Vouwwagen voor jong gezin - snel opzetten vanwege óók korte weekendjes

Gestart door soof_1992, augustus 14, 2024, 01:50:05 PM

Vorige topic - Volgende topic

Marcel

Hij heeft wel een punt. Alleen de hele makkelijke vouwwagens zet je echt op in korte tijd. De meeste vouwwagens kosten best veel tijd voor een weekend weg.

Markvv

Wij hebben we met 2 kleine kinderen ( nu 2 en 3 ) een holtkamper cocoon modulair met xl kindertent. (Was de enige maat kindertent waar 2 campingbedjes in pasten).
De kindertent kan aangerist blijven bij het inklappen, de keuken zit vast op het chassis en staat direct op de goede plek onder de luifel. [size=78%] [/size]

Wat ik ook een voordeel vind is dat hij snel staat en weinig losse stokken heeft.
Pack and go is ook een handige functie, waardoor je bij de bagageruimte onder het bed komt, zonder de vouwwagen op te hoeven zetten

Beste kun je gewoon bij verschillende zaken langs gaan en kijken wat bij je past.

Marjolein_B

Opzetten in 45 minuten: https://youtu.be/tJbKpA1XiUs  :# (wij hebben dus een Aart Kok Kavango). Groot voordeel: je trekt de voortent eruit, en dan staat ie wel.

Maarr... ik vind het nog wel omslachtig voor een weekendje. Komt ook door de spullen die je meeneemt (en in de voortent moet/wil zetten, etc), maar of dat minder wordt met een andere...?

Grootje

Nou, hier mijn 2 centen:

Wij zijn in 2003 begonnen met een oude Walker (uit de jaren 80  :) ) en een dochter van 6 weken. Dat was een dubbelklapper met grote voortent en dat kostte met z'n 2-en heeeel veeeel tijd met opzetten, dus daar waren we gauw klaar mee.

Vervolgens meerdere Combi-Camps (CC) gehad en het voordeel is dat die supersnel klappen. Wij hebben nu een CC Panda en opzetten kost mij (!) nog geen 30 minuten. Dan staat de VW met de luifel. Voordeel is dus dat je dit in je 1-tje kunt doen, terwijl de partner de kids bezig houdt.
Ideale is dat de kids in 1e instantie op de deksel kunnen slapen of indien aanwezig ook in de extra zijtent naast de deksel, die kan aangerits blijven bij het inklappen!

Vanaf de Panda hebben de meeste CC's ook een keuken aan de achterkant, inclusief koelbox, dus heb je alles snel bij de hand en hoef je de keuken niet vanaf de dissel te verslepen. Bij slecht weer of veel wind uit 1 hoek kun je de zij- en of voorkant inritsen. Opruimen met alleen luifel kan ook in ongeveer 30-45 minuten.  De meeste tafels en platte stoelen kunnen op het bed liggen bij het inklappen en onder het bed is een grote opbergruimte. De CC's houden ook redelijk hun waarde na een paar jaar. Tot zover mijn centen.

Succes met je zoektocht!

Ebbingnl

Wij hebben een KeesKampeert Nummero 13, veel ruimte ook voor kinderen om te slapen, heel snel op te zetten en in te klappen. Mijn vrouw gaat er soms,  ook voor weekendjes, alleen met 1 of beide kinderen mee weg.
Als je hem zonder luifel opzet is het alleen kwestie van uitklappen, frame uittrekken en paar haringen in de grond.
Met luifel dan zullen er nog 2 stokken met scheerlijnen bij gezet moeten worden.

Met zowel mooi weer al slecht weer is het een heerlijke wagen.

Rijksen

Onze Livingstone staat met luifel ook redelijk snel. (half uurtje) Alles daarna is een keuze:

Slecht weer voorwanden erin.
Veel buiten zitten (zon of regen) Vario erbij.
Langer blijven extra keukenkastje.
Langer blijven extra bijzettenten (anders kinderen in de voortent)[/li][/list]

Wat ik zelf merk is dat het weer erg bepalend is. Als het slecht weer is (en dat komt meer voor in het voor en najaar) dan kan het schoonmaken/drogen wel eens veel werk zijn wat ons dan erg tegen staat voor 1 weekend. Als alles droog is kost thuis bijna geen tijd meer.

Sara Tanzer

Citaat van: soof_1992 op augustus 14, 2024, 02:23:26 PM
Ik snap de reacties met betrekking tot verplichtingen, en die zien wij zeker. Alleen de komende jaren zijn ze nog zo jong, dat we dat voor nu niet als een obstakel zien. Zelfs met bijvoorbeeld sportverplichtingen, zien we ook nog mogelijkheden voor eventueel iets later op de dag vertrekken. We zoeken vooral de vrijheid, en we zien daarin genoeg mogelijkheden als we naar onze huidige weekenden kijken en ons werk op dit moment. Wie weet komen we daar van terug, dat is zeker mogelijk, maar dat zien we tegen die tijd dan.

We zijn juist op zoek naar ervaringen of vragen zoals die van Poldertoerist, omdat er zoveel keuze is. Dus aan op basis van ervaringen, adviezen en tips komen wij weer een stapje verder.

@Poldertoerist, aanritsen van aanbouwdelen is dus wel tijdrovender? Of hoeft dat niet zo te zijn?

Wij zijn ook een gezin met een jonge meid en een puber. Wij hebben vorig jaar ook met dezefde kijk als jullie gezocht naar een vouwwagen die pastte bij onze behoeftes: snel opgezet, vaste keuken en ruimte voor de kids.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor de Combi Camp Country Exclusive en hebben er 1,5 jaar later nog geen een keer spijt van. Hij is heel makkelijk opgezet, ook het luifel en de gastencabine voor de kids. De vaste keuken is echt heel fijn en de wagen heeft veel ruimte onder het bed. Als wij kort weggaan of op doorreis zijn dan slaapt de kleine meid gewoon op het dek naast het bed en is er de mogelijkheid om het luifel op halve stand te vouwen in 2 min. En staan we langer dan zetten we alles op en zijn we, nu we geoefend zijn in een uurtje klaar. Wat wij vooral fijn vinden aan deze vouwwagen is dat er maar weinig losse stokken zijn om alles op te zetten.

Succes met jullie zoektocht!

Gr Sara

Albert83

Wij hebben sinds eind vorig jaar een Camplet Savanne 2010. Dit jaar 3x mee gekampeerd. Ervaringen: Hij staat ontzettend snel en is ook zo ingeklapt. Weinig haringen nodig en weinig losse stangen. De tijd zit hem vooral in het in- en opruimen van de spullen.

We willen de Camplet evt. ook in de weekenden gaan gebruiken als we familie bezoeken (die wonen niet om de hoek), maar we zien zeker nadelen.
- Camplet heeft geen pack en go.
- Kampeerspullen liggen voor een deel op de Camplet in een zak (kost tijd om het eraf te halen) en op de bedden (gebruik je alle bedden, dan moet je alles er uithalen).
- Katoenen doek droogt langzaam. Wij kunnen hem evt. op de oprit laten drogen, maar het is niet optimaal.
- Je moet elke keer toch het een en ander schoonmaken.

Wij hebben de Camplet gekocht vanwege het eigen gewicht, maar als we een andere auto zouden hebben (lees: 750 trekgewicht) dan zouden we op dit moment willen kiezen voor:
- een 123 opzetsysteem
- Pack & Go, waarbij je de kampeerspullen onder het bed kan laten liggen
- een All Season doek (al vind ik het binnenklimaat van een kantoenen doek wel erg fijn). 

Ik zag trouwens ook kampeerders die een worteldoek onder de hele vouwwagen leggen, dat scheelt weer schoonmaken van de flappen. Iemand had zelfs een zeil onder zijn worteldoek liggen ::)