Opzetten / afbreken viel ons erg zwaar. Tips???

Gestart door dappereklapper, mei 11, 2011, 09:20:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

Sandrake

Wij hebben in april onze Louisiana een keer als proef opgezet in een grote tuin van familie (bij ons past hij niet)
Is zeker een aanrader omdat je dan al eens kan checken en eventueel bijkomende zaken kan opzoeken.
Zo zat er bij ons geen plan bij, maar na een drietal uurtjes stond hij toch volledig :-)

Bij Vervat hadden ze gezegd dat je inderdaad best eerst de voortent eraan ritst en dan op het dak van de wagenbak gooit. Dan de stokken eraan wat heel vlot gaat als ze gemarkeerd zijn en je enkel naar de kleurtjes en nummers moet kijken. Eerst het basisframe zetten, dan de keukenuitbouw eraan en dan het doek trekken. Let er ook op dat je klikkertjes van je wagenbak niet helemaal uitgetrokken zijn. Dan moet je niet te hard aan je tentdoek trekken. Die fout hadden wij wel gemaakt :) Lazen achteraf hier dat dat niet de bedoeling is...
De eerste keer dat we hem opstelden hing heel de voorten in elkaar. Nu hebben wij de voorwand en een stuk van de zijwand eruit gehaald om hem terug op te plooien. Dat ging behoorlijk vlot. En zo is het doek van de voortent ook minder zwaar als we hem terug moeten opstellen.
Ik ben zelf ook maar 1m60 dus ik kan ook niet overal aan maar als je man groot genoeg is, kan je best afspreken wie wat doet. Ik ben degene met het geduld, dus ik mag de zaken doen die niet vlot in elkaar klikken  ;)

De wagenbak staat er enorm snel, dus daar sluiten we onze kinderen dan in op :)

Het afbreken ging bij ons bijzonder vlot. Doek van de voortent losmaken. Stokken van de uitbouw van de keuken eruit, tussenstokken los. Klikkertjes aan de wagenbak terugduwen zodat de spanning van de voortent af is. Voortent losritsen, frame loskoppelen van de wagenbak en dan kan je het doek van de voortent er al af halen. Dan ben je al halverwege. Dan stokken uit elkaar halen en opbergen en de voortent opplooien. Ik schrok ervan dat het opvouwen daarvan zo goed ging. Had nooit gedacht de stof van de voortent mooi terug in de bijgeleverde zak te krijgen maar het ging zelfs beter dan het opvouwen van onze tent waarme we jaren gekampeerd hebben.

Oefening baart kunst zeker. Wij hopen onze techniek ook nog te optimaliseren.

dappereklapper

Hoe doen jullie dat met het afspannen van de vouwwagen? Wij hadden eerst de wagentent opgezet, m'n man spande deze volledig af en toen hebben we de voortent eraan geritst. Of ritsen jullie de voortent eraan, trek je hem over het frame en span je daarna alles in z'n geheel af (voortent + wagentent) zodat het mooi strak staat? Want dan kan de ander binnen in de voortent alles gaan inrichten, keuken enz.

Sandrake

We zetten eerst mooi de slaapcabines recht zetten en spannen de riempjes aan.
Daarna de voortent eraan en opstellen dan dan alles in zijn geheel nog eens aanspannen...
uiteindelijk span je het doek van de wagentent toch nog mee aan door de voortent op te spannen hé. Ze hangen toch aan elkaar vast....

retteketed

nikkel1964

Citaat van: retteketed op mei 26, 2011, 04:18:39 PM
neem een holtkamper....... :# :# :# :# :#

Of een Combi-Camp, maar volgens mij hadden ze al een wagen en was de vraag hoe d??r mee om te gaan?  ;)

bert m

Jarenlang zijn we met een AK allure op vakantie geweest.
Moeder met de kinderen naar het zwembad en als ze dan na een klein uurtje terug kwamen stond de AK helemaal met alles er op en er aan.

Vrienden kwamen eens aan het eind van de middag op dezelfde camping aan met hun Jamet.
"Ach joh we gaan eerst aan de BBQ en daarna zetten we julie kar even in elkaar"
-"Nou even..... Ik ben er toch gauw een paar uurtjes mee zoet"
"Jee dan doe je toch iets verkeerd" Zei ik met mijn grote mond. "Ik zal het straks wel even voordoen" ::)
Vrienden waren blij dat we voordat het stikdonker was in ieder geval het slaapgedeelte hadden staan.
De volgende dag hebben we nog de hele ochtend met zijn tweeën staan ploeteren voordat de VW helemaal stond. Buisje hier, flapje daar, uitbouwtje zus hemel ophangen zo.
Wat een rampenbak was dat. Daarnaast stond de VW in zijn 'auto-ontmantel-modus' want wat er aan het eind van de vakantie allemaal wel niet kapot, deffect of aan vervanging toe was.

Toen ik toe was aan een nieuwe VW wist ik een ding zeker géén Jamet. Misschien niet eerlijk maar bovenstaande ervaring stond nog vooraan in mijn geheugen.
We zijn inmiddels 50+ en willen nog een aantal jaren naar de camping met een VW
Combicamp is het geworden. Letterlijk volledig opgezet binnen een half uur en van degelijke kwaliteit.

Gr
Bert