Vinyl gelegd

Gestart door superkoe32, juni 26, 2022, 04:41:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

Koos en 1 gast bekijken dit topic.

Sara Tanzer

Citaat van: metalpe op mei 05, 2024, 05:58:23 PM
Doen jullie dat allemaal met dubbelzijdige tape? Blijft dat goed zitten?
Gewoon een streepje rondom?

Wii willen het ook doen. Het tapijt was heel mooi, maar wat lomp en onhandig op mee te nemen.  Bij elke camping oprollen, zwaar in de Disselbak etc. Iets 'vast' lijkt handiger.

Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk

Wij hebben het met polymax gelijmd en zit nog steeds perfect vast!

metalpe

Wij hebben hem gisteren ook erin geplakt met nano tape. Zou tegen de hitte moeten kunnen. Ben benieuwd.

Wouter168

Wordt de klep niet heel zwaar met zo'n vinyltapijt erop geplakt?

winnieandbuzz

Citaat van: Wouter168 op juni 04, 2024, 11:38:34 AM
Wordt de klep niet heel zwaar met zo'n vinyltapijt erop geplakt?
Die paar kg maakt niet het verschil.

1984SD

Citaat van: metalpe op mei 29, 2024, 11:57:58 AMWij hebben hem gisteren ook erin geplakt met nano tape. Zou tegen de hitte moeten kunnen. Ben benieuwd.

Haai Klapprof! :)

Ik ben benieuwd hoe het jullie bevallen is met de nanotape.
Hebben jullie het hele stuk vastgeplakt of alleen de randen?
Ik ben een beetje huiverig dat als wij alleen de randen plakken dat er dan condens tussen het vinyl en de deksel kan komen en schimmel willen wij uiteraard liever niet.

metalpe

Citaat van: 1984SD op mei 07, 2025, 01:07:26 PMHaai Klapprof! :)

Ik ben benieuwd hoe het jullie bevallen is met de nanotape.
Hebben jullie het hele stuk vastgeplakt of alleen de randen?
Ik ben een beetje huiverig dat als wij alleen de randen plakken dat er dan condens tussen het vinyl en de deksel kan komen en schimmel willen wij uiteraard liever niet.
Wij hadden het met nanotape gedaan. Rondom, en dan in het midden nog een streep. Keivast dus. Die vloer lag als een huis.

Thuis stond de vouwwagen echter nog enkele weken op in augustus, met enkel de basistent zonder luifel. Onze voorste ritssluiting was niet 100% dicht, en het had er dus wat binnen geregend.

Gelukkig ontdekt voor hij naar de stalling moest. We moesten om het water eronder uit te krijgen de vloer verwijderen. De nanotape heeft de vloer (de linoleum) met verwijderen verwoest, en we hebben uren op het deksel zitten krabben voor alle restjes.

Na een jaar met het originele tapijt dachten we dat we het vorig jaar hadden gevonden, met onze visgraat. Het was prachtig, maar wij doen het zeker niet meer na onze waterellende :)
Dit jaar proberen we gewoon tenttapijt. Veel dunner/compacter te plooien dan het combicamp tapijt (dat was mooi maar helaas zwaar en heel de disselbak lag er vol mee) en minder mooi als de visgraat, maar 2 jaar achter elkaar een visgraatje kopen is wat gek :)

Zorg dus dat er zeker geen water binnen kan als je vloer plakt, want dan ben je gezien, is mijn tip van de dag! Als je dat lukt, kan je niet mooier hebben.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

winnieandbuzz

Citaat van: metalpe op mei 08, 2025, 10:58:52 PMDit jaar proberen we gewoon tenttapijt. Veel dunner/compacter te plooien dan het combicamp tapijt (dat was mooi maar helaas zwaar en heel de disselbak lag er vol mee) en minder mooi als de visgraat, maar 2 jaar achter elkaar een visgraatje kopen is wat gek :)

Mocht je het originele tapijt nog hebben: deze kun je makkelijk vastmaken met Loxx knoppen. Op iedere hoek eentje en het ligt muurvast (geen glijpartijen 🙂). Voor vertrek even losmaken, uitschudden en weer terug klikken. Vervolgens mee te vouwen met het deksel dus neemt geen ruimte in beslag in de disselbak of bergruimte. Binnentent wordt niet vies maar mocht je die zorg nog hebben dan kun je een dun nylon afdekzeiltje eroverheen spannen.

[zie nu dat ik vorig jaar soortgelijk advies gaf, excuus voor de dubbelpost]

metalpe

Citaat van: winnieandbuzz op Vandaag om 01:22:55 PMMocht je het originele tapijt nog hebben: deze kun je makkelijk vastmaken met Loxx knoppen. Op iedere hoek eentje en het ligt muurvast (geen glijpartijen :)846]). Voor vertrek even losmaken, uitschudden en weer terug klikken. Vervolgens mee te vouwen met het deksel dus neemt geen ruimte in beslag in de disselbak of bergruimte. Binnentent wordt niet vies maar mocht je die zorg nog hebben dan kun je een dun nylon afdekzeiltje eroverheen spannen.

[zie nu dst ik vorig jaar soortgelijk advies gaf, excuus voor de dubbelpost]
Ik ken loxx, het afdekzeil van m'n boot zit er ook mee vast. Maar dat wil dus zeggen dat je in het deksel hebt geboord? Is dat er niet helemaal doorheen dan? Geen angst voor niet meer waterdicht zijn?
Want op zich lijkt dit ideaal, al boor ik niet graag gaten in dingen die niet lek zijn.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

winnieandbuzz

De houdertjes zijn inderdaad door het deksel vastgezet. Uiteraard met afdichting. Geheel waterdicht.