Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4   Omlaag

Auteur Topic: Waterpas zetten combi camp  (gelezen 26129 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.979
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #45 Gepost op: mei 15, 2013, 09:20:12 pm »

Bij de cc zitten de poten er idd alleen ter ondersteuning en stabiliteit van de keuken.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

wijnand

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 605
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Itinea
  • 2011: Trigano Alpha 2021: Trigano Itinea
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #46 Gepost op: mei 15, 2013, 09:26:12 pm »

Overigens is een extra stel uitdraaipoten aan de voorzijde van de wagen als optie verkrijgbaar, lijkt me dat het in de praktijk dan zeker zou moeten kunnen.
Dat is dan in ieder geval een verschil, de Alpha heeft standaard vier uitdraaipoten.
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.428
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Coutry
    • Mijn andere hobby
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #47 Gepost op: juni 11, 2014, 08:37:25 pm »

Er is al veel gezegd over het recht zetten van vouwwagens en in dit topic over CC's in het bijzonder.
Er was een soortgelijke vraag op het CC forum dus ik dacht ik gooi mijn reactie daarop ook maar even hier neer, je weet nooit wie er wat aan heeft  :)

Wij staan altijd redelijk snel goed met de CC. We doen dat als volgt:

Zetten de CC op de plek.
Controleren de waterpas die vast op de dissel zit (deze is uitgelijnd met de keuken, dus waterpas is keuken recht.)
Zetten de wagen in de lengte met neuswiel waterpas.
Als dan de wagen in de breedte scheef staat gebruiken we kunststof keg om een wiel, dat omhoog moet, op te zetten. Dit kan heel eenvoudig, zonder veel kracht inspanning.
Trek de wagen scheef,zodat het wiel waar de keg onder moet naar voren komt. Leg dan de keg achter het wiel, aan de keuken kant dus. Trek dan de handrem aan en trek dan de wagen aan de dissel weer recht, dan trek je de wagen heel makkelijk op de keg en door de handrem loopt hij er niet meer af. Je trekt het wiel dus achteruit op de keg,met de handrem er op kan het wiel wel achteruit maar niet vooruit, vandaar dat hij dan dus keurig op de keg blijft staan

Dan gooien we de deksel open, controleren of de imperiaal overal aan ligt, dus dat de deksel niet veert / wiebelt als je er op loopt. Het gebeurt zelden dat de imperiaal overal netjes aan ligt. Ook hiervoor hebben we weer van die grote kunststof keggen aan boord (ik heb er 4 in de disselbak.)
Onder de hoeken waar de imperiaal niet aanligt druk ik een keg, van binnen naar buiten. En dan meestal een derde keg ergens tussen die twee. Dan ligt de deksel mooi stabiel.

Dit is een heel verhaal maar kost hooguit 5 minuten.  :)

Filmpjeeeeee  :laugh:

Het kan netter door de keg schuin achter het wiel te leggen, dan komt het wiel er keurig recht op te staan en je ziet aan het waterpasje dat het wiel nog iets verder op de keg moet, maar het gaat om de manier waarop  ;)

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KFz3DfZ0Fo4
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #48 Gepost op: juni 11, 2014, 08:52:29 pm »

en je ziet aan het waterpasje dat het wiel nog iets verder op de keg moet
Kijk nog eens goed... ;)

Verder heel veel dank voor het verhelderende filmpje. Wat bij mij nooit goed doorgedrongen is is dat je eerst de rem aan moet trekken en dan de wagen de keg op moet trekken.  ::)  I:

Overigens heb ik twee van die rooie waterpasjes en die hebben voor mij inmiddels afgedaan, want ik nen er achter gekomen dat ze zelf niet per definitie goed waterpas zijn. Denk je dat je wagen waterpas staat, draai je het waterpasje om, denk je dat je weer moet bijstellen, maar dan de andere kant op...  :#
« Laatst bewerkt op: juni 11, 2014, 08:56:57 pm door Frankie »
Gelogd

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.428
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Coutry
    • Mijn andere hobby
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #49 Gepost op: juni 11, 2014, 09:06:38 pm »

Kijk nog eens goed... ;)

Verder heel veel dank voor het verhelderende filmpje. Wat bij mij nooit goed doorgedrongen is is dat je eerst de rem aan moet trekken en dan de wagen de keg op moet trekken.  ::)  I:

Overigens heb ik twee van die rooie waterpasjes en die hebben voor mij inmiddels afgedaan, want ik nen er achter gekomen dat ze zelf niet per definitie goed waterpas zijn. Denk je dat je wagen waterpas staat, draai je het waterpasje om, denk je dat je weer moet bijstellen, maar dan de andere kant op...  :#
Hahahaha, ok, iets minder ver  ::)
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: Waterpas zetten combi camp
« Reactie #50 Gepost op: juni 11, 2014, 11:55:03 pm »

Je bent een baas, Ben!  WW
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\
Pagina's: « 1 2 3 4   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal