Keuze andere vouwwagen

Gestart door Thijs77, december 27, 2024, 09:38:42 AM

Vorige topic - Volgende topic

Thijs77

Citaat van: C5CCV op december 30, 2024, 08:37:37 AM
Een CombiCamp met de optie 'twinbed', vinkt al je wensen aan.

- Vaste keuken
- Je hoeft niet over elkaar je bed uit
- Je kunt er met zijn 3-en naast elkaar slapen, eventueel met een extra 'cabine' erbij.

Helaas geen easy-load systeem...

De klapkar

Dan zul je toch ergens tot een compromis moeten komen. Je hebt 8 jaar ervaring, wat mis je aan je huidige wagen?

JelleKaptein

Easy load is makkelijk beladen. Bij mijn oude Jamet had ik een doorloopkeuken, kon ik alles in de bak schuiven door de keuken. Bij onze huidige smitveld hoef ik alleen het zeil iets terug te klappen. Bij de combi camp klap je hem even open, is een klusje van nog geen 2 minuten. Ik zou mij niet blindstaren op een easy load systeem, maar vooral kijken maar hoeveel moeite je moet doen.

Hemertje

het is maar net hoe je het bekijkt

onze vouwwagen staat klaar om te gaan incl. beddengoed etc, deze wassen en drogen we bij thuiskomst en nadat deze droog is gaat die in een luchtdichte zak de vouwwagen in voordat die weer de stalling ingaat

in de auto nemen we mee onze kleding etc...
voordat we vertrekken hoeft de vouwwagen dus niet meer open en anders kan het onder het zeil toegevoegd worden

Marcel

Maar voordat je weg gaat moet er wel weer opgeruimd worden denk ik? Wij pakken thuis de vw in door kratten te vullen met kleding e.d. Deze blijven vervolgens de gehele vakantie op dezelfde plek. Als we verkassen doen we de tafels en stoelen in de achterbak van de auto. Koelbox ook. Luifel opbreken. Inklappen en gaan.

Sara Tanzer

Citaat van: JelleKaptein op januari 02, 2025, 01:53:34 PM
Easy load is makkelijk beladen. Bij mijn oude Jamet had ik een doorloopkeuken, kon ik alles in de bak schuiven door de keuken. Bij onze huidige smitveld hoef ik alleen het zeil iets terug te klappen. Bij de combi camp klap je hem even open, is een klusje van nog geen 2 minuten. Ik zou mij niet blindstaren op een easy load systeem, maar vooral kijken maar hoeveel moeite je moet doen.

Eens! In de praktijk hebben wij alle spullen die meegaan in de Combi Camp onder het bed liggen en hoeven we daar niet echt bij voor de vakantie. Kleren gaan bij ons in de achterbak. Wij klappen hem wel altijd even open voor vertrek om het beddegoed alvast klaar te maken en eventueel even schoon te maken na een vakantie maar dit is echt 2 minuten werk. Voordeel vind ik weer dat als ik hem openklap hij in max 15 min op doorreis staat doordat de tent meteen in de stellage openvouwt. En de keuken is vast en heel fijn!

Hemertje

Citaat van: Marcel op januari 02, 2025, 03:01:32 PM
Maar voordat je weg gaat moet er wel weer opgeruimd worden denk ik? Wij pakken thuis de vw in door kratten te vullen met kleding e.d. Deze blijven vervolgens de gehele vakantie op dezelfde plek. Als we verkassen doen we de tafels en stoelen in de achterbak van de auto. Koelbox ook. Luifel opbreken. Inklappen en gaan.

de kratten van jullie met kleding staan bij ons dus achter in de kofferbak
de spullen voor de vakanties blijven in de vouwwagen

FriedelP

Ben het zeker eens dat de easy load over rated is voor de meeste mensen.

Echter als je thuis geen ruimte hebt om even snel open te klappen, kan ik me wel voorstellen dat een easy load eerder een must is.

Jer81

Citaat van: FriedelP op januari 02, 2025, 06:27:06 PM

Echter als je thuis geen ruimte hebt om even snel open te klappen, kan ik me wel voorstellen dat een easy load eerder een must is.
Het ligt er een beetje aan hoe georganiseerd je bent.
Mijn wagen hoeft niet open voordat ik vertrek of na thuiskomst. Alles wat in de bak ligt heb ik enkel nodig op vakantie. In de disselbak wil ik thuis nog wel eens wat rommelen.

Ik heb een vouwwagen met easy pack gehad. Aangezien die geen disselbak had was het wel een must dat ik thuis de bak open moest maken voor ao gasflessen (maar die hadden ook in de auto gekund). Persoonlijk vind ik een grote disselbak een hogere waarde hebben dan easy pack. Maar ik kan me wel voorstellen dat mensen het gemak willen hebben. Daarnaast kan ik hem, mocht het nodig zijn ook nog openklappen op de oprit.

OhPeeCee

Ik ben wel blij met een pack en go. Blijft wel veel inliggen maar er gaat ook het en en ander eruit. De auto is gelijk weer nodig dus die gaat zo wiezo altijd leeg na aankomst.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

De klapkar

Voor ons is de easyload ook erg fijn, nu kan de klep open terwijl de wagen in de garage staat. enerzijds kan het ventileren en anderzijds is het wel fijn om de etenskratten te vullen met verse potten en blikken. de Aardappels en uien laat ik ook liever niet de hele winter in de vouwwagen liggen :-)
Een vaste keuken is voor ons dan weer ongewenst.

OhPeeCee

Allemaal leuk de voors en de nadelen van iets maar ik weet nu niet of Thijs77 ermee geholpen is. Een van de drie voorwaarden zal minder of geen prioriteit moeten krijgen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Marcel

Citaat van: FriedelP op januari 02, 2025, 06:27:06 PM

Bedoel je met easy load, dat je bij de bagage kan als je onderweg bent? Dat valt eigenlijk niet te overschatten. Een vouwwagen zonder zou ik nooit aanschaffen.

metalpe

Wij hadden hiervoor een Trigano met easy load. Nu een combi Camp zonder. Bij de combi Camp moet je de basis dus even open klappen om in te laden. Bij de Trigano kon het deksel open, maar daarvoor moest wel eerst het zeil eraf/of alleszins helemaal losgemaakt. Allemaal elastiekjes die je los moet doen en erna weer vast. Niet super veel werk, maar op die tijd staat de basis van de combi Camp ook. Lijkt meer werk maar het is minstens even snel dan dat hele zeil toeklikken,met het voordeel dat de combi Camp een paar dagen open kan blijven voor je vertrekt, en je bij easy load telkens opnieuw moet openen omdat het losse zeil anders wegwaait.

Wij dachten dat het een enorm nadeel en gemis zou zijn, maar in de praktijk is het eigenlijk niet trager of slechter.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Marcel

Bij een Malawi maak je het dekzeil (voor zover nodig) los en je kan bij de bagageruimte. Dat kost nog geen minuut.
Ik heb jaren met een de waard gekampeerd en toen ik zag dat je met dit soort vouwwagens de bagage kan inpakken en vervolgens gewoon daar laten waar je het hebt ingepakt (en dus ook niet hoeft in te pakken voor vertrek) was ik om. Ik heb geen ervaringen met een Combi Camp, maar zoals je het beschrijft klinkt het wat omslachtig.