Binnententen Settler wassen

Gestart door bkofthedok, juni 15, 2020, 10:54:32 AM

Vorige topic - Volgende topic

bkofthedok

Goedemorgen,

Wij willen de binnententen van de slaapcabines wassen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit bijv. op 30 graden in de wasmachine, kort programma?
Of krimpen ze dan?

Ik had al een aantal topics hierover gezien, maar de vouwwagen is van 2008 dus misschien is dat een andere kwaliteit/materiaal tent dan tegenwoordig.

Alvast bedankt!

muis

Ik weet dat er mensen zijn die dat doen,   ik heb het nooit aangedurfd vanwege verhalen over gekrompen cabines.

sannie75

Ik heb van onze Cabanon wel eens de matrashoezen gewassen,  die waren van hetzelfde katoen als de binnententen, de krimp was minimaal.  Lees op fb vaak dat mensen de binnentent  wassen sommigen zelfs jaarlijks... 8)

Urgje

Ik heb bij onze cabanon de cabines geverft en de matrashoezen gewassen zonder krimp.
Als je bang bent voor krimp zou je ze koud op de hand kunnen wassen in een bad of teil. Voordeel is dat de temp laag is, en je de stof minder beweegt dan in de machine, 2 zaken die krimp veroorzaken. Sowieso goed nat ophangen.

Willem89s

Citaat van: bkofthedok op juni 15, 2020, 10:54:32 AM
Goedemorgen,

Wij willen de binnententen van de slaapcabines wassen.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kan dit bijv. op 30 graden in de wasmachine, kort programma?
Of krimpen ze dan?

Ik had al een aantal topics hierover gezien, maar de vouwwagen is van 2008 dus misschien is dat een andere kwaliteit/materiaal tent dan tegenwoordig.

Alvast bedankt!

Hallo,

Ik sta nu op het zelfde punt als waar jij vorig jaar mee zat.
Heb je inmiddels je binnentent al gewassen? En is dit zonder probleem gegaan?

Mvg Willem

bkofthedok

Hoi Willem,

Op 30 graden was het geen probleem!

Jon

Citaat van: Urgje op juni 19, 2020, 10:37:50 AM
Ik heb bij onze cabanon de cabines geverft en de matrashoezen gewassen zonder krimp.
Als je bang bent voor krimp zou je ze koud op de hand kunnen wassen in een bad of teil. Voordeel is dat de temp laag is, en je de stof minder beweegt dan in de machine, 2 zaken die krimp veroorzaken. Sowieso goed nat ophangen.

Even off-topic, dit soort wijsheid zorgt ervoor dat ik van alles in het huishouden mag doen, behalve de was, en terecht :P
Maar even serieus, waarom zou je de cabines wassen?
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.