Kogeldruk

Gestart door CEO, april 27, 2021, 04:36:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

FriedelP

De oplossing lijkt me dan de huilende kindjes in de frigo steken. Geen last meer van gehuil en probleem met kogeldruk opgelost  :# ::) :I


Serieus nu, bij een weekendje is dat minder geval, maar bij een langere reis kom je terug in een huis waar niet veel te vinden is, dus kan het zeker nuttig zijn de koelkast en rest reeds te vullen met boodschappen voor de eerste dag(en) thuis waardoor dit probleem ook kleiner wordt.


CEO

Het topic gaat toch alle kanten op, dus van mij ook nog even: Boodschappen bestellen we altijd, zodat deze de dag na aankomst worden geleverd. Op de dag van aankomst eten we ofwel onderweg ergens, ofwel we bestellen wat bij thuiskomst. Brood voor het ontbijt ligt in de vriezer.

Wij kunnen de koelbox dus gewoon vullen met blikken Confit de Canard, Franse Mayonaise en mooie wijnen.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Emiel

#77
Citaat van: FriedelP op juni 07, 2021, 08:28:03 AM
De oplossing lijkt me dan de huilende kindjes in de frigo steken. Geen last meer van gehuil en probleem met kogeldruk opgelost  :# ::) :I


Serieus nu, bij een weekendje is dat minder geval, maar bij een langere reis kom je terug in een huis waar niet veel te vinden is, dus kan het zeker nuttig zijn de koelkast en rest reeds te vullen met boodschappen voor de eerste dag(en) thuis waardoor dit probleem ook kleiner wordt.
Ik zal beide opties aan de dames voorleggen (moeders en kids). Mag ik je adres ter referentie? :+

Maar het is inderdaad wel een goede om desnoods wat waterflessen erin te zetten. 's avonds al, bij het opruimen, zodat je ook wat extra koelcapaciteit hebt. Die houden we in gedachten.

Voor de thuiskomst zelf hebben we twee supermarkten om de hoek die 7 dagen per week open zijn en een afhaalmaaltijd is meestal de perfecte afsluiting van de vakantie. En toen de oudste klein was hebben mijn ouders ook wel eens gekookt, dat was helemaal ideaal: zo uit de auto aanschuiven, en daarna lekker door naar huis en de kid(s) op bed leggen. Pa en ma ruimen de rotzooi op :O

Citaat van: CEO op juni 07, 2021, 09:13:15 AMWij kunnen de koelbox dus gewoon vullen met blikken Confit de Canard, Franse Mayonaise en mooie wijnen.
En ook dit is een prima iedee! Alhoewel hier ter plaatse alleen voor het laatste de handjes op elkaar gaan. Maar als het achterin de wagen ruikt naar droge franse Worst is het ook prima 8)

Tago Herman

En die frigo is dan weer van belang voor de kogeldruk of zoiets? Of ben ik de topic kwijt geraakt? :** :**
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

FriedelP

Citaat van: Tago Herman op juni 07, 2021, 11:46:31 AM
En die frigo is dan weer van belang voor de kogeldruk of zoiets? Of ben ik de topic kwijt geraakt? :** :**
Het punt was dat als de frigo op het einde van de reis leeg is, de kogeldruk te hoog is volgens de specificaties van de auto. Vandaar dat dit inderdaad mee te maken heeft.


winnieandbuzz

Zonet bij onze CCCX alle tent delen, boogluifel en frame stokken achter en op de as gelegd met enkel een tafel, drie stoelen en opvouwbaar kastje voor de as in de wagenbak en ik kom alsnog op 70-75 kg kogeldruk. Op reis zal de koelkast gevuld zijn dus misschien gaat er nog iets vanaf maar voor nu leg ik me erbij neer dat het zo rond de 75 kg uitkomt.
Maak me geen zorgen want de trekhaak op de auto mag 80 kg hebben. De wettelijke 50 kg heeft Combi Camp nog nooit van gehoord denk ik 🙂

Marcel

Ik zag inderdaad pas later dat bij dat model de as wel heel ver naar achteren staat. Dat heeft natuurlijk een behoorlijk effect.
Wel vreemd. Waarom zit die as zo ver naar achteren?

sanderv

Citaat van: Marcel op juni 07, 2021, 01:44:40 PM
Ik zag inderdaad pas later dat bij dat model de as wel heel ver naar achteren staat. Dat heeft natuurlijk een behoorlijk effect.
Wel vreemd. Waarom zit die as zo ver naar achteren?

Omdat je daarmee op een kogeldruk uitkomt die past bij de meeste moderne auto's.

GJT

De kogeldruk houdt de gemoederen flink bezig. Dat je zelfs je best moet doen om hem onder de 75 kilo te houden is wel apart. Dan is de wagen is de basis niet helemaal lekker ontworpen zou ik denken. Soms is dat ook lastig. Ene klant wil een fietsdrager of disselbak voorop, de ander niet. Keuken idem.

Los van dat er vaak wel 75 kilo op de haak mag vind ik 50-60 kilo prima rijden. Ik wil de kar niet voelen drukken. Met volle bepakking en 75 kilo hoeft geen probleem te zijn (met wél goed geveerde auto's of hulpveren) maar als ik sommige combi's zie rijden met bijna een knik t.h.v. de trekhaak en de achterwielen bijna in de wielkast dan zou daar wat minder disseldruk iig nog wat veerweg over laten voor als je over een drempel moet.