Keuze andere vouwwagen

Gestart door Thijs77, december 27, 2024, 09:38:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs77

Dag allemaal,
Wij zijn op zoek naar een andere vouwwagen. Eerst zal ik onze situatie uitleggen. In 2016 hebben wij een trigano vendome uit 2004 gekocht. Destijds gekozen door de ruime slaapplaatsen en grote voortent. 8 jaar hiermee met veel plezier gekampeerd. We hebben 3 kinderen. De oudste 2 hebben nu hun eigen tentje. Waar wij op zoek zijn is een vouwwagen met 3 slaapplaatsen, een snelle opzetter, een keuken die er niet af hoeft. Dus een vaste of 1 die je weg kan draaien, easy load system, en een bed waarbij je niet over elkaar heen hoeft te klimmen. Ik zie even door de bomen het bos niet meer. Wie o wie heeft een goeie tip voor ons?
Vr. Gr. Thijs

OhPeeCee

Is toch al veel over geschreven in het forum. De Google met zoekfunctie vouwwagen interieur kan je al veel laten zien omtrent het gebruik van het bed.

Aart Kok
HK Flyer, Spacer, Astro
Camplet
Smitveld

Vaak als je over lengte richting open vouwt is het bed ook in de lengte richting betreedbaar.

Geef je Google gewoon op wat je wilt weten en klik op foto's.

Succes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Yella

Jamet Jametic is ook een vrij snel opzetbaar systeem.  Bed in de lengte, dus niet over elkaar klimmen. Vergelijkbaar met Camplet.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Albert83

Camplet kan je dan afstrepen, want die heeft helaas geen Easyload systeem. Wel kan je een dakkoffer op het deksel van de Camplet bevestigen die je kan laten zitten bij het openklappen en je kan natuurlijk  de keuken aan de achterzijde openen, maar Easyload is het zeker niet.

De drie slaapplaatsen, moeten die allemaal op de wagen zelf, oftewel van de grond? Of mag het ook in een tentje die je aan de vouwwagen ritst. Kan je weer wat vouwwagens afstrepen.

Met de wensen die je hebt, heb je nog genoeg keuze over. Uiteindelijk is ook de vraag wat je ervoor over hebt... Met een Smitveld, Aart Kok en HK zit je toch in de hogere prijsklasse, ook tweedehands.
Jamet is ook mooi, maar volgens mij moet je dan met de keuken gaan sjouwen. Overigens wordt dit dan weer opgelost met wieltjes.
Wat dan wel...
Een zondagmiddag het internet afstruinen en naar vouwwagendealers gaan om rustig rond te kijken. En natuurlijk de zoekfunctie van het forum gebruiken...

FriedelP

En de Holtkampers zijn denk ik ook over elkaar klimmen.

Vergelijkbaar met de jamet is ook de trigano Odysee.

Maar de alpenkreuzer OpenAir en eventueel met twee bedden zoals de jamet en de Odysee de Campfire passen denk ik ook wel in het verhaal. Tenminste als je de vaste keuken laat varen.

OhPeeCee

Quote FriedeIP "En de Holtkampers zijn denk ik ook over elkaar klimmen."

Dat zijn deze drie modellen niet. Wel dexwagens die over de breedte uitvouwen, Cocoon, Kyte. De Nano echter vouwt over de lengte, bed ligt ook in de lengte

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

De klapkar

Alpenkreuzer heeft geen keuken, die moet je los meenemen. verder wel een easyload systeem en 2 dubbele bedden.

Thijs77

Citaat van: Albert83 op december 27, 2024, 11:19:41 AM
Camplet kan je dan afstrepen, want die heeft helaas geen Easyload systeem. Wel kan je een dakkoffer op het deksel van de Camplet bevestigen die je kan laten zitten bij het openklappen en je kan natuurlijk  de keuken aan de achterzijde openen, maar Easyload is het zeker niet.

De drie slaapplaatsen, moeten die allemaal op de wagen zelf, oftewel van de grond? Of mag het ook in een tentje die je aan de vouwwagen ritst. Kan je weer wat vouwwagens afstrepen.

Met de wensen die je hebt, heb je nog genoeg keuze over. Uiteindelijk is ook de vraag wat je ervoor over hebt... Met een Smitveld, Aart Kok en HK zit je toch in de hogere prijsklasse, ook tweedehands.
Jamet is ook mooi, maar volgens mij moet je dan met de keuken gaan sjouwen. Overigens wordt dit dan weer opgelost met wieltjes.
Wat dan wel...
Een zondagmiddag het internet afstruinen en naar vouwwagendealers gaan om rustig rond te kijken. En natuurlijk de zoekfunctie van het forum gebruiken...

De 3 slaapplaatsen zijn 2 op de wagen, en een aanritstentje. Omdat afgelopen zomer reuma bij mijn vrouw is geconstateerd wil ik hem alleen op kunnen zetten. En sjouwen met een keuken met of zonder wielen is dus ook geen optie.

De klapkar

Ik denk dan aan een combi camp country.

Jer81

Ik ken heel veel vouwwagens, maar ken er zo snel geen een die aan al je wensen zal voldoen.
Vouwwagens met vaste keuken zijn er zeker (en aan te raden wat mij betreft). Maar vaak moet je dan over elkaar heen. Wellicht dat er een Aart Kok model is met vaste keuken (doorloopkeuken zou niet mijn voorkeur hebben, dan sleep je alsnog met de gevulde koelbox) en een aangepast bed zodat je een lengteslaper hebt.

Edit: Zambezi River Lodge? Wel bijna 20k vandaag de dag zie ik net.
Een Country met bed over dwars zou ook kunnen, die optie bied de Itinea niet. Maar dan mis je sowieso easy-pack.

Yella

Citaat van: Thijs77 op december 29, 2024, 06:27:38 PM
De 3 slaapplaatsen zijn 2 op de wagen, en een aanritstentje. Omdat afgelopen zomer reuma bij mijn vrouw is geconstateerd wil ik hem alleen op kunnen zetten. En sjouwen met een keuken met of zonder wielen is dus ook geen optie.
Wellicht een vouwwagen zonder keuken. Gewoon een simpele opklapbare kooktafeltje met een gas kooktoestelletje er op.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

Een CombiCamp met de optie 'twinbed', vinkt al je wensen aan.

- Vaste keuken
- Je hoeft niet over elkaar je bed uit
- Je kunt er met zijn 3-en naast elkaar slapen, eventueel met een extra 'cabine' erbij.

Albert83

Citaat van: Thijs77 op december 29, 2024, 06:27:38 PM

Ik heb alleen ervaring met een Camplet (1-2-3-systeem). Die kan je uitstekend alleen opzetten mits er een gasveer opzit. Mijn vrouw gaat dan met de kleine naar een speeltuin of het zwembad. Voldoet ook aan je andere wensen, behalve dus de Easy load. Wij hebben de kleding en het eten in de auto en de tafel, stoelen en campingkastje in een dakzak op de klep van de Camplet.  De andere kampeerspullen liggen in de Camplet. Voor een idee: https://www.youtube.com/watch?v=X2u11A7lehw Het scheelt dat we de mogelijkheid hebben om de vouwwagen voor de trip even op te zetten op de oprit of op een parkeerplaats. Wij gebruiken de vouwwagen tot nu toe voor een weekend of langer en niet als slaapplek op een doorreiscamping. Ik kan me voorstellen dat een dakzak dan iets minder fijn is.

Van de 123 systemen heeft alleen de Camplet een zwenkbare keuken, of vergis ik me nu?

Jon

Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

Jer81

Citaat van: Albert83 op december 30, 2024, 02:53:32 PM
Van de 123 systemen heeft alleen de Camplet een zwenkbare keuken, of vergis ik me nu?
Klopt voor zover ik weet. In de Passion en Earth kan je de kuiken ook helemaal naar buiten draaien en onder een luifel zetten (of daar ook een tent omheen bouwen met de Earth) zodat je in de voortent meer ruimte hebt of gewoon lekker buiten kan keuken. Erg leuk concept vind ik.

Ben inmiddels bij mijn derde vouwwagen maar mijn eerste, een Camp-let was qu opzetten veruit het makkelijkst alleen te doen en ook het snelst (inclusief voortent die we er toch altijd voor zetten).