 03:26:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

claudia2

We hebben een jamet jametic van 2006, in prima staat, enkel de lussen van het blauwe dekzeil zijn bijna allemaal verstorven of volledig doorgescheurd. Kunnen we dit op de een of andere manier oplossen of kan je ergens een nieuw dekzeil kopen(nergens gevonden)?
Alvast bedankt voor de tips  O0

RobB

Ik had hetzelfde probleem en heb de lusjes vervangen door echte ringen in het zeil. Zit het nog strakker om de wagen ook.
Waarom kiezen tussen een vouwwagen of een caravan?

Yella

Je kunt er toch nieuwe lussen aan laten zetten als het dekzeil verder goed is. Goedkoper dan een nieuw dekzeil. Wellicht zelf ogen er in maken?
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

claudia2

Citaat van: RobB op juni 11, 2020, 03:56:02 PM
Ik had hetzelfde probleem en heb de lusjes vervangen door echte ringen in het zeil. Zit het nog strakker om de wagen ook.

Bedankt! Welke ringen hebt u gebruikt?

RobB

zo'n setje: https://www.gamma.nl/assortiment/ringen-messing-14-mm-10-stuks/p/B463250
Wel eerst mbv een holpijp een gat in het zeil maken, de ringen zijn niet sterk genoeg om dit te kunnen doen.

claudia2

RobB

Rieno

Onze vorige vouwwagen had ook last van gare lusjes.
Ik ben ermee naar een zeilmakerij gegaan en deze heeft zeer netjes alle lusjes vervangen die niet zo goed waren voor maar een paar euro.

soriya

wij hadden dit ook met onze vorige vouwwagen en hebben er toen zeilklemmen kwikclips op gezet. werkte ook perfect

claudia2

Opgelost! De schoenenmaker heeft er nieuwe lussen aangestikt  :> Bedankt voor de tips!