Vraag over adapter voor gasaansluiting Trigano

Gestart door Ctim, april 20, 2025, 03:42:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ctim

Ik heb onlangs een Trigano Odyssee GL uit 2001 gekocht. Nu ga ik er voor het eerst mee op vakantie en kwam ik erachter dat er een gasaansluiting op zit die ik niet herken. Aan de gasleiding zit een soort conische tule die ongeveer 1,5cm lang is. De tule zelf is rond te draaien. Daaroverheen valt een moer die terug te schuiven is (en uiteraard ook rond kan draaien). Foto is bijgevoegd.

Een koppeling met 1/4 linkse buitendraad naar een reguliere slangtule past niet, omdat de conische tule daar niet in past. De gasslang over de huidige tule heen duwen is natuurlijk een optie, maar dat valt niet helemaal lekker vast te zetten en gaslekkage zit ik niet op te wachten.

Heeft iemand ervaring met deze koppelingen of weet je welke aansluiting ik nodig heb? Dan hoor ik het graag!

Drikusniet

Dit is een klem koppeling. Hier past een slang pilaar op. Kijk even bij Gaswinkel.com of bij een campingwinkel. Waarschijnlijk is dit 1/4 draad, waar zowel een linkse als rechtse uitvoering van bestaat. Dus kijk goed welke je nodig hebt, of bel ze.