Aanpassingen Aero 2024 (Off-Grid Windforce)

Gestart door Seyude, april 29, 2025, 05:19:13 PM

Vorige topic - Volgende topic

Seyude

Hallo,

Ik heb al tijden hier een beetje rondgekeken, maar inmiddels maar een account aangemaakt. Mogelijk dat iemand hiermee inspiratie kan opdoen voor zijn eigen vouwwagen (Aero) zoals ik dat hier ook heb gedaan.

Eind vorig jaar hebben wij een nieuwe Aero gekocht en zijn er inmiddels een paar keer mee weggegaan. Erg fijn en druk bezig met bedenken wat er allemaal anders/beter kan. Hieronder een lijstje.

Off-Grid kunnen

Eén van de grootste wensen was toch nog steeds zonder vaste aansluiting kunnen kamperen, maar wel de luxe van de windforce en elektra kunnen hebben. Daarom heb ik een EcoFlow Delta Pro in de vouwwagen gezet. Gemak dient de mens, dus ik wil niet dit ding, wat best zwaar is, steeds moeten tillen en verplaatsen.
De aansluiting die normaal gesproken voor de Windforce was heb ik daarom als laadpoort gemaakt waarmee ik de EcoFlow kan opladen als we thuis zijn of ergens wel 230v hebben. In de keuken heb ik een 3 standen schakelaar gezet. Hiermee kan ik de 230v of op de pomp zetten, of op de keuken. Hierdoor voorkom ik dat de pomp de gehele vakantie onder spanning staat en hier mogelijk hitte ontstaat of mijn accu sneller leeg loopt.
De accu laadt ook op als we rijden, omdat ik in de 12v kabel naar de koelkast een vertakking heb gemaakt, die ook door de bodem naar de accu loopt. Hierdoor hebben we 3 energie bronnen en is de accu eigenlijk aardig vol te houden.

Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Om dit te realiseren, moest ik wel een verbinding maken tussen de keuken en de bak zelf, hiervoor heb ik aan de onderzijde de kappen gebruikt die men ook op het dak van een camper kan plaatsen. Deze zijn waterdicht en makkelijk te bevestigen.

Aan de zijkant heb ik achter het rechterwiel een stekkerblok gemaakt om mijn zonnepaneel op aan te sluiten. Wanneer we deze niet gebruiken of tijdens het rijden zit hier een dopje overheen zodat deze niet vies worden of beschadigen.

Uiteindelijk ziet de bak er dan zo uit:

De schotten heb ik gemaakt omdat ik de gewichtsverdeling altijd hetzelfde wil hebben en wij graag rondtrekken op vakantie. Het is dan fijn als je niet steeds een origami puzzel hoeft te maken bij vertrek. Daarnaast is de vouwwagen nu, los van onze kleding, altijd klaar voor vertrek. Alles wat we nodig hebben zit erin en heeft zijn eigen plekje.

De Keuken

De ontwerper die de keuken heeft bedacht bij Holtkamper moet misschien zelf eens op vakantie gaan, want dat is echt niet praktisch. Heerlijk dat je onderweg kan koken, maar dan moet je wel over bij kunnen en niet eerst alle plasticbakken uitpakken langs de weg. Dat was dan ook één van de eerste dingen die wij eruit hebben gehaald. Zelf heb ik, naar ons servies en spullen, twee bakken gemaakt met vaste vakken en foam op de onderkant. Dan kunnen we onderweg en op een plek alles op dezelfde plek houden. Geen in en uitpakken meer.
Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken. Je hebt geen rechten om deze bijlage te bekijken.

Wat mij opvalt is dat de geveerde haken die het pack en go gedeelte dichthouden erg schuren over de stof. Ik zag hier na een paar keer gebruik al slijtage dus heb op de 3D printer een kapje gemaakt wat hier perfect overheen past. De veer gaat hierdoor veel makkelijker open en dicht en de stof is beschermd.

Op de dissel heb ik een disselbak gezet met hier achter de slinger voor de pootjes en erin de haringen. Dit zijn dingen die je direct nodig hebt met opzetten, maar hadden geen handige plek in de vouwwagen. De disselbak zelf zorg meteen voor wat extra ruimte voor de spullen die je even snel moet kunnen pakken. Handige bijkomstigheid is dat ik hierdoor ook bovenop de tent kan komen wanneer ik deze moet schoonmaken of iets dergelijks.

Ik zal deze post later nog verder aanvullen, want hij staat nu op de oprit voor de volgende klussen. Wij hebben het extra keukenblad erbij en hieronder ga ik een ladehouder maken waar ik de besteklade in kan zetten. Hierdoor hoeven we deze niet steeds uit de keuken te halen als we iets groters er onder vandaan willen halen.
Daarnaast zit ik er nog aan te denken om aan de zijkant van de keuken, waar de deur van de tent zit, een opvouwbaar rek te maken waar we onze schoenen in kunnen zetten. Mogelijk dat ik de volgende vakantie weer nieuwe dingen bedenk.

OhPeeCee

Dat vele mensen dit voorbeeld gaan volgen.  Prachtig.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Alex

Wauw prachtig uitgevoerd.
Zowel de aanpassingen als ook deze topic.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden