Camplet uitklappen onder (te) laag plafond

Gestart door camplet_savanne, april 25, 2023, 10:55:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

camplet_savanne

Ik heb pas geleden een tweedehands Camplet gekocht en heb de mogelijkheid hem in een parkeergarage te zetten om bijvoorbeeld te drogen. Nu is het plafond net te laag om de tent uit te klappen. Eenmaal helemaal uitgeklapt past wel denk ik, maar ik kom net niet voorbij het hoogste punt. Iemand een creatieve suggestie hoe dit op te lossen?

Jer81

Niet helemaal uitklappen. Deksel open en de tent op de stokken omhoog houden met bezemstelen oid. Dan kan het best wel behoorlijk zijn vocht kwijt denk ik.

CEO

Met onze eerste wagen hadden we iets soortgelijks. Maar daar konden we alleen de nok niet opzetten.

Is de parkeergarage voorzien van een vlak of een balken-plafond. In het laatste geval zou je kunnen overwegen om de wagen 90 graden te draaien, in de hoop dat het hoge deel tijdens het klappen precies tussen de balken past. (En als het lukt, goed opmeten zodat het een volgende keer eenvoudiger gaat)
Een andere mogelijkheid zou kunnen zijn om de kar na klappen te verplaatsen. Dit is best lastig, maar voor een klein stukje zeker te doen.

Het je eventueel foto's van de situatie (liefst met kar).
If you choose not to decide, you still have made a choice!

WimS

Als het heel weinig scheelt kan je wellicht je banden laten leeglopen voor het uitklappen?

camplet_savanne

Bedankt voor jullie reacties. Het plafond is vlak en de lege banden red ik het niet mee denk ik. Misschien zonder wielen  :) die stelen houd ik in gedachten.

kimopo

Ik heb 't met 1 punt van de wagen, ws is 't plafond óf de vloer iets scheef...
Maar door 't neuswiel verder op te draaien zakt de achterkant iets lager en dán kan de punt er bij ons precies langs  :J

Op de foto zie je precies om welke hoek 't gaat 😉

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Yella

Of de Weekender is scheef.... :#
ruimte plafond-vloer kun je nameten.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

kimopo

Citaat van: Yella op juni 01, 2023, 07:51:21 AM
Of de Weekender is scheef.... :#
ruimte plafond-vloer kun je nameten.

Kan óók maar, in dit huis is niet veel recht... m'n woonkamervloer scheelt bijna 2cm van midden naar kanten
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt