De neverending story (oftewel de was): hoe droog je dat op de camping?

Gestart door Marjolein_B, maart 11, 2021, 01:10:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

sevenup

Wij hebben altijs een paar stukken waslijn en een paar extra stokken mee. Meestal geen stok nodig, dan is er wel een boompje of zo aanwezig. Anders met de stokken wat maken, ook leuk  :)

Binotje

Een lijntje spannen en vorig jaar het opbouwbare wasrek van thuis meegenomen. Dat wasrek was ideaal, neemt geen ruimte in beslag en je hangt er genoeg aan.

Het jaar ervoor alleen een lijntje, en als het dan even wat minder weer is hangt heel de voortent vol.
Dat wasrekje kan je mooi onder de luiffel zetten.
Kamperen, met de paplepel ingegoten. Uiteindelijk overgegaan naar een vouwwagen.

KampeerFan

Campingwasrekje plus een hangrekje welke je aan een dakligger klikt. Verder maken we ook regelmatig gebruik van de droogtrommel op de campings. Met name in het voor en naseizoen is de handel lastig droog te krijgen als het weer wat tegen zit.

kasper_kavango

Wij hebben vaak een tarp mee. Daar zitten 2 stokken bij en daar fabriceer ik dan een wasrek van. Voor 2 volwassenen en 1 kind is dat te doen. Vroeger hadden we met mijn ouders zo'n standaard wasrek mee. Werkte ook prima

Jeronimo

Wij hebben ook zo'n klein droogmolentje. Die krijgt meestal een plekje achter de vouwwagen zodat we er niet tegenaan hoeven te kijken.
Die-hard mooi-weer-kampeerder

Mirri74

Citaat van: Mirri74 op maart 11, 2021, 09:26:15 PM
Ik heb een smal wasrekje van IKEA. Deze past precies op mijn cc keuken als de wagen dicht is :)
Dat is genoeg voor de handdoeken. (Van die dunne)

https://www.ikea.com/nl/nl/p/mulig-staand-droogrek-binnen-buiten-wit-50228755/

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik de grote was gewoon op de camping in de droger deed.

Marjolein_B

Bedankt voor alle ervaringen! Het wordt zo'n simpel wasrekje denk ik, daar hebben we er sowieso nog eentje van staan. Oa vanwege het snel even weg kunnen zetten. En voor het echte campinggevoel gooi ik het oude waslijntje nog wel even in de vouwwagen ;-)

Marcel

Als wij vroeger gingen zeilen droegen we de hele trip hetzelfde. Niemand had er last van, want iedereen stonk.
Op vakantie huldig ik deze manier van werken in een iets minder extreme variant nog steeds. Niet tè kritisch zijn op een geurtje hier en daar.
Ik neem voor elke dag een nieuw t-shirt mee, dus het ergste probleem is daarmee verholpen.

KampeerFan

Zo is dat en de onderbroek kun je na een week gewoon binnenstebuiten keren voor de 2e week..  KK

FriedelP

Citaat van: Marcel op maart 16, 2021, 07:22:17 PM
Als wij vroeger gingen zeilen droegen we de hele trip hetzelfde. Niemand had er last van, want iedereen stonk.
Op vakantie huldig ik deze manier van werken in een iets minder extreme variant nog steeds. Niet tè kritisch zijn op een geurtje hier en daar.
Ik neem voor elke dag een nieuw t-shirt mee, dus het ergste probleem is daarmee verholpen.
Dat moet je mijn tiener dochters eens proberen wijs te maken.  :O

Marjolein_B

Citaat van: FriedelP op maart 16, 2021, 10:27:43 PM
Dat moet je mijn tiener dochters eens proberen wijs te maken.  :O
In dit geval ben ik wel team tienerdochter haha

Theu

Hij vergeet erbij te vermelden dat ze om de dag met kleren aan gingen zwemmen.

Klappen met de Combi Camp Flexi T&T.
Niet omdat het moet....

FriedelP

Citaat van: Marjolein_B op maart 16, 2021, 10:36:20 PM

In dit geval ben ik wel team tienerdochter haha
Punt is dat met een vrouw en twee tienerdochters het heel moeilijk is om er voor te zorgen dat je kar onderweg geen overgewicht heeft aan kleren. En er vaak al een drie tal sets per dag worden versleten.  ::)

Hemertje

komt dat wasrekje mooi van pas iedere dag...  :H
een setje voor doordeweeks en een setje voor het weekend  :P