Wil je meer weten over geocaching ? Dat kan tijdens het klapweekend...

Gestart door kimopo, april 09, 2025, 02:55:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

kimopo

Er is al meerdere keren geschreven dat wij en ook enkele andere leden aan geocaching doen.
En er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die niet weten waar we het dan over hebben.

Tijdens het klapweekend denken wij, is het een uitgelezen kans om eens te achterhalen wát geocachen nou precies is en of het misschien voor jullie ook leuk is om eens nader te bekijken.
Mogelijk kunnen we in de regio een geocache gaan zoeken en dan natuurlijk hopelijk ook gaan vinden of er alleen over vertellen en dingen laten zien die ermee van doen hebben of kunnen hebben.

Wie al iets meer wil voorbereiden kan een gratis account aanmaken op deze Geocache pagina

Mijn teamnaam Kimopo is in 2011 geregistreerd en ik ben niet zo fanatiek als sommige geocachers maar ben inmiddels voorbij de 600 gevonden caches en ik heb er op 24 geplaatst waarvan op dit moment nog 9 actief zijn.
De meeste liggen nog in mijn oude woongebied (in de Krimpenerwaard) maar ook in onze huidige woonplaats en omgeving zijn er al enkele caches door ons verstopt.

Aangezien de vouwwagenclub óók een geocachelid is én traceerbaar is via een TB (Traceerbare code) die op reis gestuurd is vroegen Bonny en Alex mij om dan ook wat spulletjes mee te nemen om als uitleg te kunnen tonen aan leden die dat leuk lijken te vinden.

Op welke dag dat zal zijn moeten we nog even kortsluiten dus hou dit topic gewoon in de gaten  :J

Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt

Alex

Het is misschien al handig om een geo app op je telefoon te zetten.

Ik gebruik zelf https://www.cgeo.org/
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Kamperholt

Erg leuk initiatief waar ik zeker aan mee ga doen. Ben al lang van plan om me er in te verdiepen maar het komt er maar niet van dus ik ben zeker van de partij.
Ik heb al ooit eens een account aangemaakt op de app Geocaching maar laat me graag adviseren als er een beter alternatief is.

kimopo

Citaat van: Kamperholt op april 21, 2025, 09:33:41 PMIk heb al ooit eens een account aangemaakt op de app Geocaching maar laat me graag adviseren als er een beter alternatief is.

Het is niét zozeer een beter alternatief, er zijn tegenwoordig gewoon meerdere apps die er (iig toen ik lid werd) nog niet waren.

Ik gebruik de site van geocaching.com maar onderweg gebruik ik hun app.
Leef vandaag, je weet nooit of er nog een morgen komt