Buis kyte xl bij de achterwand zit los

Gestart door spevelie, juli 14, 2024, 08:17:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

spevelie

Wij zijn sinds kort een kyte xl uit 2010 zonder hulpframe. Voordat we op vakantie gaan hebben we hem steeds een paar keer opgezet om wat te oefenen. Nu heb ik gister de kindertent L erop gezet en viel mij het volgende pas op. In de rechtsboven hoek zit de stok die in verbinding staat met de carbonligger los. het oranje hoesje kan ik er zo afschuiven en bij het opzetten valt nu het hoekstuk steeds eraf. Hoort hier een bout doorheen te zitten? Maar in het hoekstuk ( dunnere oranje stok) lijkt geen gat in te zitten waar de bout dan doorheen kan. Hoe zit dit bij jullie? Of doe ik iets verkeerd?

Alex

Heb mijn kyte niet meer maar hoe zit het aan de andere kant?
Het lijkt er bijna op dat die gaten tegenover elkaar moeten komen met een bout er door.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

GertjanA

Wij gaan vanmiddag staan. Zal ff kijken voor je. Ook Kyte 2010, geen kindertent.

spevelie

dat zou fijn zijn. Zou je een foto willen maken?

GJT

Er moet idd een bout doorheen met een dopmoer aan de kan van de leefruimte (zie foto). Je kunt aan de slijtageplekken op het metalen deel wel zien dat deze er ook doorheen gezeten heeft.

Onze Kyte had een hulpframe maar er zat aan het eind dus ook een bout doorheen. Wel apart dat alles er uit is. Dat het dopmoertje er af draait zou ik me nog kunnen voorstellen maar die bout blijft in principe wel zitten door de druk van het doek.

Ik denk dat je e.e.a. weer moet draaien en schuiven zodat de gaten weer uitgelijnd zijn.

sjoerdtomas

Wellicht heeft de vorige eigenaar bewust die bout eruit gehaald om zo de boel meer in elkaar te schuiven? Mijn ervaring is dat de carbon buis te lang lijkt waardoor de oranje bocht in het achterdoek drukt. Volgens mij is er ook iemand op het forum die de carbon buis 8cm heeft ingekort.

GertjanA

GJT

Citaat van: sjoerdtomas op juli 14, 2024, 02:44:05 PM
Wellicht heeft de vorige eigenaar bewust die bout eruit gehaald om zo de boel meer in elkaar te schuiven? Mijn ervaring is dat de carbon buis te lang lijkt waardoor de oranje bocht in het achterdoek drukt. Volgens mij is er ook iemand op het forum die de carbon buis 8cm heeft ingekort.

Klopt, je ziet dit op de foto van topicstarter ook, de bocht zou in het bisonyl moeten zitten maar zit hier te veel naar rechts. Bij ons 2012 model was dit goed. Kan ook zijn dat hij aan de andere kant niet goed zat hier.

@GertjanA, is die lengte bij jullie wel in orde? Wellicht kun jij hem meten van bocht tot bocht wat de lengte van de carbon stok bij jullie is? Dan kan er vergeleken worden.

spevelie

Citaat van: GJT op juli 14, 2024, 03:50:12 PM
Klopt, je ziet dit op de foto van topicstarter ook, de bocht zou in het bisonyl moeten zitten maar zit hier te veel naar rechts. Bij ons 2012 model was dit goed. Kan ook zijn dat hij aan de andere kant niet goed zat hier.

@GertjanA, is die lengte bij jullie wel in orde? Wellicht kun jij hem meten van bocht tot bocht wat de lengte van de carbon stok bij jullie is? Dan kan er vergeleken worden.

Dat zou heel fijn zijn als iemand kan meten wat de lengte van die carbon stang is. Ik gok dat de vorige eigenaar hem zo heeft gedaan omdat hij uitstak in de achterwand en zo heeft proberen hem in te korten. Maar nog steekt hij erg in de ruimte van de kindertent en zit hij niet bij het gedeelte van de versteviging.

GertjanA

Citaat van: GJT op juli 14, 2024, 03:50:12 PM

DE bocht staat bij ons ook (te) ver naar buiten. Ik heb dat een paar keer aangekaart bij HK, die gaven toen aan dat dat 'zo hoort'. Het heeft te maken met de mogelijkheid om er een kindertent aan te hangen, dan is de stok wel goed. Het geeft geen issues met klappen of staan, dus ik heb het maar zo gelaten. Ik meen mij te herinneren dat er een lichting Kytes is geweest waarbij de carbon dwarsstok (als dat het juiste woord is) een paar centimeter te lang was, daar kon je volgens mij voor naar HK. Die haalde er dan een stukje af.