2021 Kyte

Gestart door GertjanA, september 27, 2020, 11:09:23 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 4 gasten bekijken dit topic.

RDDR

De tent zelf vind ik echt wel fraaier geworden. Raampartijen zijn mooi. De overstap van de stoere traanplaat naar het knullige plastic..... tja.... totaal niet mijn smaak en doet afbreuk aan de hoogwaardige uitstraling die bij deze prijs hoort. Kan me kunstof nog voorstellen, maar dat had toch ook wel anders kunnen uitzien dan hoe het er nu uitziet.

OhPeeCee

Geeft HK de ruimte om een 2023 model te laten ontwerpen, als het plastic niet in goede aarde valt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

RDDR

Na nog eens kijken: voordeel is wel dat die blokken van achterlichten nu vervangen zijn. Vond dat by far het minst geslaagde deel van de huidige Kyte. Vooral met keukenschort kreeg je van die uitstekende knotsen.

muis

Op de vraag, waarom deze achterkant kwam het volgende antwoord:

CiteerDe achterzijde van traanplaat bestaat al een hele tijd. Ook hier hebben we gekozen voor een sportievere uitstraling.

michelf

Citaat van: muis op november 03, 2020, 07:28:56 PM
Op de vraag, waarom deze achterkant kwam het volgende antwoord:


Nou, dat is dan aardig mislukt  :P

JanJD

Vandaag ben ik de showroom in Utrecht geweest (ik woon vlakbij en ben er tijdens de lunch even heen gefietst).
Ik vind de stijl van de tent met de aangepaste ramen een mooie meer eigentijdse belijning opleveren. Van binnenuit geeft het panoramaraam ook een functioneel breed zichtveld; dit samen met de  donkere holtkamper-incognitovensters maakt het onbespied bespieden van de volledige camping nu goed mogelijk  :) .

De plastic wand voor de achterlichten en ook de wielkasten, met enkele ingelegde stukjes traanplaat (die op het showroom model nog gedeeltelijk ontbreken) voor de looks is minder mijn smaak. Volgens de uitleg was dit door een design bureau ontworpen en geïnspireerd op bumpers van enkele modellen hedendaagse auto's. Met een beetje fantasie zijn de aluminium plaatjes samen als skid-plaat te interpreteren met hiertussen enkele dikke diffuser 'finnen'. Wie weet past dit wel heel mooi bij sommige autotypen  :) .
Veel kunststof soorten verliezen door veroudering sterkte of verkleuren, ik hoop van harte dat Holtkamper een goed soort heeft gekozen.

Zelf ben ik meer van het minimalistische en functionele. Het panoramaraam lijkt een vereenvoudiging die een meer rustig, minimalistisch beeld geeft. De bumper aanpassing is juist omgekeerd: veel details en volume maar met weinig inhoud/functie  :) . De LED lampen zijn natuurlijk top; normaler is de levensduur hiervan ruimschoots langer dan van de vouwwagen.

Verder leuk om de showroom bekeken te hebben, ook de nano en ook de Easy Caravanning TakeOff bewonderd en ben ook prettig (met een bakje koffie) ontvangen.
Alles moet zo eenvoudig mogelijk gemaakt worden, maar niet eenvoudiger dan dat. (Albert Einstein)

Yella

Ik voel al weer wat klus projecten aankomen. Die rare "bumper" vervangen. Ik vindt de huidige auto's er ook niet altijd mooi uitzien. Beetje veel SF gehalte soms.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Diep


Hemertje

dank!

toch wel een mooie wagen geworden  :J
al had er van mij achterop meer aluminium mogen zitten  :P

GJT

Bumper en wielkasten vind ik niet mooi maar dat is persoonlijk. Te plastic en te goedkoop met die opgeplakte stukjes traanplaat. De oude wielkasten vind ik veel mooier.
De ramen zijn zo open wel mooi. De doorlopende lijn is mooi. Meestal hebben we ze alleen deels dicht voor de inkijk vanaf de zijkant en voorkant. Hoe hangt e.e.a. er dan bij? En met 5 bandjes vastzetten van het opgerolde raam is ook niet handig. Ik had daar onder aan de binnenzijde een tasje gemaakt waar je het zo in kan rollen. Nu moet je hem bijna met 2 personen oprollen en bandjes vastzetten.
Wat me ook opvalt is dat de plastic wand niet echt strak staat zo, maar daar zal niet iedereen zich aan storen.

Jon

Aardig karretje, spuuglelijke velgen, dat wel. Maar dat geldt wat mij betreft voor alle klappers met aluminium velgen.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Diep

Die grote ramen zien er wel mooi uit maar lijkt me erg onpraktische.
Als je in de tent wil omkleden dan moet je behoorlijk wat ramen dicht doen.
Geloof niet dat ik nu nog voor een Kyte zou kiezen. Zou nu eerder voor een Aero gaan.

Hemertje

Ach alles wat ze zien hebben ze nog niet  :#

Denk dat velen nu eerder voor de Aero gaan gezien de prijsstelling
Wellicht komen deze updates ook op de andere wagens terecht?

Rijksen

Citaat van: Hemertje op november 25, 2020, 02:56:55 PM
Denk dat velen nu eerder voor de Aero gaan gezien de prijsstelling
Wellicht komen deze updates ook op de andere wagens terecht?

Aero is wel wat kleiner qua binnenruimte verder steeds meer vergelijkbaar.
Ramen vind ik een mooie update, mooie lijnen zo in de wagen. Wat betreft het kunststof vraag ik mij af hoe duurzaam dit is ? Heb bij aanschaf van onze Aart Kook juist voor de traanplaat gekozen omdat dit toch wat robuuster is. Bij veel auto's zie ik zwarte onderdelen na verloop van tijd en zonlicht toch lelijk worden, ben benieuwd hoe dit zich houdt.

driezor

Het lijkt wel of de verhouding van de wielkast/wiel/rijhoogte compleet uit verhouding is eigenlijk. Het lijkt een soort universeel spatbord wat eigenlijk niet past.