met de vouwwagen in Nederland

Gestart door Hannah, augustus 15, 2024, 04:06:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

Hannah

Wij trekken eigenlijk altijd naar Frankrijk. Veel diverse streken, zoek de zon op of de koelte (bergen) naar gelang je wens en het weer, en heeeel veeeel fijne campings voor elk wat wils.
Volgende week hebben we paar dagen tijd om nog even weg te gaan, we willen dan in Nederland blijven. Oosten van het land, ergens achter Arnhem.

Nou kom ik in de beschrijving van flink wat campings tegen dat zeilen of matten op het gras verboden zijn. Soms met uitzondering van gaatjestapijt, maar soms mag zelfs dat niet. Soms met een uitzondering voor tenten(!) met een vaste(!) kuip, maar soms ook dat niet eens. Regelmatig de opmerking dat er een stuk kunstgras of fijn grind ter plekke van de voortent ligt en dat wordt verzocht je kampeermiddel op die manier neer te zetten.

Dat heb ik in Frankrijk nooit gezien op de soort campings waar wij komen (niet te groot, geen toeters en bellen). En ja, als daar al gras ligt, dan zie je een gele plek waar iemand heeft gestaan. Dat trekt wel weer bij en heb je er last van, dan zorg je met hoe je zelf gaat staan dat je er geen last van hebt. Leven en laten leven.

Of ik zie op de plaatjes een keurig rijtje caravans, netjes naast elkaar langs de rand van een veldje, voortenten allemaal bijna identiek. Nee dank, ik woon thuis al in een rijtjeshuis.  :P

Is kamperen in Nederland synoniem met caravannen? Zijn Nederlandse campingeigenaren stiekem eigenijk hoveniers?

LarsNL

Nee hoor, wij zijn 3x in Nederland geweest, 3x geen van deze onzin. Terschelling, Grasveld zonder duidelijke afbakening, Zeeland, zelfde wel wat meer rijen, maar ook niet storend. Achterhoek, in t bos, afbakening door bomen, ook geen gezeik verder. Staatsbosbeheer campings met de tent geweest, daar al helemaal niet. Dus voor mij totaal niet herkenbaar.

In Frankrijk ook die onzin weleens gehoord, maar veel meer last van hele municipals met camper plekken met steentjes....

FrankAndrea

Tja, ik herken dit maar dan uit Duitsland. Wij waren voor de 4de keer op dezelfde camping en voor de 2de keer werd er gevraagd of wij een "Boden"= tapijt hebben. Er ontstond wat verwarring - en dat lag niet aan mijn Duits! -we bleven staan waar we stonden, maar er werd mopperend weggelopen omdat dan na ons vertrek alles kapot zou zijn. Nu moet ik zeggen dat de camping bijna leeg was, met prachtig groen gras. Wat er wel stond had 4 wielen. Maar ook die mochten zelfs geen voetmatje voor hun deur leggen. Nu vraag ik me af: willen ze een mooie groene grasmat of een levendige camping? Ik denk niet dat we daar nog eens heen gaan.

Hannah

Haha ja FrankAndrea, Duitsland heeft dat ook. En dan ook nog een hoog tuinkaboutergehalte bij die caravans.   :P

En niet alle campings in Nederland zijn natuurlijk zo, zeker boscampings niet want daar valt geen eer aan een grasmat te behalen.  :# Maar het viel me op dat er toch flink veel wel deze regeltjes hebben.

Een (staats)bos(beheer)camping zoek ik niet. Daar is erg veel,privacy en ik vind juist de contacten en dat lekker met z'n allen aanrommelen leuk.

kimopo

In de Achterhoek, tussen Dinxperlo en Winterswijk is boerderijcamping de Blökke te vinden.
Ons eerste najaarsklappertje wordt daar in september getest.

Kijk maar eens in de agenda op hun site, er is volgens mij ook komende weken nog plek... 😉
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

bernie

Wij kamperen regelmatig bij Farm camps op diverse locaties en hierover is ons nog nooit wat gezegd! De camping waar we vorige week nog stonden had zeker 15 vouwwagens op het terrein staan waarvan er zeker de helft een ingeritst kuipzeil hebben

LarsNL

Citaat van: Hannah op augustus 15, 2024, 05:20:37 PM
Haha ja FrankAndrea, Duitsland heeft dat ook. En dan ook nog een hoog tuinkaboutergehalte bij die caravans.   :P
I:
En niet alle campings in Nederland zijn natuurlijk zo, zeker boscampings niet want daar valt geen eer aan een grasmat te behalen.  :# Maar het viel me op dat er toch flink veel wel deze regeltjes hebben.

Een (staats)bos(beheer)camping zoek ik niet. Daar is erg veel,privacy en ik vind juist de contacten en dat lekker met z'n allen aanrommelen leuk.

Tja die snap ik dan, wij hebben helaas kinderen die vriendjes eisen, maar die rust vinden wij heerlijk. Aanspraak heb ik de overige 49 weken van t jaar genoeg. Geef ons maar grote plaatsen met veel privacy en een gemeenschappelijk zwembad voor de kinderen met een receptie met het gemeenschappelijke, maar mijn vouwwagenis van ons;-). Je zal ons ook nooit op een vouwwagen uitje spotten  I:

Maar staatsbosbeheer doen wij dus ook niet meer... alleen campings met 100 regeltjes zijn weer t andere uiterste en geen grondzeil tja... leuk voor t gras. Er is weleens eerder een discussie hierover geweest op t forum, waarin werd gemeld dat je vroeger ook elke week je tent moest verplaatsen ivm met het gras. (Gok dat het een topic over grondzeil/tegels/worteldoek was)

Jon

Ja, veel hebben die regels is onze ervaring, soms was zelf een grondzeiltje vast aan de tent een dingetje. Voor camperaars waren die of andere regels er niet, mijn opmerking in zo'n situatie dat het geen kampeerplekken maar parkeerplekken waren viel dan niet in goede aarde.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

martjeklap

Wij merken in de meivakantie als we in Nederland ook steeds meer regeltjes en steeds minder gras. Veel graskeien, soms grind, soms tegels. In coronatijd op een camping gestaan met grind (stond niet in de beschrijving) en onze voortent kwam daar 50 cm over heen, dat bleek een serieus probleem te zijn, boze campingeigenaar. Graskeien met grote gaten ben mijden we nadat we een keer op een verder prima camping, steeds op moesten letten waar we de stoelen en tafel zetten.

OhPeeCee

Bij de Donau een camping meegemaakt die de regel had, kuipgrondzeil of een dichte tussenlaag tussen gras en tent/vouwwagen dan na 4 dagen een andere plek. Wij kregen een dubbele plek op het tenten veldje, wel met stroom. Wij leggen het kuipgrondzeil van de cocoon Aero op een vloertje van GreenCover tegels. Na 4 dagen kwam de eigenaar langs om te melden dat we moesten verkassen. (Weljj jee plek wist hij niet wat de camping was vol). De tegels laten zien, de man wist niet dat zoiets bestond. Hebben nog een dag of vijf gestaan. Na het inklappen is er nog eens gekeken door de man . Gras heeft weinig licht gehad is dus wat gelig en lang. Maar het is niet verstikt. De tegels doen het goed, gebruiken het nu een jaar of vijf en ze zijn nog allemaal heel. Neerleggen is 5 minuten werk. We hebben van de tegels 3 platen gemaakt en 2 strips. Deze passen in de envelop van het extended dekzeil. Voordat de wagen decstalling in gaat draaien we de enveloppe binnenste buiten en maken deze schoon. De tegels goed laten drogen dan borstelen met een harde bezem om de restjes vuil eruit te.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro