Binnenkort electrische rijder met Campooz

Gestart door g11ling, februari 05, 2022, 01:34:39 PM

Vorige topic - Volgende topic

FriedelP

Citaat van: Yella op februari 24, 2022, 06:05:31 PM
Hoe zie je dat opslaan voor je? In Belgie zijn de regels voor opslaan van gas vast net zo beperkend als in Nederland. Bij de meeste huizen is dit niet mogelijk vanwege de regeltjes.
Vele opties daarvoor. Waterstof is in principe iets strikter dan gaz, maar de goedegekeurde opslagtanken bestaan er. Dat gaat mogelijk wel iets vlotter in België per huis omdat vaak de oppervlakte tuin groter is en dat ook makkelijker buiten het huis kan gebeuren dan in het huis. Echter de technologie die uitgewerkt is door een Belgische universiteit, wordt wel al meer in Nederland dan in België gebruikt. Er zijn in Nederland al een aantal sociale wijken op die wijze opgezet. Daar wordt de opslag niet gedaan per huis, maar voor een aantal huizen samen onder een pleintje.

FriedelP

Citaat van: Hemertje op februari 24, 2022, 06:38:58 PM
hopelij kheb je ook de smiley gezien?

maar het kwartje valt eindelijk bij iemand
maar dit gaat dus gebeuren bij werkgevers die er geen verstand of aandacht voor hebben
Ik had die gezien, maar ook de slimme laadkabels die je nodig hebt om te meten hoeveel energie je mag doorrekenen voor de wagen zal ook wel in twee richtingen tellen, de energie die je er uit haalt, zal wel terug in mindering gebracht worden.

Hemertje

Citaat van: FriedelP op februari 24, 2022, 07:00:34 PM
Ik had die gezien, maar ook de slimme laadkabels die je nodig hebt om te meten hoeveel energie je mag doorrekenen voor de wagen zal ook wel in twee richtingen tellen, de energie die je er uit haalt, zal wel terug in mindering gebracht worden.

ligt eraan dus hoe de werkgever dit bekijkt en verrekent
99% hebben er geen benul van want brandstof betaalt hij toch ook?

EriLin

We komen net terug van een weekje parijs. 250 wh/km ipv 220 met de ccc achter de Tesla. Het is dus een behoorlijke energie slurper helaas.

g11ling

Oud topic, maar ik wil toch onze ervaringen hier even delen voor de geinteresseerden. Inmiddels een hoop lange ritten gemaakt met de vouwwagen, de FF. Wij zijn dik tevreden. Rijcomfort is prettig, en de laad-infrastructuur is in de ons omringende landen prima. Je leert heel vlot te anticiperen en we hebben eigenlijk nooit een echt spannende situatie meegemaakt. We zijn 2 keer op wintersport gegaan (met xxl dakkoffer en 5 personen), in de zomer naar de Alpen en naar de Franse kust en dat verliep zonder noemenswaardige stress.
Ja, je stopt wat vaker, maar op een reis van 1000km kost ons dat in tijd ongeveer 45min extra omdat je vaker maar korter stopt. De actieradius is in de winter duidelijk korter dan in de zomer maar dit lijkt op de actieradius inclusief vouwwagen. Gemiddeld genomen stoppen we om de 250 km. Op een rit van 1000 km mét vouwwagen is dat 4, soms 5 keer. Die laatste is dan eerder om te zorgen dat we met een relatief volle accu aankomen.
Het rijden in bergachtig gebied gaat ook goed. Je verbruik loopt soms erg op als je omhoog rijdt, maar zodra je weer daalt, laad de accu weer bij. Wij gebruiken altijd ABRP en deze stellen we conservatief in. Daardoor eigenlijk nooit stress of gedoe. Ik wil niet meer anders!
Ik klap, jij klapt, wij klappen

Wanderer200

Ik hen sinds dit jaar een Scenic EV, range is op dit moment zo'n 400-450km. Bij nog wat hogere temperaturen zou 500-550km haalbaar moeten zijn. Op papier haalt de Scenic 625km maar dat is schier onmogelijk :P

Ik hoop met de vouwwagen erachter zo'n 375-400km te halen.

Ik lees in dit topic over gewicht in de auto, aantal personen etc. Mijn ervaring (rij nu 4,5 jaar EV) is dat belading weinig invloed heeft op de range. Je hoeft dat extra gewicht alleen maar op gang te brengen als je eenmaal rolt dan kost het extra gewicht weinig extra energie. We zijn al 4x met een bepakte EV op vakantie gegaan (zonder vouwwagen) en dan haalde ik eigenlijk een gelijke range als wanneer ik alleen in de auto zit.

Dakkoffers of hogere snelheden zijn wel funest voor de range.

Hemertje

Mijn EV ervaring met de vouwwagen erachter is dat het bereik zo'n 50-60% is

Ik vrees dat je je te rijk rekent