Eigen winterstalling

Gestart door nikkel1964, september 27, 2010, 06:06:20 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bensi

#30
Citaat van: NielsP op mei 30, 2011, 03:37:38 PM
Dank je!! Het bevalt prima tot nu toe. Door de helling van de oprit komt de wagen dermate schuin naar binnen (met de achterkant omhoog) dat ik tegen de bovenrand van de stalling aankom als ik met de auto door zou rijden. Ik duw 'm nu met de auto zo ver naar achteren dat de banden "binnen" zijn en dan til ik met de mover de dissel zo ver omhoog dat alles qua hoogte weer past en dan duw ik het laatste stukje.
Voor de gevallen waarin er g??n auto voor de kar staat heb ik ook nog een handlier waarmee ik de wagen naar binnen kan trekken (ik heb de neiging de kar nog wel eens spontaan op de oprit te zetten en open te klappen om even lekker te knutselen of dingen anders in te richten  ;) ) De Hitchdrive trekt dat helaas niet, die kan die helling niet aan.
Grootste voordeel tot nu toe: vanaf het moment dat we spontaan bedenken: "We willen weg!" tot aan het wegrijden hoeft nu niet meer dan een half uur te kosten. Inclusief camping uitzoeken en kleren inpakken  :#
Super oplossing zo, mooi gemaakt.

En om die laatste opmerking hebben wij de VW dus ook lekker bij huis in de garage staan  :J

Mijn garagebox werd alleen gebruikt als werkplaats voor de motor, met heftafel voor de motor erin. Daar hebben we dus ook één en ander op moeten ruimen, de heftafel op wieltjes (zijkant) gezet en een schap van 288x61 cm over de breedte van de box achterin gemaakt en daar een hoop spul opgezet.
Ik heb nog nooit zoveel ruimte gehad in de box sinds de VW er bij in staat  :H
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Yella

Perfecte oplossing. Alleen is onze garage er net niet groot genoeg voor.
Wij willen de vw ook (redelijk) snel kunnen pakken. Helaas staat er nogal wat in de garage. Door het maken van een OSB plaat boven de vw toch wat ruimte gemaakt voor spullen die anders op de vw lagen en die ik nu niet meer hoef te verplaatsen. Hoef nu alleen 1 motor en 2 fietsen naar buiten te zetten. Wij hebben overigens de keuken op de Jametic liggen voor extra ruimte in de lengte. Zit namelijk nog een werkbank achter in de garage die ik ook regelmatig gebruik.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

amontillado

Geinspireerd door dit topic heb ik ook plek gemaakt voor de combi-camp in onze garage.
Omdat we de vouwwagen niet helemaal recht erin kunnen duwen en dus wat moeten steken laat ik het plateau aan
één kant laten hangen aan een paar spanbanden. (voor de gemoedrust gaat er overigens een balkje onder zodra die staat).

Ondanks dat er nu een joekel van een vouwwagen staat heb ik meer ruimte dan voorheen... maar dat komt doordat je tijdens zo'n verbouwing automatisch gaat opruimen.. en man wat stond er voorheen een boel troep :)

DrLivingstone

Het valt op, dat niemand (??) de banden van de vouwwagen vrij van de grond laat komen d.m.v. assteunen o.i.d.. Ik doe het wel (ok, het is een rotklus) maar de bandjes van onze Kampala staan dus lekker vrij gedurende de stalling. Voorkomt eventuele ellende met de banden..


amontillado

Eigenlijk heb ik na het lezen van dit stukje (op de collega site van de combi camp club) besloten dat niet te doen.
http://www.cc-club.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=157&Itemid=30
Ik vetrouw maar op de geruststellende woorden van de 'expert' :)

nikkel1964

Die banden zijn na een paar kilometer rijden weer helemaal rond. Spanning goed controleren en zo nodig aanpassen, niets aan de hand.

nikkel1964

Citaat van: amontillado op maart 30, 2013, 06:18:06 PM
Geinspireerd door dit topic heb ik ook plek gemaakt voor de combi-camp in onze garage.
Omdat we de vouwwagen niet helemaal recht erin kunnen duwen en dus wat moeten steken laat ik het plateau aan
één kant laten hangen aan een paar spanbanden. (voor de gemoedrust gaat er overigens een balkje onder zodra die staat).

Ondanks dat er nu een joekel van een vouwwagen staat heb ik meer ruimte dan voorheen... maar dat komt doordat je tijdens zo'n verbouwing automatisch gaat opruimen.. en man wat stond er voorheen een boel troep :)

Ziet er goed uit!!  :J

TallGuy212

Gewoon iets meer druk in de bandjes voor het stallen. Doe ik ook bij de motor. En als je je echt zorgen maakt: elke maand de klapper iets verzetten.

Yella

Citaat van: amontillado op maart 30, 2013, 06:18:06 PM
Geinspireerd door dit topic heb ik ook plek gemaakt voor de combi-camp in onze garage.
Omdat we de vouwwagen niet helemaal recht erin kunnen duwen en dus wat moeten steken laat ik het plateau aan
één kant laten hangen aan een paar spanbanden. (voor de gemoedrust gaat er overigens een balkje onder zodra die staat).

Ondanks dat er nu een joekel van een vouwwagen staat heb ik meer ruimte dan voorheen... maar dat komt doordat je tijdens zo'n verbouwing automatisch gaat opruimen.. en man wat stond er voorheen een boel troep :)
Mooie oplossing. Alleen bij ons zit het zoldertje wat hoger omdat de keuken op de vw ligt er er onderdoor moet kunnen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Yella

Citaat van: rijzinga op maart 30, 2013, 06:44:05 PM
Het valt op, dat niemand (??) de banden van de vouwwagen vrij van de grond laat komen d.m.v. assteunen o.i.d.. Ik doe het wel (ok, het is een rotklus) maar de bandjes van onze Kampala staan dus lekker vrij gedurende de stalling. Voorkomt eventuele ellende met de banden..
Sinds dit jaar heb ik de stuenpootjes uitgeklapt. De banden staan niet echt van de grond, maar wel minder onder spanning. En iedere winter verplaats ik de wagen. Ik markeer de banden met een krijtje en weet dan welk deel er op de grond stond.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

papajur

 :off
Ik heb de oude banden nog.daus in de stalling de oude banden begin/einde van het sezoen de banden wisselen (met velg dus 15min werk)
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

spikehome

Citaat van: rijzinga op maart 30, 2013, 06:44:05 PM
Het valt op, dat niemand (??) de banden van de vouwwagen vrij van de grond laat komen d.m.v. assteunen o.i.d.. Ik doe het wel (ok, het is een rotklus) maar de bandjes van onze Kampala staan dus lekker vrij gedurende de stalling. Voorkomt eventuele ellende met de banden..
ik draai alle 4 de poten wat op zodat er minder druk op de wielen staat.
Met de vorige draaide ik ook alles op tot de wielen van de grond kwamen.
Maar hoorde dat dit ook niet zo goed i.
Daarom gekozen om de druk op de wielen te verminderen .
van trigano naar holtkampers naar een shelter

jari

Ik vind het heel mooi wat je hebt gedaan voor extra ruimte. Ik liet de foto's net effe aan me man zien en hij zei... "ziet er goed uit is voor ons niet haalbaar omdat we dan niks meer aan het pack and go systeem hebben. En ja... dat vinden wij toch het fijnste hoor dat we de vw gewoon in de garage kunnen beladen. Maar goed hij past in de garage en er kunnen nog 5 fietsen in en er staan nog wat stellingen in dus ik mopper niet qua ruimte.
Maar nogmaals het ziet er supersssss uit
Jevipro

jac137

Met dank aan dit forum en de voorbeelden, zelf een stalling in elkaar gezet voor onze Raclet Panama.

nikkel1964

Ik ga direct naar huis om te kijken of de mijne er nog wel staat....  :P

Ziet er goed uit!  :J