Schroefharingen, hoe bevallen ze in de praktijk.

Gestart door CEO, augustus 24, 2021, 12:20:11 PM

Vorige topic - Volgende topic

Willems130801 en 1 gast bekijken dit topic.

h2o

Ik heb net een set gekocht maar deze lijken me toch wel wat te iel voor de luifel van onze Kyte.
Heeft iemand tips voor langer schroefharingen? Of andere suggesties?

Alvast bedankt!
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car....

sammyvannorel

Citaat van: h2o op juni 10, 2024, 10:48:30 PM
Ik heb net een set gekocht maar deze lijken me toch wel wat te iel voor de luifel van onze Kyte.
Heeft iemand tips voor langer schroefharingen? Of andere suggesties?

Alvast bedankt!

Heb je de obelink variant? Ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten, soms moet je ff 2 keer richten ivm rotsgrond en je accuboor moet sterk genoeg zijn. Als ik ze gebruik, knappe jongen die ze er weer uitkrijgt zonder accutol: ik hang aan 3 haringen middels mijn mobiele boom die ik voor mijn hangmat installeer.
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

ronaldw

voor echte harde bodem gebruik ik een smalle lange steenboor. neemt weinig ruimte in en daar waar het niet lukt ze in te draaien boor ik even voor. daarna draai je ze soepel erin en toch nog steeds meer dan voldoende houvast. dit is vooral handig op plekken waar je toch echt de haring wil hebben en niet 10 cm verderop

Mirri74

Een kleine aanvulling: een goede accutol is wel nodig bij harder grond. Ik had een gamma huismerk, maar die redde het niet. Mijn Makita wel.

Arent

Ik heb twee langere gisteren kapot gedraaid omdat ik mijn boormachine niet op de slip stand had staan en ik een Italiaanse bodem had.

W!M

Jer81

Citaat van: Mirri74 op juli 20, 2024, 10:10:23 AMEen kleine aanvulling: een goede accutol is wel nodig bij harder grond. Ik had een gamma huismerk, maar die redde het niet. Mijn Makita wel.
Tegenwoordig heb je brushless motoren die een stuk krachtiger zijn. Wellicht heeft je Makita zo'n motor en je Gamma niet. Wellicht kan het ook met de versnelling te maken hebben aar die in stond.

olaf

Wij hebben deze https://www.obelink.nl/obelink-heavy-duty-schroefharingen.html ook gekocht.
Doen het super, echt ideaal scheelt echt veel minder belasting voor mijn rug.

Nu 2 jaar in gebruik 4 x kamperen 2 x NL 2 x Zweden. Heb een extra goedkoop accuboor via Bol besteld.

Eens kijken of ik na Oosterijk dit jaar nog net zo enthousiast ben.
The need for the many outweigh the needs of the few

Stefan206

Ik heb ze ook besteld. Wellicht kan het handig zijn welke accutol je gebruikt. Het gaat me niet om het merk, maar om de voltage en nog belangrijker de ampèrage natuurlijk. Dit omdat ik ook lees dat het niet altijd lukt. Is het dan omdat het echt niet lukt of omdat de gebruikte accutol niet krachtig genoeg is?

Verstuurd vanaf mijn recherhand met Tapatalk

6ink

Ik heb ook de schroefharingen van Obelink. Ik was zo enthousiast, dat ik later een 2e setje heb gekocht.

Ik voelde mij wel enigzins bezwaard toen ik om 7.00 in de ochtend de haringen er uit aan het boren was.

Alex

Hhahah het zelfde effect als een windforce gebruiken en de pootjes op willen draaien met de accutol  >:(  >:(

Soms moet je wat. :P  :P
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

C5CCV

Citaat van: Stefan206 op april 21, 2025, 07:51:22 PMIk heb ze ook besteld. Wellicht kan het handig zijn welke accutol je gebruikt. Het gaat me niet om het merk, maar om de voltage en nog belangrijker de ampèrage natuurlijk. Dit omdat ik ook lees dat het niet altijd lukt. Is het dan omdat het echt niet lukt of omdat de gebruikte accutol niet krachtig genoeg is?

Ik heb onderstaand exemplaar er speciaal voor gekocht, doet het beter dan mijn bosch machine die ik thuis voor mijn klusjes gebruik. Enige minpuntje vind ik het opspannen van het gereedschap, voor de rest een top-ding.
En je, ook mijn vrouw is niet altijd blij :I . Op de een of andere manier mag je wel uren staan de hameren (met bijbehorende geluiden) maar is een geluid van een schroefmachientje blijkbaar not-done.

https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-schroefboormachine-20-v-45-nm/p100371482#searchTrackingMasterId=Product.100371482&searchTrackingTitle=Accu-schroefboormachine+20+V+45+Nm&searchTrackingPageSize=48&searchTrackingPage=1&searchTrackingEvent=click&searchTrackingId=Product.100371482&searchTrackingOrigPos=1&searchTrackingPos=1&searchTrackingOrigPageSize=48&searchTrackingChannel=NL&list=/h/boormachines-schroefmachines/h10004366

Stefan206

Citaat van: Stefan206 op april 21, 2025, 07:51:22 PMIk heb ze ook besteld. Wellicht kan het handig zijn welke accutol je gebruikt. Het gaat me niet om het merk, maar om de voltage en nog belangrijker de ampèrage natuurlijk. Dit omdat ik ook lees dat het niet altijd lukt. Is het dan omdat het echt niet lukt of omdat de gebruikte accutol niet krachtig genoeg is?

Ik heb ze afgelopen week voor het eerst gebruikt.
Ik sta nu in Frankrijk op een soort van fijn grind.
Ze draaien er echt makkelijk in en blijven echt goed zitten. Het valt me niets tegen.
En ik heb een  een Hitachi14v accutol gebruikt

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk