Pack N Go zelf inbouwen

Gestart door tescione, november 12, 2024, 10:27:10 AM

Vorige topic - Volgende topic

tescione

Ik ben sinds dit weekend de trotse eigenaar van een Holtkamper Cocoon uit 2006. Het is een oudje maar kan zo op het oog nog wel een aantal jaren mee. Het betreft een zipp-edition, dus ik wilde een zelf de pack and go optie in gaan bouwen. Het bouwen van een dergelijk frame en de bevestiging is een leuke uitdaging voor de wintermaanden.
Is er misschien iemand die de specificaties heeft van de gasveren die Holtkamper gebruikt voor dit systeem?

OhPeeCee

Kan mij herinneren dat er een draadje is geweest dat ging over het vervangen van deze gasveren. Misschien kan je het terugvinden.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

tescione

ik vind tot nu toe alleen een topic over de veren van het bed. Maar ik neem aan dat die kleiner zijn.

OhPeeCee

Ja, diezijn kleiner

Kwam wel deze tegen

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=25437.msg362790#msg362790

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

OhPeeCee

Bij de afdeling Holtkamper is een indeling met draadjes. Jouw draadje staat boven een draadje wat Holtkamper Pack 'n Go heet. Dat je al bekeken. Een bericht naar Frans1981 en die kan je het vertellen hoeveel kracht de gasveren moeten hebben.
Succes

tescione

Bedankt voor de tips!
Inmiddels ben ik een paar stappen verder gekomen.Standaard werden de gasveren voor Pack and go uitgevoerd in 600n, maar tegenwoordig levert Holtkamper 850n. Dit is vooral nodig als je veel spullen op het bed legt. Daarnaast zie je vele variaties op het systeem door de jaren heen. Mijn idee is idd om het uit te voeren zoals Frans1981 heeft laten doen bij TravelCamp.nl. Ik heb daar contact gehad met John Kaspers en hij heeft nog wat tips en tricks gegeven. Het is geen lastige klus, maar het kost wel redelijk wat tijd. Ik zal t.z.t. wel wat foto's plaatsen van mijn klus.

OhPeeCee

Succes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro