Campfire: al ervaringen?

Gestart door Annemieke, mei 15, 2021, 12:38:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

poldertoerist

Citaat van: Jer81 op februari 02, 2023, 11:42:26 AM
Het besluit is genomen, het is de Campfire geworden!
Op de beurs nog leuk gesprek gehad met Joris van Alpenkreuzer.
In de meivakantie zal die voor het eerst gebruikt worden ben zeer benieuwd hoe de praktijk gaat bevallen.

Gefeliciteerd hoor! leuk!
Adventure Awaits

Jer81

Wat voor disselslot hebben jullie er op?
En is een topper nodig. Zo ja welke afmetingen?

Jer81

Inmiddels, na een weekje kamperen in de Campfire kan ik bijna al mijn eigen vragen beantwoorden.  :K
Heerlijke wagen, vond het opzetten nog wel een dingetje. Ik heb hem opgezet zoals in de uitgebreide instructiefilm. Dus eerst het slaap gedeelte en dan pas de voortent aangeritst. Ik hoor van anderen dat ze de voortent er aan laten. Maar mijn vraag is dan hoe je het geheel omhoog getrokken krijgt.

Voor de rest vielen de matrassen ons heel erg mee. Misschien komt het omdat we thuis ook wat hardere matrassen hebben. Maar hier dus voorlopig geen topper op nodig voor ons. Heerlijk geslapen en de donkere cabines hielpen zeker mee. Het was toen ik er even uit moest voor een sanitaire stop 3,5 graden in de voortent. Super blij dus met de binnententjes die het klimaat een stuk aangenamer maken bij zulke temperaturen. De luifel met zijwanden was ook heerlijk om onder te zitten. Het ingeritste kuipzeil was ook een welkome aanwinst. Al met al erg te reden. Opzetten duurde een uurtje of 2 en in alle haast afbreken (op het laatste moment besloten, geen enkele voorbereiding getroffen) koste al met al ook 2 uur. Het worteldoek heeft er wel voor gezorgd dat we niets grondig hoefde schoon te maken.

FrankAndrea

Fijn om te horen dat je zo geniet van de Campfire. En inderdaad....die donkere slaapcabine.....heerlijk.
Veel plezier verder.

ronkarmiggelt

Twaalf jaar terug een Holtkamper Kyte aangeschaft voor bijna 20.000 euro. Erg fijne wagen, maar zelfs met de luxe Kyte keuken vonden we het toch altijd ongemakkelijk om in weer en wind eigenlijk altijd buiten te moeten koken. Met de Campfire ben je gewoon vrij om je keuken neer te zetten waar je maar wilt.
Helaas hebben we de Kyte door omstandigheden moeten verkopen na 2 jaar. Nu weer na lang twijfelen tussen een caravan of een vouwwagen besloten om voor een Campfire te gaan. Wat mij meteen opviel bij de Alpenkreuzer waren de stiknaden. Deze zagen er gewoon perfect uit. Zelfs bij een Holtkamper of een Combicamp waren de naden veel slechter afgewerkt. Kortom het is gewoon een hele gave wagen voor een schappelijke prijs. Voor zover je 12.000 euro nog schappelijk kunt noemen.
Ik hoor hier veel mensen vragen/twijfels hebben over het opzetgemak van de Campfire. Dit valt in de praktijk reuze mee. Je bent niet veel langer druk met de Campfire dan met de Kyte. Ook bij de Kyte moet je veel handelingen verrichten om opgezet te krijgen.
Wat ik ook een groot voordeel van een vouwwagen vind: Je zet hem gewoon in de garage, als je die hebt. De onze staat startklaar met nagnoeg alle spullen erin. Aankoppelen en gaan. 

Lager

Citaat van: ronkarmiggelt op juli 02, 2024, 02:18:19 PM
Twaalf jaar terug een Holtkamper Kyte aangeschaft voor bijna 20.000 euro. Erg fijne wagen, maar zelfs met de luxe Kyte keuken vonden we het toch altijd ongemakkelijk om in weer en wind eigenlijk altijd buiten te moeten koken. Met de Campfire ben je gewoon vrij om je keuken neer te zetten waar je maar wilt.
Helaas hebben we de Kyte door omstandigheden moeten verkopen na 2 jaar. Nu weer na lang twijfelen tussen een caravan of een vouwwagen besloten om voor een Campfire te gaan. Wat mij meteen opviel bij de Alpenkreuzer waren de stiknaden. Deze zagen er gewoon perfect uit. Zelfs bij een Holtkamper of een Combicamp waren de naden veel slechter afgewerkt. Kortom het is gewoon een hele gave wagen voor een schappelijke prijs. Voor zover je 12.000 euro nog schappelijk kunt noemen.
Ik hoor hier veel mensen vragen/twijfels hebben over het opzetgemak van de Campfire. Dit valt in de praktijk reuze mee. Je bent niet veel langer druk met de Campfire dan met de Kyte. Ook bij de Kyte moet je veel handelingen verrichten om opgezet te krijgen.
Wat ik ook een groot voordeel van een vouwwagen vind: Je zet hem gewoon in de garage, als je die hebt. De onze staat startklaar met nagnoeg alle spullen erin. Aankoppelen en gaan.

Huh, om kwart voor 2 plaats je een bericht dat een openAir niet meer verkocht gaat worden en dat je, mede daarom, voor een Campfire wil gaan. En een half uur later post je dit bericht waarin je al super lovend bent over de stiknaden, het opzet gemak en dat deze gemakkelijk in je garage past. Dat is oprecht wel een snelle vouwwagen dan.

poldertoerist

In het andere verhaal schreef hij dat hij er een tijdje terug geweest was.

En ook in een showroom kan je een wagen goed bekijken en proefopzetten.

en wie weet is er tusentijda wel geleverd?

Adventure Awaits