Cabanon Manga tempo 100 keuring

Gestart door Kien, februari 10, 2014, 09:44:55 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

TallGuy212

Zinkspray en als dat droog is zuurvrije vaseline. Tectyl is troeo, krijg je niet makkelijk weg.

Kien

Zo, onderdelen besteld bij https://www.wiedemann-fahrzeugtechnik.de/stossdaempfer-fuer-anhaenger-100km-h   Heb 900 kg dempers besteld, volgens mij bestaan de 750 kg niet meer......

Auto heeft inmiddels hulpveren, vouwwagen binnenkort schokbrekers..
Wordt vervolgd..

Taan

Ik ga voor maximaal 19 km/h te hard in Duitsland zonder tempo 100. Dan nog de meet correctie erbij en dan rij je 110 op de teller.
Ik schat de kans zeer klein dat ze me daarvoor gaan staande houden. Sowieso is tempo 100 op een Roadmaster niet mogelijk.

De veiligheid geloof ik echt wel. 120 door Frankrijk gaat ook uitstekend en dit jaar hebben we een kleine 200 kilo minder bagage mee.

Op een caravan van 1000+ kilo met een even zo grote auto snap ik deze keuring wel, maar met een vouwwagen die de helft van je auto weegt is het geneuzel.

Jerome

Citaat van: Taan op april 15, 2014, 09:21:44 AM
Ik ga voor maximaal 19 km/h te hard in Duitsland zonder tempo 100. Dan nog de meet correctie erbij en dan rij je 110 op de teller.
Ik schat de kans zeer klein dat ze me daarvoor gaan staande houden. Sowieso is tempo 100 op een Roadmaster niet mogelijk.

De veiligheid geloof ik echt wel. 120 door Frankrijk gaat ook uitstekend en dit jaar hebben we een kleine 200 kilo minder bagage mee.

Op een caravan van 1000+ kilo met een even zo grote auto snap ik deze keuring wel, maar met een vouwwagen die de helft van je auto weegt is het geneuzel.

Het risico is niet het staande houden, dat risico is te nemen.
Het gaat er meer om wanneer er wat gebeurt en men kan vaststellen dat je te hard gereden hebt, dan kan het verzekeringstechnisch wel eens vervelend aflopen.

En met 110 km/h rij je volgens mij in Duitsland 30 km/h te hard!

Taan

110 op de teller is bij mij 103/4 in het echt. Dan de meetcorrectie eraf en je zit precies op 100 met nog een kleine veilige marge.

PetraL

Let op mensen, er komt een mega groot lelijk "100" bordje achterop je mooie vw.
1 geluk je kunt het zeil er over heen doen :-)

Kien

#51
Zo, de schokdempers heb ik er onder.. Viel me qua tijd tegen (geen goed materiaal meer) Gaten geboord in chassis, drie laagjes zinkspray er over, vrijdag de schokbrekerhouders er onder schroeven.
(na eerst eens een beste klodder zuurvrije vaseline voor extra bescherming, dank voor de tip)

sanderv

Vreemd trouwens dat al die aanhangerdempers op de uitgaande slag moeten dempen. Bij auto's is dat nooit zo. Constructief gezien zou ik het logischer vinden dat schokdempers naar achter gemonteerd worden, dus een aanlasoog aan de as naar beneden en dan de schokdemper naar achteren omhoog aan het chassis.

sanderv

Ik zie trouwens dat bij zo'n Cabanon aan de bovenzijde ook ogen zitten op de as. Kan de demper dan ook aan de bovenzijde gemonteerd worden, wijzend naar achteren? Dan zitten de dempers veel beter beschermd boven de as, in plaats van als laagste punt onder de vw uitstekend. Ik ben aan het kijken of ik voor een oude Camplet zoiets voor elkaar kan krijgen. Alleen heb ik helaas veel minder ruimte ter beschikking.

KlapJoeri

#54
Citaat van: Taan op april 17, 2014, 07:02:21 PM
110 op de teller is bij mij 103/4 in het echt. Dan de meetcorrectie eraf en je zit precies op 100 met nog een kleine veilige marge.
Klopt wel hoor. Moet een GPS snelheidsbepaling maar eens naast je km teller houden. GPS is dan de werkelijke snelheid. Ligt altijd 5-10 procent lager als de km teller.

Verder zijn de boetes in Duitsland bij kleine overtredingen vrij laag. Dus wat dat betreft kun je wel wat gokken.
En voor de verzekeraars volgens mij achteraf ook moeilijk te bewijzen dat je iets te hard rijdt.

Dus ik rijd in Duitsland (met Tempo100) op de teller soms tot max 120..... in de praktijk zal je dan nooit voor meer dan 10km bekeurd worden.
The cold never bothered me anyway.....

stalensnuitje

Citaat van: KlapJoeri op mei 12, 2014, 09:16:18 PM
Klopt wel hoor. Moet een GPS snelheidsbepaling maar eens naast je km teller houden. GPS is dan de werkelijke snelheid. Ligt altijd 5-10 procent lager als de km teller.
Zal in veel gevallen wel aardig kloppen (5% dan, 10% is echt heel veel hoor!), maar zeker niet altijd: mijn 320d doet 128 op de GPS bij 130 op de teller, da's nog geen 2% :X

KlapJoeri

#56
Ik heb ooit begrepen dat het wettelijk maximaal 10procent mag afwijken dat de teller teveel aangeeft. Te lage snelheid aangeven mag niet.

Omdat zaken als bandenslijtage invloed hebben op de werkelijke snelheid  (de kilometerteller is afhankelijk van het aantal omwentelingen van de wielen) zorgen de meeste autofabrikanten ervoor dat de afwijking rond de 5procent ligt. Afwijking kan dus met minder profiel op de bandjes groter zijn en met nieuwe banden kleiner, maar altijd wettelijk tussen de 0-10procent.

Sorry ik ga  :off geloof ik  ::)
The cold never bothered me anyway.....