Tent van Cocoon uit 2003 omgedraaid!

Gestart door vRees, april 26, 2017, 10:04:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Blom

Citaat van: Yella op mei 25, 2017, 07:42:54 AM
Als je een Zipp Edition hebt kan er volgens mij nog Pack&Go worden gemonteerd. Kun je zo vragen bij HK.
Wat is een Zipp Edition?
Wij zijn nieuw in Holtkamperland en weten nog niet zo veel 😶

Frans1981

Citaat van: Plaatjesprater op juni 07, 2017, 11:11:52 PM
@jarilies:
Goede vraag ik moet dit ook nog eens doen en ben benieuwd hoeveel tijd zoiets kost. Wil het eigenlijk op vakantie doen een keertje. Pack & go kan alleen met kap met rits. Onze cocon uit 2005 heeft afdekkap met elastiek, daarmee lukt het niet.

Groet, kasper

Informeer eens bij Travelcamp in Ter Apel; http://www.travelcamp.nl. John beweerde dat het met oudere versies ook zou kunnen.
2017-2023 Holtkamper Cocoon MTT (2008)
2023-....     Holtkamper Kyte S Windforce (2015)

Alex

Kan altijd alleen bij de oudere is het wat meer werk.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Alex

Citaat van: Blom op juni 08, 2017, 08:59:25 AM
Wat is een Zipp Edition?
Wij zijn nieuw in Holtkamperland en weten nog niet zo veel 😶
Dan zit je zeil die over je wagen zit met een rits vast.
Mijn 2002 moet je vastmaken met een elastiek.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Paulus59

Ook wij zijn in het bezit van een oudere Holtkamper Cocoon. Destijds tweedehands gekocht. Deze heeft twee ronde spatborden. Wij weten niet hoe oud deze vouwwagen is, wellicht dat er mensen op dit forum zijn die dit type herkennen en weten tot wanneer dit type spatborden door Holtkamper zijn toegepast. Wij zouden nl graag een indicatie hebben over de leeftijd van deze vouwwagen.

Ook wij vroegen ons al langere tijd af wat ooit de filosofie van Holtkamper is geweest om de dissel onder de luifel te plaatsen. Ook wij vonden dit iig niet handig. Gisteren uiteindelijk besloten om de tent toch maar eens om te draaien. Dit is met twee personen goed binnen een dag te doen. Rond tien uur in de ochtend begonnen, rond vier uur in de middag waren wij klaar. Het lastigste was om de kuip op de juiste positie weer in het frame zo terug te plaatsen dat de bevestigingsgaten in de kuip, het frame en in de houten bodemplaat allemaal weer met elkaar overeenkomen. Maar ook dit is uiteindelijk gelukt! Op naar de volgende vakantie!

Alex

De filosofie is dat er dan een keuken op de dissel kan staan.
Dit vonden wij juist ideaal altijd mooi onder de luifel en geen gesleep meer met een zware keuken.
We hebben zelfs een Cocoon juist weer terug gedraaid.
Zoveel mensen zoveel.....  ;)

Yella

wij hadden ook de Cocoon met dissel onder de luifel met keuken er op. totaal geen hinder van de dissel.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Spiegelbeeld

Op onze Cocoon staat de keuken precies waar het het handigst is, op de dissel, heb me nooit gestoord aan die dissel. Dan hoef je ter plekke niets te doen behalve uitklappen,
En dat past nest in ons motto: In een kwartier aan het bier!

poldertoerist

ik kan me wel voorstellen dat als je die keuken daar (liever) niet hebt, je de dissel daar ook niet wil hebben . zeker zoals in dit geval dat je er een fietsendrager op hebt.  Hoewel anderen dan mss wel zullen zeggen dat het zo fijn is dat je fietsen altijd droog staan.. Dus handig dat je de boel dan zo makkelijk om kan keren.

Adventure Awaits

Hemertje

Bij onze Spacer ook een keuken op de dissel, geen problemen mee ervaren
Fietsen gingen bovenop de wagen op een imperiaal