Er is al veel gezegd over het recht zetten van vouwwagens en in dit topic over CC's in het bijzonder.
Er was een soortgelijke vraag op het CC forum dus ik dacht ik gooi mijn reactie daarop ook maar even hier neer, je weet nooit wie er wat aan heeft
Wij staan altijd redelijk snel goed met de CC. We doen dat als volgt:
Zetten de CC op de plek.
Controleren de waterpas die vast op de dissel zit (deze is uitgelijnd met de keuken, dus waterpas is keuken recht.)
Zetten de wagen in de lengte met neuswiel waterpas.
Als dan de wagen in de breedte scheef staat gebruiken we kunststof keg om een wiel, dat omhoog moet, op te zetten. Dit kan heel eenvoudig, zonder veel kracht inspanning.
Trek de wagen scheef,zodat het wiel waar de keg onder moet naar voren komt. Leg dan de keg achter het wiel, aan de keuken kant dus. Trek dan de handrem aan en trek dan de wagen aan de dissel weer recht, dan trek je de wagen heel makkelijk op de keg en door de handrem loopt hij er niet meer af. Je trekt het wiel dus achteruit op de keg,met de handrem er op kan het wiel wel achteruit maar niet vooruit, vandaar dat hij dan dus keurig op de keg blijft staan
Dan gooien we de deksel open, controleren of de imperiaal overal aan ligt, dus dat de deksel niet veert / wiebelt als je er op loopt. Het gebeurt zelden dat de imperiaal overal netjes aan ligt. Ook hiervoor hebben we weer van die grote kunststof keggen aan boord (ik heb er 4 in de disselbak.)
Onder de hoeken waar de imperiaal niet aanligt druk ik een keg, van binnen naar buiten. En dan meestal een derde keg ergens tussen die twee. Dan ligt de deksel mooi stabiel.
Dit is een heel verhaal maar kost hooguit 5 minuten.
Filmpjeeeeee
Het kan netter door de keg schuin achter het wiel te leggen, dan komt het wiel er keurig recht op te staan en je ziet aan het waterpasje dat het wiel nog iets verder op de keg moet, maar het gaat om de manier waarop
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=KFz3DfZ0Fo4