Kosten nieuw dak/luifel Cocoon XL

Gestart door HPK, juni 17, 2024, 02:01:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPK

Goedendag,

Even een vraag die vast al eens voorbij is gekomen maar kon het niet recent vinden en met de huidige inflatie allicht niet meer relevant.

Heeft iemand al eens een dak laten vervangen van een Cocoon XL?

- Wat waren de kosten?
- Vervangen door Ten Cate doek of Holtkamper doek of een ander merk
- Ervaringen ermee?

Het dak is nog goed, maar met oog op de toekomst vroeg ik mij af wat dit zou kosten, of dat er andere betere opties zijn.

Groet

HPK

Luifel meteen mee vervangen?

Alex

Denk dat je dan of kees kampeert een mailtje kunt sturen
En er is hier een lid die Kole heet kun je ook een berichtje sturen.
Zou me niet verwonderen dat hij je ook verder kan helpen.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Quattle

Wij hebben een Holtkamper Cocoon (2008) welke na een storm op twee plekken in het dak is gescheurd. We hebben dit toentertijd op advies door Holtkamper bij hen laten maken. Dat betekent dat de hoeken en het hoogste punt boven het slaapgedeelte is verstevigd met extra doek. Helaas is dit ook weer gescheurd. Ook denk ik dat de staande buizen van het slaapcompartiment na reparatie door Holtkamper te strak waren afgesteld. Door regen en daarna weer zon is er volgens mij teveel spanning op het doek gekomen, waardoor het doek toch weer gescheurd is. Stiekem heb ik spijt er van dat ik niet meteen het hele dak en de luifel heb laten vervangen. Holtkamper geeft helaas geen garantie op de door hen aangebrachte reparaties. Ik heb het gevoel dat de luifel en het dak toch van andere kwaliteit is, dan de zijwanden. Of in ieder geval meer te lijden heeft dan de andere delen. 

Nu heb ik het tijdelijk opgelost met een plakpatch. Maar hier houd ik absoluut niet van: of het is goed of we doen het niet. En dat maakt wel dat ik twijfel; blijf ik hem houden, laat ik het toch weer repareren, koop ik een andere of ik ga ik toch anders op vakantie? En als ik het dak zou kunnen laten maken voor een goede prijs, dan zou ik dat misschien wel doen.

Jon

Ik vind het vreemd dat een premium merk geen garantie geeft op reparaties.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Maertzi

Toevallig gisteren gebeld voor een HC cocoon is dat €2500,-

Quattle

Ik meende dat mijn reparatie E1.100 kostte.  ::)

CEO

Hmmm. Ze zouden wel met een heel goed bod moeten komen voor een nieuw dak.

Even de rechtsbijstand bellen, lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn SM-A346B met Tapatalk

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Jer81

Citaat van: Quattle op juni 25, 2024, 07:20:23 PM
Ik meende dat mijn reparatie E1.100 kostte.  ::)
Ik zou rechtsbijstand even bellen als ik jou was.
Of ze niet gewoon wettelijk verlicht zijn garantie te geven op reparaties.
Zelfs de lokale kledingmaker die voor een tientje een nieuwe rits in een broek zet zal daar nog garantie op geven.
Verkopers/fabrikanten kunnen zoveel ze willen als voorwaarden opgeven, het moet gewoon conform de wet. €1100 is veel te duur voor prutswerk.

HPK

Citaat van: Maertzi op juni 25, 2024, 07:14:21 PM
Toevallig gisteren gebeld voor een HC cocoon is dat €2500,-

Dat is dan voor het vervangen van het dak met luifel, vindt het wel aan de prijs, dat was bij Holtkamper.

Ze zeilmaker heeft bij de van mij nu de naden verstevigd met een extra strook stof (links en rechterkant waar de 2 dwarsbuizem zitten, ziet er heel goed uit en heel sterk en of het altijd zo hoort, verder is het dak nog goed, dus het kan hierbij blijven.

Het lijkt erop dat hier te veel kracht op komt voor de steken die ze zetten en dat het daardoor op de naad de stof scheurt.

Had hem nog wel een inschatting gevraagd wat het vervangen van het dak zou kosten en dacht iets van 1000 euro als winterklusje.