cabanon neptune

Gestart door Ollie, augustus 01, 2010, 05:40:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ollie

Geachte mensen, zijn van plan om een cabanon neptune aan te schaffen, wat zijn de voordelen en nadelen er van, ik heb er genoeg van met de tent op te zetten veel te veel werk, dus gaan we uit kijken voor iets gemakkelijker, zijn er mensen die mij kunnen helpen met wat meer informatie over de neptune.
vele grtjs, Ollie

fish

Het kan even duren voordat je antwoord krijgt ollie. De meeste forumleden zijn net op vakantie gegaan.

Paulus

Hoi Ollie

wij hebben dan wel geen Neptune, maar een Stratos, maar de serie koepel-voortenten van Cabanon zijn supersimpel op te zetten. Wij zijn er helemaal weg van! Geen ge-emmer met bergen stokken, maar gewoon een paar bogen. We genieten er elke keer weer van.

Verder is het karretje lekkerstabiel achter de auto.

Er is onlangs een discussie geweest over Cabanon en ik heb ook een handleiding gepost van verschillende types. Zoek maar op Cabanon en dan kun je een hoop informatie vinden.

Ik zou het gewoon doen!

Groeten,

Paulus

biccie

Hoi Ollie,

net als paulus, hier ook een tevreden cabanon gebruiker. wij hebben de manga. een kleintje dus.
maar als beginnend kampeerder zijn we heel tevreden. gemak met opzetten, weinig stokken en goed weggedrag!
dus, ja, doen!
zie idd ook ander topic over de cabanon vw-tunneltenten ;)

ik hoor graag wat je er van vindt!!

grtz,
bianca

GJT

Toen wij destijds de Mercury kozen werd vermeld dat de Neptune wel groter was maar niet veel meer benutbare ruimte had. De zijkanten lopen wat schuiner af waardoor je vloeroppervlaak groter wordt maar de loopruimte niet echt.
De bedden zijn wel iets groter maar de bedden van de Mercury zijn ook prima voor 2 volwassenen. Als je voor nieuw gaat zou ik hier nog even goed naar kijken.

Ollie

Allemaal vriendelijk bedankt voor jullie reactie, en hoop er nog te krijgen zodat ik goed geinformeerd ben.

vele grtjs voor iederéén     Ollie

KlapJoeri

Weet iemand hoe lang de Neptune is, compleet met voortzet en zonneluifel, inclusief de dissel?
Dit ivm reserveren campingplaats, anders moet ik hem speciaal opzetten om er achter te komen....
The cold never bothered me anyway.....

muis

Dit zijn de maten van 2010, ik durf niet te zeggen of dat heel veel scheelt per jaar (lijkt me niet)

Neptune 2010
Maten open gevouwen: 5.00 x 5.70
Luifel: 5.00 x 2.00

KlapJoeri

dus 7,7 meter, maar dit is dan nog zonder de dissel....
wie weet hoever de dissel uitsteekt?

muis

muis

Ja. gevonden. Alle dissels van Cabanon zijn 1.30 mtr. Succes en plezier met bespreken van de camping  ;)

KlapJoeri

Veel dank! Ik kon het nergens vinden!
Komen we dus op 9meter uit (tenzij de Dissel een stukje de struiken in kan ;))

biccie

als de dissel iets meer de struiken in kan heb je net iets meer zitruimte weer aan de voorkant, dat is helemaal geweldig toch! succes met het vinden van een geschikte plek voor jullie mooie vw!

Qwaqa

Bij de Columbia heb je aan dissel zijde nog scheerlijnen die de trekkracht van de tunneltent moeten compenseren. Is dat bij de Neptune anders? De scheerlijnen moet je dus ook in de struiken kwijt.

biccie

die scheerlijnen hebben we eigenlijk nog nooit gebruikt. als de bak is uitgeklapt, voldoen de haringen goed.... ik weet niet wat het advies is voor de columbia?
bij ons hebben ze met het afleveren het er ook bij gezegd dat die scheerlijnen (zijn bij ons overigens spanbanden) niet noodzakelijk zijn, alleen bij storm.......
de enige spanbanden/scheerlijnen die we gebruiken zijn die van de luifel aan de voorzijde.. dat zijn er 3; en van de ventilatieraampjes aan de zijkant van de slaapcabines.